Huawei: nem fogjuk csökkenteni az árakat

Interjú Lyon Shennel, a Huawei lakossági üzletágának hazai vezetőjével a HMS-ről, az árazásról, a Google licenszekről és tervekről.

Lyon Shennel régóta ismerjük egymást, a szakember ugyanis a korábban megszokott két éves vezetői ciklusának kitöltését követően is a hazai Huawei lakossági üzletágának vezetője maradt. És ahogyan az a lentiekből kiderül, egyelőre nem is tervezi, hogy ezen változtatna. A Huawei-nek talán az idei lehet története legnehezebb éve Európában, a koronavírus egyébként is megtépázta a piacot, de a Google licenszek elvesztése után is talpon kell maradniuk, ami nem könnyű feladat. Ezekről beszélgettünk:

Mobilarena: Hosszú ideje vezeted a hazai Huawei lakossági üzletágát, pedig elődeid két év után máshová távoztak. Miért alakult ez így?

Lyon Shen: Nagyon kedvelem Magyarországot, a budapesti életet és a helyi csapatomat. Ezért igyekszem megragadni a lehetőséget, hogy tovább maradhassak. Természetesen a kinevezéseknél nemcsak az játszik szerepet, hogy szeretnék-e maradni, nagyon fontos faktor az üzleti helyzet és a folyamatosság is. Az eddigi kihívásokat minden esetben igyekeztem legjobb tudásom szerint megoldani, éppen ezért úgy gondolom, hogy a vezetésemmel a mostani, nehézségekkel teli időszakban is ugyanezzel a vehemenciával állhatunk neki közösen a felmerülő problémáknak. Személy szerint nagy büszkeséggel tölt el és elismerést jelent, hogy Magyarországon folytathatom munkámat és életemet.

MA: Mit szeretsz a legjobban Magyarországon, hogy ilyen elkötelezett vagy abban, hogy hosszabb ideig maradj?

LS: Lenyűgöz a Duna, közel áll hozzám a magyar kultúra, és természetesen nagyon szeretem és értékelem a magyar borokat.


[+]

MA: Nehéz év lesz ez a Huawei számára, fel kell építeni a HMS-t, ráadásul a vírus is problémákat okoz. Hogyan fogja ez érinteni az eladásokat?

LS: Küldetésünk központjában a felhasználóink állnak. Ha arra fókuszálunk, hogy új technológiákat, magas színvonalú termékeket és szolgáltatásokat nyújtsunk, a kihívásokból lehetőségeket tudunk teremteni. Hiszünk abban, hogy a felhasználók döntéseit a tisztességtelen politikai játszmák nem befolyásolják, ezért tovább építkezünk. Olyan technológiák fejlesztésébe fektetünk, mint az 5G és az AI. A Huawei nagy előnye, hogy mindig nyitott a partnerek felé: a HMS-platform lehetőséget kínál több ország fejlesztőinek, akikkel így együtt nőhetünk. Meggyőződésünk, hogy a partnerekkel való együttműködés a siker záloga.

A jelenlegi egészségügyi helyzetben is az együttműködésben hiszünk. A vírus globális ügy, nem egy-egy ország, vagy vállalat problémája. Bízunk benne, hogy mindenki komolyan veszi az óvintézkedéseket, és így az élet mielőbb visszakerülhet a normális kerékvágásba. Most az alkalmazottaink és a felhasználóink biztonsága a legfontosabb, az üzlet másodlagos. A vírus okozta gazdasági visszaesés minden piaci szereplőre egyaránt hatással lesz, de a kereslet csökkenése csak ideiglenes. Amint a piac helyreáll, nagy forgalomnövekedésre számítunk.  Mivel a Huawei termék- és ellátási lánca erős és rugalmas, gyorsan meg tudjuk ragadni a lehetőséget. A jelenlegi időszak ugyanakkor kiváló lehetőség például arra, hogy tovább építsük és optimalizáljuk a Huawei saját mobilszolgáltatási rendszerét, a HMS-t.

MA: Mondhatjuk azt, hogy akár kapóra is jött a helyzet a Huawei-nek, mert így nyomás nélkül tud a HMS fejlesztésére koncentrálni és nem elvárás ezzel párhuzamosan az értékesítési volumen fenntartása?

