Hirdetés

Alternatív hajtás: a BMW Charging díjszabása is változik

Ahogyan a partnertöltőknél növekednek az árak, úgy a BMW megoldása is alkalmazkodik, ám jóval kisebb mértékű emelkedéssel.

Számos autógyártó biztosít már ügyfeleinek olyan elektromos autós töltési megoldást, amely egyfajta aggregátor szolgáltatásként kínál több töltőhálózaton is működő megoldást, így tesz a BMW is. Ezeknek a szolgáltatásoknak alapvetően az a lényege, hogy egységáron érhetik el a felhasználók a töltést, függetlenül attól, hogy melyik szolgáltató töltőjéhez állunk oda (kivételt képez az Ionity). A BMW Charging is egy ilyen szolgáltatás, ám több változás is zajlott az utóbbi időszakban.


[+]

Egyrészt eddig a BMW Charging egy különálló alkalmazásként jelent meg, ahol a belépési adatok megadását követően lehetett indítani a kompatibilis töltőállomásokon a töltést. Ez a funkció azonban beköltözött a myBMW alkalmazásba, ami azt is jelenti, hogy valóban csak azok tudják igénybe venni, akik BMW-vel rendelkeznek. Mint az e-autós körökben ismert, az utóbbi időben jelentősen megemelkedtek a hazai töltőállomásoknál, főleg a Mobility oszlopoknál, ezt pedig a BMW Charging is követi.

Az új tarifák február 1-től lépnek életbe az alábbiak szerint:


[+]

Mint látható, az AC töltés ára 16 forinttal, a DC töltés pedig 5 forinttal emelkedik csupán, ami jóval kisebb léptékű változás, mint amit mondjuk az ügyfelek a Mobility oszlopain tapasztalhatnak. Ha a külföldi használati árak változását is megnézzük, akkor azt fogjuk látni, hogy a legnagyobb mértékben pont a mi régiónkban emelkednek az árak, van olyan ország, ahol nincs egyáltalán változás (például a Baltikumban, vagy Luxemburgban és Görögországban), általában 10-20%-os növekmény figyelhető meg, a finneknél viszont például hétszeresére ugrik az AC töltés ára, de a Skandináviában egyébként is az átlagnál nagyobb emelkedés látszik a tarifákban.

Noha az utóbbi időben a Mobility drasztikus áremelése miatt itthon már sok helyen elkezdődött a matek, hogy egy ponton túl az e-autók üzemanyagköltsége elvesztette versenyképességét a belsőégésű megoldásokkal szemben, ám az otthoni töltéssel még mindig jóval kedvezőbb a helyzet, adott esetben pedig érdemes az autónk gyártójának ajánlatait végignézni, mert ahogyan a BMW-nél is látszik, ezek az aggregátor szolgáltatások sok esetben kedvezőbbek tudnak lenni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Előzmények