A Strategy Analytics legutóbbi jelentése szerint 2012-ben több, mint 700 millió okostelefont értékesítettek világszerte. Talán nem meglepő módon a készülékek nagy többségén, egészen pontosan 68,4%-án Android operációs rendszer futott. Felvetődik a kérdés, hogy a többi rendszer mekkora szeletet tudott elharapni a fennmaradó részből, nos, az iOS 19,4%-ot birtokolt, a maradék 12,2% pedig megoszlik a többi operációs rendszer között.
Az eladások tekintetében a Strategy Analytics szerint is a Samsung és az Apple vezet, messze túlmutatva a konkurens gyártók okostelefon értékesítésének eredményénél. A piackutató cég szerint érdekesség, hogy immáron egyértelműen kétesélyessé redukálódott a mobilpiac, és ez a versenynem az Apple és a Google között zajlik, hanem ebben az esetben Apple és a Samsung viszonyát kell szem előtt tartani, hiszen lényegében még a Google sem tudott annyit profitálni a saját rendszeréből, mint amennyire a Samsung képes volt.
A Strategy Analytics azt is közölte, hogy a 2012-es év kis mértékű lassulást eredményezett a mobilos iparágban, hiszen ameddig 2011-ben az előző évhez képest 64%-kal nőtt az okostelefonok kiszállításainak száma, addig ez a szám 2012-ben "csupán" a 43%-os értéket érte el. 2013-ban viszont egyelőre úgy tűnik, hogy számos rendkívül modern és high-end készülék bemutatására lehet majd számítani, így szinte biztosak lehetünk abban, hogy az okostelefonok iránti kereslet továbbra is az eget fogja verdesni.