Hirdetés

Ford: egymilliárd dollár EV gyárra, 22 milliárd villamosításra

Komoly terveket szövöget a Ford a tisztán elektromos és a konnektoros hibrid kategóriákban, legyen szó személyautókról vagy haszongépjárművekről.

Egyre nagyobb erőforrásokat fordítanak a nagy autógyártók arra, hogy az évtized végére kínálatuk jelentős része teljesen elektromos legyen, esetleg konnektoros, vagyis plug-in hibrid típusú. A Ford Motor Company a maga részéről Európában 2026-ra tervezi 100%-ig elérhetővé tenni személyautó palettájában a két említett típust, 2030-ra pedig a teljesen elektromos hajtás opció lehet minden modell esetében. A haszongépjárművek között az átállás 2024-től indulhat tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtásra, 2030-ban pedig szeretnék, ha minden eladott jármű kétharmada ezekbe a csoportokba  tartozna.

A Ford Mustang Mach-E
A Ford Mustang Mach-E [+]

Fontos lépés a németországi Kölnben lévő összeszerelőüzem átalakítása a Ford elektromos központjává, melynek sorairól 2023-tól gördülnek majd le az Európában gyártott és helyben értékesített, tisztán elektromos EV-k. A tervek szerint itt nem csak a Mustang Mach-E fog készülni, hanem egy második, meg nem nevezett villanyautó is. A kölni üzem átalakítására a Ford egyébként egymilliárd dollárt költ (300 milliárd forint), 2022-ig a villamosításra világszinten pedig 22 milliárd dollárt (6,6 billió forint).

  • Kapcsolódó cégek:
  • Ford

Azóta történt

  • Ford Mustang Mach-E menetpróba

    Egy minden szempontból nagyon amerikai villanyautót volt szerencsénk letesztelni: karakterességével és sportosságával emlékeztet a régire, de sokkal hangsúlyosabban egy modern, széleskörűen használható kocsi, brutálisan nagy akksival.