Egyre nagyobb erőforrásokat fordítanak a nagy autógyártók arra, hogy az évtized végére kínálatuk jelentős része teljesen elektromos legyen, esetleg konnektoros, vagyis plug-in hibrid típusú. A Ford Motor Company a maga részéről Európában 2026-ra tervezi 100%-ig elérhetővé tenni személyautó palettájában a két említett típust, 2030-ra pedig a teljesen elektromos hajtás opció lehet minden modell esetében. A haszongépjárművek között az átállás 2024-től indulhat tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtásra, 2030-ban pedig szeretnék, ha minden eladott jármű kétharmada ezekbe a csoportokba tartozna.
Fontos lépés a németországi Kölnben lévő összeszerelőüzem átalakítása a Ford elektromos központjává, melynek sorairól 2023-tól gördülnek majd le az Európában gyártott és helyben értékesített, tisztán elektromos EV-k. A tervek szerint itt nem csak a Mustang Mach-E fog készülni, hanem egy második, meg nem nevezett villanyautó is. A kölni üzem átalakítására a Ford egyébként egymilliárd dollárt költ (300 milliárd forint), 2022-ig a villamosításra világszinten pedig 22 milliárd dollárt (6,6 billió forint).