5 évvel ezelőtt mutatta be a Google az Android Auto felületét, amivel a mobilunk legfontosabb, vezetés közben is jó eséllyel babrált funkcióit teszik ki az autó méretesebb, egyszerűbben hozzáférhető kijelzőjére, és a navigációs rendszer frissességével sem kell foglalkoznunk. Mára már körülbelül 50 gyártó, 500 féle autójában érhető el ez a felület, és természetesen megannyi utólagos fejegységben is támogatott ez a megoldás, ha valaki a régebbi kocsiját szeretné felokosítani. Most kapott egy nagyobb újragondolást a rendszer, és ami egyből jó hír: a frissítés minden Android Auto-képes eszközre be fog futni.
Két fő irányvonal szerint vitték tovább a fejlesztéseket: az új felület nézzen ki jobban, mellette pedig legyen még egyszerűbb kezelni. Az első változtatás, hogy az autó beindítása után azonnal folytatja a legutóbb játszott médiát, és előveszi az alapértelmezett navigációs szoftverünket. A felhasználónak már csak választani kell a rendszer által ajánlott célpontok közül, vagy bemondani a segédnek, hogy merre lesz az utazás. A navigációs felület utasítások szintjén mindig az alsó sávon marad, tehát ha elvándorlunk a hívásaink közé, vagy valamelyik kompatibilis alkalmazásba (ezek természetesen továbbra is csak médiakezelők tudnak inkább lenni, a chatelgetés továbbra sem vezetés közben támogatott opció).
A színeket még szembarátabbá tették, a sötét háttér az esti vezetésekhez is igencsak jó társ tud lenni, miközben az utasítások és a szövegek kirívó színekkel segítik az olvashatóságot. Javítanak a kompatibilitáson is, a mindenféle képarányú infotainment-kijelzőkjöz is jobban fog igazodni az új Android Auto, várhatóan nem kapunk két oldalra fekete sávokat. Ennél többet a közelgő Google I/O-n láthat majd az érdeklődő, a premier pedig nyárra várható.