Minket ért a megtisztelő feladat, hogy Karmával karöltve bevezessünk titeket a bada fejlesztés rejtelmeibe. Mivel a Wave-ben van hardveres grafikus gyorsítás, úgy gondoltuk, hogy számotokra is érdekes lehet egy játék elkészítése mobil platformra. Be kell, hogy valljuk, a mobilos játékfejlesztés számunkra is újdonság, így feltehetően veletek együtt fogjuk feltérképezni az OpenGL ES adta lehetőségeket.
A tematika szerint egészen az alapoktól fogunk indulni (egy "Hello OpenGL" alkalmazástól), pár hónap elteltével pedig el fogunk jutni egy ténylegesen használható 3D-s játékig. Első nekifutásra a következő témaköröket fogjuk kivesézni:
- OpenGL áttekintés általánosan
- OpenGL ES badára levetítve
- "Hello OpenGL" alkalmazás elkészítése
- 2D-s grafika
- 3D-s grafika
Az alapozás terveink szerint nem csak azoknak nyújt majd segítséget, akik hozzánk hasonlóan egy 3D-s játék fejlesztésében gondolkodnak, a bejegyzéseket igyekszünk úgy felépíteni, hogy azok bárki számára informatívak és érdekesek legyenek. Ettől függetlenül reméljük, hogy sokan kedvet kaptok majd a grafikus mobilszoftver-fejlesztéshez, a kérdéseket és ötleteket pedig már most is várjuk. A bloghoz pedig kellemes szórakozást kívánunk!
holdmester és Gyufa