Mindenhova kiterjeszti az ultramobil GPU-k reformját az ARM

A most bejelentett Mali-G51-es dizájn kis lapkaterületbe paszírozza bele a Mali-G71 tudását.

Még májusban írtunk arról, hogy az ARM egy igen erős architektúrát vezet be az ultramobil GPU-k piacára. A Bifrost kódnevű fejlesztésről a linkelt hírben részletesen lehet olvasni, de a nyáron extra információk is érkeztek a fejlesztésről, ami alapján az okos trükköktől sem ódzkodtak a tervezők.

A Bifrost architektúra azonban csak a Mali-G71 nevű dizájnban érhető el, ami leginkább a csúcskategóriás eszközökben találhat otthonra, tehát szükséges egy olyan verzió is, ami az ultramobil piac nagyobb területét is elfoglalhatja. Az ARM ide fejlesztette a Mali-G51-et, amely már egy módosított rendszer, hiszen új felépítésű feldolgozó tömböket kapott, illetve a Bifrost utasításarchitektúra legújabb verzióját használja. Ez pár új utasítás mellett nagyobb teljesítménnyel hajtja végre az egyes speciális funkciókat, elsődlegesen gondolva itt néhány transzcendens utasításra, illetve AFBC, azaz az ARM Frame Buffer Compression technológia is javult, mivel már az 1.2-es verziójú implementáció került a rendszerbe.

Változás érte azonban a shader magokat. Mint ismeretes a korábbi verzióban egy ilyen mag maximum három darab úgynevezett BAFU (Bifrost Arithmetic Functional Unit) egységet tartalmazhatott. Ez jelen esetben sem módosult, ahogy a BAFU elvi képességei is megmaradtak, viszont a feldolgozó tömb mostantól nem csak egy, hanem kettő blending és textúrázóegységgel rendelkezik, ráadásul a textúrázók is némileg modernizált megoldások.


[+]

Itt az ARM pontosan ugyanazt csinálja, amit az előző generációs fejlesztéseknél, vagyis az alaparchitektúrából készült egy compute hatékonyságra (Mali-G71) és egy lapkaterületre (Mali-G51) optimalizált dizájn. Utóbbi egyébként nem skálázható olyan mértékben, mint például a nagyobbik testvér, de a megcélzott piacon nincs is igény erre.

A Mali-G51 egyébként összesen három shader magig skálázódik, ami tulajdonképpen igen kedvező, mivel a Mali-G71 pont négy shader magtól kezdve skálázódik felfelé, vagyis a két konstrukció teljesen kiegészíti egymást. Ráadásul amíg a Mali-G71-ben a shader magokba épített BAFU egységek száma mindenképpen három volt, addig a Mali-G51 engedi az egy és kettő BAFU egységgel rendelkező shader magokat is, tehát sokkal inkább a lefelé skálázás volt a fejlesztés célja.

Az ARM Mali-G51 már licencelhető a partnereknek, és várhatóan a 2018-ban érkező, középkategóriás telefonokban fog feltűnni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés