Árakat emel a Spotify

A Bloomberg jelentése szerint a Spotify számos kulcsfontosságú piacán készül arra, hogy idén már másodjára emelje meg az árakat, ezzel biztosítva a hosszú távú nyereségét. Havi 1-2 dollárral emelkedik majd áprilisban a szolgáltatás díja például Nagy-Britanniában és Ausztráliában is.

Összesen 5 országról beszélnek ebben a körben, de idén az USA-ban is fentebb viszik az árakat a jelentés szerint. Lesz egy új alapcsomag is, amiben hangoskönyvek nem lesznek elérhetőek.

A Spotify jelenleg ingyenes, reklámmal támogatott csomagot kínál limitált funkciókkal, valamint előfizetős megoldást a teljes funkcionalitással – utóbbi adja az árbevételének zömét. Az erős előfizetői növekedés mellett az áremelés nagyobb nyereséghez vezethet.

A cég februárban a prémium előfizetők számának további 14 százalékos emelkedését jósolta. Podcastok és hangoskönyvek is segítik a terjeszkedést, a tartalmak kapcsán pedig licencmegállapodást kötöttek például a Universal, a Sony és a Warner zenei részlegével is – ezek a tartalmak a streamelt audiotartalmak nagyjából 74 százalékát teszik ki.

Hirdetés