A jövőben csak elektromos Jaguarok jönnek

A Land Rover is villanyhajtásra vált, bár erre még kell várni néhány évet.

Egyre több márka jelenti be, hogy a jövőben kizárólag az elektromos hajtásra fókuszál, legutóbb a Peugeot leköszönő márkaigazgatója szellőztette meg, hogy a következő 208-as már csak villanymotorral lesz kapható, most a Reuters tudósítása alapján a Jaguar Land Rover (JLR) csoport elnöke, Thierry Bollore jelentette be, hogy 2025-től minden új Jaguar modell már elektromos kivitelben kerül az utakra, 2030-tól pedig kifutnak a régebbi termékek is, így egyáltalán nem készül majd benzines Jaguar. A döntés a Land Rovert is érinti, 2024-ben jön az első elektromos modell, majd ezt további öt követi.


[+]

A JLR az indiai Tata tulajdonában van egy ideje, gyakorlatilag a megszűnés határáról rángatták vissza a márkát az elmúlt években úgy, hogy 2019-ben az i-Pace (első elektromos Jaguarként) elhozta az év autója díját is. Ezt a modellt mi is kipróbáltuk, kifejezetten lelkesítő autónak tartjuk, amely megérdemelten kapott kitüntetést, noha az nyilván lehet vita tárgya, hogy a többi aspiránssal szemben akkor is megkapta-e volna a díjat, ha történetesen nem ez az első elektromos modellje a cégnek.


[+]

A Jaguarnál úgy gondolkodnak, hogy mire ténylegesen átállnak villanyhajtásra, addigra már ebben a kategóriában nem lesz árbeli eltérés az elektromos és a hagyományos kivitel között, ráadásul a Jaguar célcsoportja és árszintje egyébként is olyan, ahol az ügyfélkör nyitott a technológiai újdonságokra, noha van egy olyan réteg is, akik még mindig a V8-ra esküsznek és el sem tudnak képzelni egy brit múlttal rendelkező luxusszedánt benzinmotor nélkül. Nekik azonban egyre kevesebb választási lehetőségük lesz akkor, ha már gyártóknál néznek körül, a legtöbb luxusmárkánál már megkezdődött a fokozatos átállás az elektromos hajtásra, többet között a Volkswagen-csoporthoz tartozó Bentley is bejelentette, hogy teljes mértékben elkötelezett a villanyhajtás iránt.


[+]

A Land Rovernél viszont lassabban történik az átállás, noha itt is van egy olyan célcsoport, amely sosem megy terepre és luxustermékként tekint a márka modelljeire, azonban még mindig nagy a felvevőpiac azokban az országokban, ahol nem csak a nagy távolságok, hanem a töltési infrastruktúra hiánya is nehézkessé tenné, hogy a márka összes modellje villanyhajtású lehessen. A tervezett, 2030-as időpont tehát inkább egy optimista és óvatos terv, nyilván benne van az is az elképzelésekben, hogy addigra komoly technológia fejlesztésekre kerül sor mind a töltés, mind pedig az akkumulátorok mérete és kapacitása kapcsán. A JLR ugyanakkor kísérletezik a hidrogénhajtással is, valamint a "connected car" vízió kapcsán is végeznek fejlesztéseket (önvezetés, állandó online kapcsolattal rendelkező gépkocsik), de a villanyhajtásra való áttérés most bejelentett dátuma nem véletlenül ugyanaz, mint amikor az Egyesült Királyságban már nem lehet benzines autókat forgalomba hozni.


[+]

Egyre több országban jelentik be, hogy melyik az az év, amikor már csak elektromos meghajtású autók értékesítését engedélyezik, az EU-s károsanyag-kibocsátási szabályozások és az egyes országok saját tervei is folyamatosan arrafelé lökik az autógyártókat, hogy az elektromos hajtásra fókuszáljanak. Mindenesetre a JLR bejelentésének hatására a Tata részvényárfolyama 3%-ot emelkedett, befektetői oldalról tehát úgy látszik, hogy az elektromos meghajtás lehet a jövő záloga.

Azóta történt

  • Teljesen megújul az elektromos Kangoo

    E-Tech Eletric néven érkezik, jóval erősebb lesz, és relatív kicsi akkumulátorból ígér 265 km-es WLTP hatótávot, és a villámtöltőnél sem kell majd órákat időznie.

Előzmények

  • Jaguar I-Pace menetpróba

    Egy igazi elektromos szörnyeteg a Jaguar 400 lóerős terepkupéja, nem sok ellenfele van az utakon, de meg is kérik az árát.

Hirdetés