LG: Növekvő piacrész, csökkenő haszon

Míg az elmúlt év júliustól szeptemberig tartó negyedéve anyagilag és piaci bővülés terén is csupa jót tartogatott az LG számára, addig a karácsonyi szezon anyagilag egyáltalán nem sikerült fényesre. A kisebbik dél-koreai gyártó mobiltelefonos részlege az év utolsó negyedében 33,9 millió készüléket értékesített, mely 2,6 millióval több mint az előző negyedév rekord eredménye, az előző év azonos időszakához képest pedig 32 százalékos növekedést jelent, ám a bővülés közben a részleg bevétele 3,75 milliárdról 3,3 milliárd dollárra csökkent, míg a haszon még ennél is nagyobb mértékben, egyetlen negyedév alatt 316 millióról 57 millió dollárra mérséklődött.

A telefonos részleg pénzügyi mutatói még ennél is rosszabbak a cégcsoporton belüli, részlegek közötti kifizetéseket is figyelembe véve, így ugyanis a harmadik negyedév 309,4 millió dolláros hasznát 72,1 millió dolláros veszteség váltotta fel 2009 utolsó negyedévében. A gyenge pénzügyi eredmény elsősorban az LG Cookie és más olcsó modellek sikerének tudható be, melyeket egyre gyakrabban választanak a magasabb nyereséggek kecsegtető drágább alternatívák helyett. A piac 11,3 százalékát uraló bronzérmes gyártó azonban rendkívül bizakodó, hiszen idén körülbelül 140 millió telefon értékesítését tervezi.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés