A következő évek egyik nagy technológiai vívmánya az okoskütyük, -otthonok és -járművek mellett a virtuális valóság kiegészítők széleskörű elterjedése lehet, és nem kicsi a verseny már most a piacon, hogy egy-egy szereplő minél előbb és minél többet nyújtva a riválisok fölé kerekedjen. Az Oculusszal együttműködő Samsung Gear VR-t már kipróbáltuk, és külföldön el is érhető több készülékhez (megjelenítőként a mobil szolgál), jövőre pedig érkezik az Oculus Rift piacra szánt változata és a Sony Project Morpheus a PS4-hez.
Fejlett mozgáskövetéssel és nagy felbontású kijelzőkkel érkezik a HTC Vive, a vártnál kicsit később [+]
Ezek az eszközök általában igen méretes, fejre helyezhető „szemüvegek”, amelyek a két szemre eltérő képet vetítenek, így előállítva a 3D-s élményt, és mivel általában giroszenzor és gyorsulásmérő is el van helyezve bennük, a felhasználó a fejét forgatva körbe tud nézni mondjuk egy izlandi gleccseren, egy játéktérben vagy egy 3D-s panorámafilmben. Az alapvető irányítási funkciók és a hang is adott, hogy ne csak passzív szemlélője legyen a felhasználó a dolognak, és az eddigi visszajelzések alapján a HTC Vive vagy Re Vive szemüvege teremti meg a való világtól leginkább eltérő, legmeggyőzőbb virtuális világot.
Az MWC-n bemutatkozó, a Valve-vel közösen fejlesztett eszközhöz interaktív játékok is tartoznak, így a szerencsés tesztalanyok egy nagy szobában, egy-egy kézbe fogható kontrollerrel és több mozgásfigyelő műszer segítségével különféle tárgyakat foghattak meg és helyezhettek át a virtuális térben, vagyis fejlett volt a VR világgal való interakció. Az élményt két, a Gear VR-nál lényegesen nagyobb felbontású, egyenként 1200 x 1080 pixeles megjelenítő szolgáltatja, és a Vive különlegessége a kézbe fogható kontrollereken túl az opcionálisan megvásárolható Steam VR base station, amely egy max. 5 x 5 méteres szobában figyeli az emberi test mozgását, mivel lépdelni is lehet a Vive világában. A szemüveghez ezen felül egy lézeres pozicionáló rendszer is tartozik, hogy pontosabb és gyorsabb legyen a mozgáskövetés, hiszen ez minden VR-bolyongás alapja.
A Vive piaci változatának megjelenését korábban az év végére ígérte a HTC, azonban a nagyközönség a friss bejelentés szerint csak 2016 elején juthat hozzá a szemüveghez és kiegészítőihez, idén ugyanis csak limitált darabszámban lehet beszerezni, ami azt jelenti, hogy főleg a fejlesztők, és ahogy a HTC fogalmaz, a „közösség” bizonyos tagjai tehetnek szert az ígéretes VR kütyüre. Ez annyiból kellemetlen a HTC-nek és a Valve-nek, hogy a széleskörű piaci megjelenés egybeeshet az Oculus Rift és a Project Morpheus várható startjával, azaz igen kemény lesz a harc a virtuális valóságért a hús-vér, való világban.