Érdekesen alakul az európai piac

A Huawei jelentősen visszaesett, amiből a Samsung és a stabilan növekvő Xiaomi profitált a második negyedévben.

A Counterpoint most közzétett tanulmánya az európai piaci viszonyokra fókuszál, ahol a kínai brandek erősödése a jellemző tendencia, noha a Huawe (és a Honor) arányaiban komoly veszteségeket szenvedett el az utóbbi idők feszültségei miatt. A Samsung kiváló érzékkel időzítette az újragondolt A szériát, ami kifejezetten kedvező fogadtatásban részesült. A Samsung szállítmányainak közel 70%-át az új A modellek tették ki a második negyedévben, a legnépszerűbbnek ezek közül is a Galaxy A50 bizonyult.

A Samsung piaci előnye egyelőre megingathatatlannak tűnik, a Xiaomi viszont folyamatos és stabil növekedést produkál a térségben, míg az Apple a tavalyi megegyező időszak óta nem tudja növelni szállítmányai volumenét. A kínai felvevőpiac szűkülése miatt a kínai márkák (Oppo, Vivo, OnePlus, Xiaomi) elsősorban Európára koncentrálnak mint a növekedés lehetséges terepe, éves összehasonlításban összesen 11%-os erősödést tudnak felmutatni, annak ellenére, hogy a Huawei (plusz Honor) teret veszített. A Nokia pedig továbbra is szinten van, Európában egyébként tavaly óta a top 5 tagja.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés