A Huawei a nyertes, a Lenovo a vesztes

A Gartner kiadta legújabb jelentését, ami a 2015-ös év júliustól szeptemberig tartó időszakára vonatkozik. Az adatok alapján a Huawei volt a globális okostelefon piac nagy nyertese, a Lenovo/Motorola pedig a nagy vesztese. A végfelhasználóknak történő értékeséket alapul vevő jelentés szerint Samsung készülékből 83,6 millió talált gazdára, ami 23,7 százalékos részesedéshez volt elegendő. Ugyan éves szinten ez most 11 milliós emelkedést jelent, a képzeletbeli tortaszelet így is csökkent a 2014-ben mért 23,9 százalékhoz képest. Ennek oka, hogy ha az összes eladást nézzük, akkor 15,5 százalékos, vagyis 47,5 millió darabos növekedést tapasztalhatunk, ami 352,8 millió telefont jelent három hónap alatt.


(forrás: Tech.co) [+]

Az Apple 46,1 millió mobillal képviselte magát a harmadik negyedévben, ami 8 millióval több a tavalyi ilyenkor mértnél, és 13,1 százalékos szeletet jelent, 2014-ben még 12,5 százalékon álltak. A legnagyobbat a Huawei lépte előre, hiszen a 2,5 százalékpontos felfelé ugrásnak köszönhetően már 7,7 százalékos arányt tudhatnak magukénak, számokban kifejezve ez 27,3 millió eszközt jelent. A Lenovo/Motorola helyzete viszont nem túl szívderítő, ők a tavalyi esztendő hasonló időszakában felmutatott 21,3 millió készülékhez képest most csak 17,4 milliót tudtak áruba bocsátani, nem véletlen, hogy 7 százalékról 4,9 százalékra estek vissza. A Xiaomi szintén 4,9 százalékkal, de "csupán" 1,4 millió mobillal, a Microsoft pedig 6,3 százalékos részesedéssel hívta fel magára a figyelmet.

Az operációs rendszerek tekintetében mind az iOS, mind pedig az Android a BlackBerry és a Windows kárára erősödött. Nem meglepő módon az Android óriási előnnyel vezet az iOS előtt, hiszen amíg előbbi 84,7, addig utóbbi 13,1 százalékon tanyázik. A Microsoft a harmadik a maga 1,7, a BlackBerry pedig a negyedik a maga 0,3 százalékával. A Tizenről nem beszéltek a Gartnernél, pedig állítólag már ez a szoftver is megelőzte a BB OS-t.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés