A Samsung a legerősebb Európában, de élesedik a verseny

A tavalyihoz képest gyakorlatilag nem változott az okostelefonos piacunk mérete, viszont az eloszlásban vannak eltérések.

A járvány és a chiphiány hatásai továbbra is erősen érezhetők a mobilpiacon, Európában egy év alatt mindenesetre aligha változtak az okostelefon-eladási számok 2021 harmadik negyedévében (-1% az előző év hasonló periódusához képest). A márkák eloszlása viszont számottevőt változott: élen maradt a Samsung, igaz, darabszámok tekintetében jelentős visszaeséssel és 35,8%-os piaci dominancia helyett már csak 30,4%-kal. Hatalmasat erősödött a Xiaomi (plusz Redmi és Poco), éves viszonylatban 51% a növekedésük a második helyen, így a piac 23,6%-át tudják magukénak (de voltak már elsők is Európában), és jó számokkal büszkélkedhet az Apple is, 24% növekedéssel vannak 22,1%-kal a harmadik helyen.


[+]

Erősödött a BBK-csoport, az Oppo, a Realme és a Vivo ebben a sorrendben uralják a dobogó alatti helyeket, együtt összesen 14,3% az övék, de ennek túlnyomó többsége az Oppónak (és a hozzájuk kapcsolódó OnePlus-nak) köszönhető, akik stabilan hozzák a számokat, ezúttal pedig önmagunkban a bűvös 10% fölé tudtak menni az európai piacon. A Motorola eladási számai is nagyot ugrottak, de összességében még mindig csak 1,1%-ot visznek el, és a HMD Nokia sem tud 0,9%-nál többet villantani. A nagy vesztesek közé értelemszerűen a Honor és a Huawei sorolható, és úgy néz ki, a kevésbé ismert márkák sem voltak annyira vonzók a vevői oldalról, mint tavaly ilyenkor.

Előzmények

Hirdetés