LS: Egy ilyen helyzetben természetesen mindig beszélhetünk előnyökről és hátrányokról is. Igyekszünk kihasználni azt az előnyt, miszerint így több időnk van fejleszteni a HMS-t. Azonban azt tapasztaljuk, hogy jelen helyzetben a kommunikáció is kicsit hosszabb utat jár be, az üzeneteink sok esetben lassabban érnek el a címzettekhez, mivel mindenki otthonról dolgozik, nem éri annyi inger, így részben veszítünk hatékonyságunkból.

Szeretnénk kiépíteni egy biztos alapot az AppGallery-t használó okostelefonjainknak, hogy jobban tudjuk támogatni azokat a fejlesztőket, akik már csatlakoztak ökoszisztémánkhoz és persze azokat is, akik majd csak a jövőben fognak, hiszen továbbra is az a cél vezérel minket, a jelenlegi helyzettől teljesen függetlenül, hogy kiemelkedő teljesítményünknek köszönhetően még több fejlesztőt bevonjunk a fejlesztéseinkbe, még többekkel dolgozzunk együtt.

MA: Hogyan tervezi edukálni a Huawei a felhasználóit a HMS kapcsán?

LS: Most azt tartjuk a legfontosabb feladatunknak, hogy a lehető leggyorsabban fejlesszük tovább a HMS-t és vele együtt az AppGallery-t is a legjobb felhasználói élmény érdekében. Minél több fejlesztővel és alkalmazás-tulajdonossal célunk bővíteni a szolgáltatások körét és tovább javítani azok minőségét. Emellett természetesen kulcsfontosságú, hogy folyamatosan hírt adjunk saját felületeinken és partnereinken keresztül is a HMS és az AppGallery lényegéről, használatáról, előnyeiről.

A felhasználóink számára többek között különféle használati segédleteket teszünk közzé, online tréningeket szervezünk részükre, de bevezettük a VIP Service szolgáltatásunkat is. Ennek keretében ingyenes szakértői segítséget nyújtunk a vásárlóinknak abban, hogy zökkenőmentesen át tudjanak költözni a korábbi mobiljukról az új, HMS-es készülékekre. Így segítünk az adatok átmentésében, az alkalmazások telepítésében és egyéb beállításokban is. Emellett folyamatosan becsatornázzuk a felhasználók visszajelzéseit is: az ő hangjukat meghallva tökéletesítjük az ököszisztémánkat.

MA: Az értékesítési pontokon is adnak tájékoztatást a vásárlóknak azok, akiknek amúgy az a céljuk, hogy eladják a termékeket? Egy Huawei üzletben ez nyilván megoldható, de a külsős partnerek, szolgáltatók képviselőit hogyan lehet ebben motiválni és felkészíteni?

LS: Nem csak saját eladóinkat, hanem külső partnerek munkatársait is folyamatosan képezzük. A vásárlóink nem csupán a saját értékesítési pontjainkon, de már a MediaMarkt és a Notebook.hu üzleteiben is hozzáférhetnek a VIP Service szolgáltatásunkhoz és a szakértői segítséghez, a külsős partnerek és szolgáltatók képzésével kapcsolatban így azt mondhatom, hogy azok folyamatosak és erre a vásárlóinknak járó legszínvonalasabb kiszolgálást szem előtt tartva közösen törekszünk valamenyi partnerünkkel.

MA: Mi történik, ha a Huawei visszakapja a Google licenszeket? Akkor újra GMS lesz a telefonokon, vagy marad a HMS?

LS: Nagyszerű lenne, ha visszakapnánk a Google-licenszeket, hiszen a vállalat az egyik legfőbb partnerünk volt. De még ha így is lenne, a HMS-ökoszisztéma kiépítését nem fogjuk abbahagyni. Ahogy már említettem, a HMS az 5G-re és a mesterséges intelligenciára épül, és már évekkel ezelőtt elkezdtünk ezen dolgozni. Az ökoszisztéma kiépítése tehát üzleti stratégiánk része, nem az Egyesült Államok tiltásának eredménye.

Ha újra használhatnánk Google-licenszeket, feltehetően néhány modellünk a GMS-rendszert használná, de a legtöbbet HMS-sel szerelnénk fel. Továbbá a GMS-modelleken is elérhetők lennének a HMS-szolgáltatások.

