Hirdetés

iPhone szerviz blog: A leggyakrabban felmerülő problémák iOS 8 frissítésnél

Már négy hónapja, hogy az Apple elérhetővé tette az iOS 8-at, de a legfrissebb statisztikák szerint még mindig csak 68% az új szoftver adoptálási aránya a felhasználók között. Ennek több oka is lehet, bizonyára szerepet játszik az, hogy a frissítés során rengeteg hiba léphet fel, amelyek egy részével sok felhasználó nem tud megbirkózni. Megpróbálunk tehát segítséged adni a dologhoz.

1. hiba: Nincs elég hely a készüléken az iOS telepítéséhez

Az iOS 8 alapból körülbelül 5 GB helyet igényel (attól függően, hogy milyen készülékről beszélünk). Ezért először is ellenőrizzük, hogy mennyi helyre lesz szükségünk a frissítéshez: Beállítások > Általános > Szoftverfrissítés (ha iOS 7 előtti szoftver van a készüléken, akkor elképzelhető, hogy először a 7.1.2-t ajánlja az iPhone, csak utána a 8-at). Amennyiben 16 GB-os iPhone készüléket frissítünk, az 5 GB-os helyigény eléggé nagy részt vesz el a belső tárhelyből, sok felhasználó tehát nagytakarításba kezdhet a frissítés előtt. A jó hír viszont, hogy van olyan megoldás, amivel végső soron nem kell megválnunk sem a videóinktól, sem az alkalmazásainktól.

Az adatok törlése

Az iPhone-ok esetében általában a legtöbb helyet a fotók és videók foglalják el. Ezeket iCloudon keresztül le lehet menteni a frissítés előtt, de a legbiztosabb az, ha egy számítógépre mentünk mindent, mielőtt a telefonról letörölnénk az emlékeinket. Ugyancsak érdemes applikációk és játékok törlését fontolóra venni, figyelembe véve a az adott szoftver helyigényét, illetve azt, hogy milyen gyakran használjuk őket. Kerüljük el azon applikációk törlését, amelyiken személyes adatainkat tároljuk! Ha még mindig nincs elég hely az új szoftvernek, vagy semmitől nem tudunk megválni, akkor a junk fájlok között még érdemes lehet próbálkozni. Ezek eltávolítására külön szoftverek vannak (pl. PhoneClean).

Az iOS 8 iTunes-on keresztül történő telepítése

Ha a friss rendszert a számítógépünkön futó iTunes-on keresztül telepítjük, némileg csökken a folyamat során szükséges tárterület mérete, ugyanakkor maga a folyamat kicsit összetettebb. Először a Lightning kábel segítségével csatlakoztatni kell a készüléket a számítógéphez, majd el kell indítani az iTunes-t, már ha nem indul el magától. Ezt követően a felül lévő iPhone fülre kattintva előugrik egy felület, ahol láthatjuk az aktuális szoftververziót, itt pedig ki lehet találni, hogy melyik gomb a nyerő: frissítés.

2. hiba: Adatvesztés az iOS 8-ra történő frissítés után

Egy Apple által készített felmérés szerint több mint 20 000 ember veszített el valamilyen adatot, amikor annak idején az iOS 7-re frissítettek. Ezek között nem tudni, hogy milyen arányban voltak azok, akik meggondolatlanul töröltek le valamit azért, hogy legyen elég hely frissíteni, de az biztos, hogy a folyamat közben is történhet olyan váratlan hiba, ami végül hiányzó adatokhoz vezet majd.

Forrás: ios-data-recover.com
Forrás: ios-data-recover.com

A megoldás evidens, biztonsági másolatot kell készíteni a szoftverfrissítés előtt, az iCloudból vagy az iTunes-ból könnyedén visszaállítható a készülék. A módszer hátulütője bizonyos esetekben az lehet, hogy nincs szelektív adatmentés- és visszaállítás, de erre is van speciális külsős szoftver, pl. a PhoneRescue. Ezek segítségével lehetséges az, hogy pl. csak a médiafájljainkat vagy a személyes adatainkat mentsük le és töltsük vissza.

3. hiba: A készülék lefagyása a frissítés közben

Az efféle hibák általában összefüggnek a lassú vagy bizonytalan internetkapcsolattal. Az iOS 8 telepítése persze amúgy is időigényes folyamat, türelmesen végig kell várni, de az biztos, hogy csak stabil internethozzáférés esetén szabad belekezdeni.

Ha lefagyott a készülék, nincs minden veszve, a bekapcsoló- és a Home gombok együttes nyomva tartása (kb. 10 másodperc szükséges) után újraindul a készülék, majd a Beállítások > Általános > Info résznél meg lehet nézni, hogy melyik iOS verzió van fent. Ha nem a 8-as, akkor lehet elölről kezdeni a mutatványt.

4. hiba: Nincs elég iCloud tárhely a biztonsági mentéshez

Az iOS 8 frissítése után sok felhasználónál megnő a biztonsági másolat készítéséhez szükséges tárhely mérete. A legextrémebb általunk ismert esetnél az iOS 7-nek még 23,5 GB elég volt, míg az iOS 8-nál ez a szám 40,5 GB lett, holott nem kerültek új adatok a készülékre. Sokat nem lehet tenni, a Beállítások > iCloud > Tárolás és biztonsági mentés > Tárhely kezelés > Régi biztonsági mentés > Biztonsági mentések > Törlés végigzongorázásával a régi biztonsági másolatok eltávolíthatók, de ha ez sem segít, akkor nincs más, mint az iCloud mellőzése, azaz a nagyobb méretű biztonsági másolatokat a számítógépre kell elmenteni.

5. hiba: Az alkalmazások lefagynak vagy be sem töltődnek

A hibajelenség elég egyértelmű, megoldás több is van, némelyik magától értetődő:

  • Zárjuk be a problémás alkalmazást, majd nyissuk meg újra.
  • Indítsuk újra a készüléket, ha szükséges, akkor a Home és a bekapcsoló gombok 10 másodperces együttes nyomva tartásával.
  • Az alkalmazások automatikus frissítésének beállításaiért ellenőrizzük a Beállítások > iTunes és App Store menüpontot. Ha nincs, akkor ez is a probléma forrása lehet, a szoftvereket érdemes naprakészen tartani.
  • Biztonsági mentés készítése után töröljük le és telepítsük fel újra az adott szoftvert.
  • Ha semmi nem segít, akkor biztonsági mentés készítése után a készülék teljes legyalulása segíthet, amit a Beállítások > Általános > Visszaállítás > Összes tartalom, beállítás törlése gombbal tehetünk meg. Persze észben kell tartani, hogy a mentett adatok visszaállításával együtt a galibát okozó dolgok is visszakerülhetnek, szóval nem biztos, hogy előrébb leszünk.

6. hiba: Probléma az iOS letöltése közben

Ha frissítés közben hibaüzenetet kapunk (An error occurred downloading iOS 8.), nem kell a szívünkhöz nyúlnunk, általában elég, ha bezárjuk a felugró ablakot, majd újra nekiállunk a letöltésnek. Ha azonban ezeknél is komolyabb problémák jelentkeznek, érdemes lehet szakszervizhez fordulni.

Az iPhoneSzervizBuda.hu csapata

Előzmények