Az Apple a világ legértékesebb márkája

A világ legértékesebb márkáinak ranglistáját hosszú ideig az ingyenes kereső és térképes szolgáltatásai révén ismertté vált Google vezette, melynek hírnevét a gigászi tárhelyet biztosító Gmail levelezőrendszer, a Google Docs online irodai csomag és az Android platform is évről évre tovább erősítette. Idén azonban mindez már kevésnek bizonyult az első hely megtartásához, így végül bekövetkezett a trónfosztás. A WPP beszámolója szerint az Apple márkanév értéke 2006 óta 859, tavaly óta pedig 84 százalékot erősödött, vagyis ma már körülbelül 153,3 milliárd dollárt ér csak maga az „alma-logó”. A Google neve tavaly óta 2 százalékot veszített értékéből, de a 111,5 milliárd dolláros árával még így is a „szupermárkák” második helyén végzett. A hosszú éveken át negyedik-ötödik legértékesebb márkaként jegyzett Nokia idén már csak az ötvenes ranglistán szerepel.

Hirdetés