Elektromos városi terepjárót mutatott be a Smart, benne van a kínaiak keze is

Smart #1 EV SUV a teljes neve az újdonságnak, amit a Geely tervezett és a Mercedesszel közösen gyárt.

A Smart továbbra is a Mercedeshez tartozó márka, ám a most bemutatott városi terepjárót a kínai Geely-vel közösen fejlesztették és gyártják, ezzel felfelé bővítve a kínálatot. A Geely-hez tartozik a Volvo, a Polestar, vagy éppen a Lotus is, szóval nem egy amatőr társaság, amit az EV SUV külseje és műszaki tartalma is aláhúz, ez a Smart már rég nem az a kétszemélyes mikroautó, aminek mentén az egész márka évekkel ezelőtt elindult.


[+]

Az új autó egy városi terepjáró, vagyis egy kisebb SUV, leginkább a Peugeot e-2008, vagy a Mini Countryman méretosztályában. Bár a Geely a tervező, de láthatóan a Mercedes EQ-sorozatának jellegzetességei (az elöl-hátul csíkkal összekötött lámpák) megjelennek az újdonságon is. Az egész autó nagyon aerodinamikus, ráadásul teljes panorámatetőt is kap. A Smart SUV 4,27 méter hosszú és 1820 kilogrammot nyom a mérlegen annak ellenére is, hogy elvileg a súlycsökkentésre is nagyon figyeltek.


[+]

A hajtás a hátsó kerekeken zajlik, az erőt pedig egy 268 lóerős elektromotor szolgáltatja, amihez 66 kWh-s akkumulátorcsomag tartozik, ezzel a WLTP szabvány szerint a hatótáv 440 kilométeres lehet. AC-n 22 kW-os, DC-n akár 150 kW-os töltési sebesség is elérhető, ami ideális esetben fél órán belül megoldja a 10%-ról 80%-ra való töltést. A töltőkábeleknek az autó elejében alakítottak ki külön rekeszt, hogy ne a csomagtérből kelljen ezeket mindig előbányászni.


[+]

Belül a szokásos villanyautós filozófia érvényesül, a lecsapott aljú kormány előtt csak egy apró kijelző található a legfontosabb adatokkal, a középkonzoli megjelenítő azonban egy 12,8 inches tablet, amiről az egész autó kezelése intézhető, beleértve a klimatizációt is. Kissé furcsa, hogy vaskos és magas kardánalagutat formáztak az első ülések közé (miközben az e-autók egyik aduja szokott lenni, hogy pont szellős és sík az első ülések között a tér), de jobban megnézve ez egy lebegő konzol, ami alá is bőségesen lehet majd pakolni.


[+]

A Smart #1 EV SUV ára egyelőre nem ismert, forgalmazása 2023-ban kezdődik, a külföldi szaksajtó 35-40 ezer eurós indulóárat tippel: ez jóval több, mint amilyen ligában a Smart eddig mozgott, ám maga az autó is egy új kategória a márka számára.

Hirdetés