A Strategy Analytics szerint is csökken a mobilos érdeklődés

A Counterpoint már közzétette előző negyedéves és éves leszállítási becsléseit, és a Strategy Analytics számai is hasonló eredményeket tükröznek: 2017 negyedik negyedévében „mindössze” 400,2 millió darab okostelefont indítottak útnak, szemben 2016 végének 438,7 milliós becslésével, ami 9%-os visszaesés. Ez azt jelenti, hogy az ünnepi időszakban kisebb érdeklődés mutatkozott az okostelefonok iránt, bár ennek a prémium szegmensben érdekelt Apple lehet a fő oka. Cupertinónak sikerült ugyanis letaszítania a trónról a Samsungot a leszállított darabszám tekintetében, és mivel az iPhone X-en brutális hasznon van, a negyedéves bevételek is rekordot értek el.

Ennek ellenére valamennyivel kevesebb iPhone indult útnak az üzletek felé, mint korábban, ugyanígy a Huawei és a Samsung mutatói is romlottak a negyedévben, míg az Oppo megismételte 2016 végének eredményeit. A negyedév és 2017 igazi nyertese a Xiaomi: októbertől december végéig 27,8 millió telefonjuk került leszállításra, majdnem ráduplázva 2016 hasonló időszakára, és bár 100 millió darab okostelefont nem sikerült útnak indítani az esztendő egészében, 50%-kal nőtt piaci részesedésük, a 4. pozíció pedig látótávolságba került. Igaz, az Oppo is erősített éves szinten, akárcsak a Samsung és a Huawei, míg némileg csökkent az Apple részesedése. Ami az éves leszállításokat illeti, a Strategy Analytics úgy becsüli: 1,507 milliárd darabbal épphogy sikerült túlteljesíteni 2016-ot, ám a tendenciák a piac szűkülése felé mutatnak.

Azóta történt

Hirdetés