Hirdetés

Interjú az NNG vezérigazgatójával

Az NNG felrobbantotta a navigációs fórumokat pár hete, amikor bejelentették, hogy a cég fennállásának 10. évfordulója kapcsán tíz napig díjmentesen letölthetővé teszik az iGO egy speciális verzióját a magyar felhasználóknak Android és iOS platformokra. Ma még éjfélig meg lehet ezt tenni, már most több mint 300 000 letöltés történt, ám a SzülinApp névre keresztelt alkalmazás köztudatba dobása nem csak pozitív visszhangot, hanem számos kritikát is szült, amelyek jellemzően az NNG (korábbi nevén Nav N Go) eddigi tevékenységére reflektáltak.

Természetszerű, hogy általában egy-egy online fórumon nem azok a leghangosabbak, akik köszönték szépen az ajándékot, letöltötték és használják gond nélkül, hanem azok, akiknek problémájuk volt a céggel. Többen nehezményezték, hogy az NNG szinte egyik napról a másikra hagyta ott a WinCE és az első iGO legnagyobb sikereinek időszakában a végfelhasználói piacot teljesen az autóipari beszállítói profilt szem előtt tartva. Ezzel sok-sok olyan felhasználó maradt legális iGO nélkül, akik addigra már megszokták és megszerették a rendszert. Szintén sok kritikát kapott a vállalat azért is, mert annak ellenére sem tették elérhetővé a navigációs szoftver Android platformra, hogy bizonyos országokban ezt mégis megoldották (itt az izraeli, a török és az indonéz piacokról van szó). És persze számos kérdés merült fel magával a SzülinApp alkalmazással kapcsolatban is.

Úgy döntöttünk, hogy ezekkel a kritikákkal megkeressük az NNG-t, Balogh Péter vezérigazgató pedig szívesen válaszolt a kérdéseinkre, amelyeknek eredménye az alábbi interjú:

A fenti videóból kiderül, hogy az NNG újra nyitni óhajt a végfelhasználók felé, lesz iGO Androidra még idén, jogtiszta, terméktámogatott és modulárisan, in-app fizetési modellel bővíthető módon. Az is kiderült, hogy azon a három piacon, ahol eddig elérhető volt minden esetben üzleti döntés és lehetőség állt ennek a hátterében, az izraeli és a török piacon is a Samsung kereste meg lokális jelleggel az NNG-t, hogy olyan eszközöket dobhassanak ott piacra, amelyeken grátiszként iGO fut. Az indonéz piacról Balogh Péter kamerán kívül elmondta, hogy az pedig egy kísérleti piac egy olyan országban, ahol a navigációs szoftverek és egyáltalán az okostelefonok elterjedése nem volt olyan magas szintű, mint Európában, ezért elsősorban tapasztalatszerzés és tanulás miatt tették ott elérhetővé az iGO szoftvert, hogy az ebből nyert eredményeket és információkat későbbi több ázsiai országban felhasználhassák. Szó esett a beszélgetésben arról is, hogy ha a Windows 10 megjelenik okostelefonokra is, akkor az NNG megvizsgálja az ebben a platformban rejlő lehetőségeket is, és bár nem bocsátkoztak a cég munkatársai konkrétumokba, nagyon sokszor hangsúlyozták, hogy az autós informatikai fejlődés és az okostelefonos szcéna egyre közeledik egymáshoz, amit ők kész termékekkel szeretnének kihasználni. Nem kell különösebb jóstehetség hozzá, ha úgy tippeljük, hogy olyan szoftveres összefonódások és kommunikációs megoldásokról van szó, amelyek segítségével az okostelefon kijelzőjén és alkalmazásaink keresztül láthatjuk a fedélzeti számítógép adatait, irányíthatjuk a beépített infotainment rendszereket, ha pedig a connected car megoldás egyre inkább hétköznapivá válik, akkor akár a távolból is nyomon követhetjük az autó mozgását, viselkedését, ráadásul számos olyan információ építhető be a navigációs szoftverekbe is, amelyek online kapcsolatot feltételeznek.

Az NNG tehát újra előbújt az autóipari beszállítói szerep mögül és újra láthatóvá kíván válni a végfelhasználók számára is. Reméljük, hogy nem késő, ez ugyanis ma már egy nagyon telített terület, ahol igen nagy nevű cégek próbálnak sokszor ingyen is olyan megoldásokat nyújtani, mint amit az iGO is tud.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NNG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés