Elkészült az OpenGL 4.1

Alig 4 hónappal az OpenGL 4.0 bemutatása után leleplezésre került a szabvány DirectX 11 kompatibilitással kecsegtető 4.1-es változata is, mely a mobilos és internetes 3D megoldások közötti átjárást is egyszerűbbé teszi. Az Adobe Flash 10-hez hasonlóan az új OpenGL szabvány is a különféle platformok teljes kompatibilitását tűzte ki célul, vagyis a hagyományos számítógépek számára készített 3D alkalmazások átalakítás nélkül futtathatóak lesznek OpenGL ES kompatibilis mobiltelefonokon, és WebGL kompatibilis böngészőkben egyaránt. A számos különböző operációs rendszer és hardveres platform közötti kényelmes átjárást biztosító OpenGL 4.1 segítségével a játékfejlesztők könnyebben készíthetnek majd mobiltelefonos átiratokat az asztali számítógéphez vagy épp játékkonzolhoz szánt alkalmazásaikból, de persze mobilok esetén nem árt majd figyelembe venni a célhardver számítási teljesítményét is.

Hirdetés