Hirdetés

Apple blog: Karácsony előtti iPod touch játékajánló

Nagyon régen volt, amikor legutoljára iPod touch/iPhone játékokat bemutató cikkel jelentkeztünk. Az elmúlt hónapokban sok olvasói levelet kaptam emiatt, úgyhogy most valószínűleg sokan örülnek: a StarKinggel közös Apple blogban a jövőben ha nem is túl gyakran, de megjelennek majd játékbemutatók, melyek közül ez az első. Az alkalmazásokat egy negyedik generációs iPod touch-csal teszteljük, de természetesen iPhone-on és adott esetben iPaden is tökéletesen futnak. Nem húznám tovább  a szót: kezdjük el!

Fruit Ninja

Az Apple gépein nagyon sok addiktív játékal találkoztunk már, de bátran kijelenthetjük, hogy az év utolsó második felének legnagyobb durranás a Fruit Ninja. Marha egyszerű ötletről van szó, hiszen valószínűleg mindenkinek eszébe jutott már, hogy milyen jó móka lenne egy szamurájkarddal gyümölcsöket szeletelni. Vagy nem?

A játékban gyakorlatilag csak ennyit kell tenni: a képernyő aljáról repülnek felfelé a gyümölcsök, mi pedig egy-egy határozott ujjmozdulattal jól szétvágjuk őket. A dolgot nehezíti, hogy játékmódtól függően repülnek fel olyan elemek is, melyeket nem szabad lecsapnunk, a gyümölcsöknél viszont fontos, hogy jól időzítsünk, ha ugyanis hármat (vagy annál többet) kapunk el egy kardmozdulattal, bómuszban részesülünk. Alapvetően kétféle játékmód van, a klasszikusban jönnek a gyümölcsök és a kikerülendő bombák, a cél pedig az, hogy egy gyümölcs se essen le, illetve ne kaszáljuk el a bombákat; három életünk van, minél több pontot gyűjtünk, annál jobb. Az árkád mód viszont még jobb, 60 másodperc alatt kell minél több pontot összegyűjteni, a leeső gyümölcsök nem jelentenek pontcsökkenést; itt bónuszok is vannak, banánok formájában jönnek, érdemes őket elkapni. Fantasztikus játék.

Eggs

Szintén csodálatos játék, egy tojással kell elgurulnunk a kipárnázott részig, mindezt egy hepehupás pályán keresztül. A tojás tud ugrani és kicsit repülni is, összetörni nem szabad, eredményünk annál jobb, minél gyorsabbak vagyunk. Többet kár is írni, a videón megcsodálható minden!

Cut the rope

Napjaink slágerjátéka, melyből létezik egy ingyenes, karácsonyi kiadás is, tehát bárki kipróbálhatja, mielőtt megveszi a teljes verziót. A program egy fizikai szimuláción alapulú logikai/ügyességi móka, mely rendkívül aranyos és jól átlátható grafikával és igényes hangeffektekkel is rendelkezik. Színhelye mindig egy doboz (szinttől függ, hogy milyen), a cél pedig az, hogy a kötélen/köteleken lógó cukrot eljuttassuk a kis békaszerű állat szájához.

A dolog lényege a logika és a gyorsaság: nem mindegy, hogy a köteleket milyen sorrendben vágjuk el, ahogy az sem, hogy hogyan használjuk a pályákon szereplő egyéb elemeket. A buborékok felfelé repítik a cukrot, a ventillátorokkal elfújhatjuk, a mozgatható kötelekkel trükközhetünk, plusz vannak automatikusan létrejövő kötelek, pókok, tüskék, minden, ami csak kellhet. Rendkívül fantáziadús pályák, a gond csak az, hogy egy-két óra alatt végig lehet vinni; addig viszont nagyon szórakoztató, mindenképp érdemes kipróbálni!

Cat Physics

Hasonló stílusú, mint az előzőekben bemutatott logikai cuccok. A cél az, hogy egyik macskától a másikig eljuttassunk egy labdát, mindehhez pedig el kell helyeznünk pár körben lévő nyilat, melyek a beléjük érkező labdág kilövik. Leírni nehéz, a videón viszont egyértelműen látszik minden!

Slice it!

Utolsó bemutatásre kerülő programunk sem esik távol a többiektől, bár itt inkább van szerepe az agynak, mint a kéznek, a gyorsaság ugyanis nem számít, a pontosság viszont annál inkább. A lényeg, hogy kétdimenzós geometriai formákat kell felszeletelnünk adott vonallal, adott részre; a lényeg pedig az, hogy ezek a részek nagyjából ugyanakkorák legyenek. Az elején még könnyű dolgunk van, mondjuk egy négyzetet kell két vonallal négy részre szelnünk; később nagyon durva feladványok jönnek, komolyan megdolgoztatják az agyat.

Ha tetszett a bemutató, tessék megírni a fórumba! Ha nagy érdeklődésre tart számot, legközelebb is lesz hasonló.

Bocha

Azóta történt

Előzmények