Megközelítette a Samsung az Apple tableteladásait

Az Apple remek harmadik negyedévet produkált, a Samsung pedig az előző várakozásoknak megfelelően rosszabbul teljesített, mint tavaly ugyanilyenkor. Mindkét gyártó esetében a mobiltelefoneladások határozták meg az eredményeket, tablet fronton ugyanakkor fordított a helyet. Az Apple tavaly, a Q3-ban 14,1 millió iPadet értékesített, amely kiemelkedősen magas, 29,2%-os részesedést jelentett a piacon, míg a Samsung 9,3 milliós eladott Galaxy táblagépével 19,3%-os részesedést ért el; ketten együtt a piac felét lefedték.

Egy Galaxy tablet egy iPhone társaságában
Egy Galaxy tablet egy iPhone társaságában

Idén azonban két tendencia is megfigyelhető, és mindkettő az Apple-t érinti a legérzékenyebben: nőtt a kisebb gyártók részesedése, míg az iPad eladások 6,4%-kal és 1,8 millió értékesített darabbal csökkentek. A Samsung piaci részesedése is csökkent 1%-kal, azonban a táblagépek növekvő népszerűsége miatt mégis sikerült 600 ezer darabbal többet értékesíteni, így 10%-ról 4,5-re csökkent a két vállalat részesedésbeli különbsége. A harmadik negyedévben egyébként összesen 53,8 millió táblagép talált gazdára, amelyből már „csak” 41,1% a két óriásvállalat részesedése, igaz az Apple az új iPad Air és iPad Mini, a Samsung pedig az Tab S 8.4, Tab S 10.5 és a pletykák szerint idén érkező Note 10.1 (2015)-tel vehet újabb lendületet.

Előzmények

Hirdetés