IFA 2023: Szabvánnyal oldanák meg az e-bringák vezeték nélküli töltését

A Wireless Power Consortium csinált egy prototípust, hogy megmutassa az ötletet.

Nem mondanánk, hogy a jelenleg a világ legnagyobb problémája lenne az e-bringák és a rollerek egységesített töltésének hiánya, de a városi bicikli és rollerkölcsönzés és a mikromobilitás előtérbe kerülésével előbb-utóbb foglalkozni kell a kérdéssel. Mert ha már egyre több város hoz olyan szabályozást, hogy csak bizonyos helyeken lehet letenni a kölcsönzött gépeket és amúgy is sok-sok kerékpártárolóra lenne szükség, akkor már akár meg is lehetne oldani, hogy a lerakott kétkerekűek töltést is kapjanak anélkül, hogy madzagokkal és dugaljakkal csúfítanánk el az utcaképet.


[+]

A Wireless Power Consortium ötlete egy új szabvány, amely a felnin keresztüli Qi tekercseken áramot felvéve vinné azt tovább az első kerékagyon át a villákon keresztül egészen az akkumulátorig. Azért ezt a megoldást választották, mert olyan töltős kerékpártartókat képzeltek el, amelyek nem bumfordi és magas szerkezettel rendelkeznek, hanem szemre alig térnek el a jelenleg is használt megoldásoktól. A demonstrációs céllal bemutatott darab azonban egyetlen példányban létezik jelenleg egy 3D nyomtatóval kreált fiktív bringával, tehát az egész szabványosítás jelenleg az ötlet szintjén tart.


[+]

A Wireless Power Consortiumnak több mint 300 partnere van világszerte. A Qi és Qi2 szabványokat jelenleg is használja az összes fontos mobilos márka (Apple, Huawei, Samsung, Sony, Google), de a partnerek között van a Bosch, az LG, a Philips is), nyilván ezzel az ötlettel további partnerekre számítanak, hogy közösen gondolkodhassanak tovább a megoldáson. A standon magyarázó mérnök azt mondta, hogy ez egyelőre egy első megközelítés, de eddig senki sem tudott jobbat mutatni, vagyis most azon dolgoznak, hogy üzembiztosan működő, szabványos megoldást építsenek és meggyőzzék a partnereiket, hogy érdemes a technológiát az elektromos bringákba beépíteni, de az optimista forgatókönyv szerint is csak 2025 tájékán lehet ebből elfogadott megoldás és onnantól kezdődhet mind az állomások, mind pedig a biciklik megjelenése a piacon.

Hirdetés