MA: Mit tesz a Huawei azért, hogy elősegítse, hogy a GMS licensz visszakerüljön?

LS: Jelen helyzetben a GMS licensz visszakerüléséről nem a Huawei dönt, mi bízunk a legjobb végkimenetelben, azonban továbbra is hangsúlyozom, a HMS fejlesztése a legfőbb célunk, amivel 10 hónap után kifejezetten jól állunk.

MA: Hogyan tudja megoldani a Huawei, hogy elég készlet álljon rendelkezésre, noha Kínában hónapokra leállt a gyártás?

LS: A vírus globális terjedését követve ideiglenesen a teljes értékesítés is csökkenni fog. A jelenlegi helyzetben szorosan figyeljük az áruforgalmat, és a termelési előrejelzéseket. Szerencsére a termékláncunk már helyreállt, hiszen Kína már kifelé tart a járványból. Így van elég kapacitásunk és képességünk a globális ellátásra.


[+]

MA: Nem lehet, hogy a telefonok árának csökkentése gyorsítaná a HMS elterjedését? Van ilyen forgatókönyv?

LS: Nem vagyunk meggyőződve arról, hogy az árcsökkentés segít vásárlóink megtartásában. Az a tapasztalatunk, hogy a felhasználóink számára a fontosabbak a kedvező eladás előtti és utáni szolgáltatások. Most például extra tárhellyel kedveskedünk a telefonjaink megvásárlásakor: a nemrég bemutatott P40 Lite készülékünk esetében egy éven át 15GB felhőtárhelyet biztosítunk ingyenesen, míg a P40 és P40 Pro készülékek esetében egy évig 50GB felhőtárhelyet kínálunk.

A HMS- es készülékeink felhasználóinak ezen túl olyan VIP-szolgáltatásokat is nyújtunk, mint például az alkalmazástelepítés, az adatátvitel, a háztól-házig szervizszolgáltatás, vagy az élő HMS-ügyfélszolgálat.

MA: Hasonló szolgálatásokat a versenytársak is nyújtanak, ráadásul ott még a GMS is adott, mi lesz, ha mégsem jönnek be a számítások? Akkor kénytelen lesz a Huawei mégis csökkenteni az árakat?

LS: Az elért teljesítmények már bebizonyították, hogy számításaink a helyes úton járnak. Az árak csökkentése nem valószínű, mert a jelenleg elérhető alkalmazások mellett a jövőben még több válik elérhetővé. Termékeink értéke egyre jobb és jobb lesz, az árakat azonban tartani fogjuk.

MA: Mit tud mondani a Huawei azoknak, akik nem követik figyelemmel a piac változásait és egy új Huawei megvásárlása után szembesülnek csak csalódottan azzal, hogy ezen nincs GMS?

LS: Folyamatosan kommunikálunk erről, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: az új Huawei-okostelefonok a HMS-re épülnek, és nincsenek rajtuk Google-szolgáltatások.  Ebben a média is nagy segítségünkre van, és mi is igyekszünk a felületeinken és partnereinken keresztül minél több felhasználóhoz eljuttatni ezt az üzenetet, illetve megismertetni velük a HMS előnyeit. Nem hiszem, hogy a felhasználók elégedetlenek lesznek, hiszen kimagasló hardveres tudást kínálunk a versenytársakhoz képest is jó áron, egy nagyon gyors ütemben fejlődő ökoszisztémával, ráadásul az áprilisban indított VIP-szolgáltatásainkkal reményeim szerint még jobb felhasználói élményt tudunk nyújtani, mint korábban bármikor.

A Huawei természetesen teljes mértékben követi a helyi fogyasztói jogokat, a felhasználók a törvényes időn belül, a megfelelő állapotban visszaadhatják készüléküket, amennyiben ne lennének velük megelégedve. Ugyanakkor hiszünk benne, hogy a Huawei-felhasználók továbbra is bíznak bennünk, a munkánkban, és közösen építik majd velünk a HMS-t.

MA: Van egy olyan kritikus értékesítési mennyiség, amit nem elérve a Huawei kivonul az európai piacról?

LS: Kína után az európai piac a második otthonunk, amit sosem fogunk elhagyni. Hiszünk abban, hogy az európai piacon nyújtott teljesítményünk egyre csak jobb lesz.

Azóta történt

Hirdetés