Egyre erősebb a Huawei

Piaci részesedését a konkurens gyártók rovására jelentősen növelve Kínában szuperdomináns pozícióba került a Huawei.

A világ legnagyobb mobilpiacát eddig is a Huawei dominálta, 2019 harmadik negyedévben viszont rekord növekedést ért el. Ez egyrészt a hazai márka melletti fogyasztói támogatásnak, másrészt a kiemelkedő 5G kompetenciáknak köszönhető, mind a hálózatfejlesztés, mind a készülékkínálat tekintetében. A kínai piac éves összehasonlításban tovább zsugorodott, 3%-kal kevesebb leszállított készülékkel számolhattak, mint a tavalyi megegyező időszakban, amit a Huaweinek köszönhetően kizárólag konkurens gyártók éreztek meg.

Az top 5 gyártó Kínában nem tudott növekedést, de még stagnálást sem felmutatni 2019 Q3-ban, míg a Huawei 66%-os növekedést könyvelhet el, ami zsinórban a hatodik negyedév két számjegyű növekedéssel, amivel a teljes piac 42,4%-át uralja. A Vivo és az Oppo 20% körüli veszteséggel továbbra is stabil, a Xiaomi 33%-ot bukott Q3-ban, az Apple mint az egyetlen nem hazai brand, kezdhet aggódni az Egyéb kategóriába való lecsúszás miatt.

Az Apple pozícióját ebben a negyedévben az iPhone 11-es szériájának piacra kerülése stabilizálta, július és szeptember között az eladások közel 40%-át új modellek tették ki. Noha az Apple készülékei nem rendelkeznek 5G támogatással, a kedvezőbb árfekvésű modellek, a fejlett kamerarendszer és az értékesítési csatornák szélesedése nagyban hozzájárult a piaci pozíció fenntartásához.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés