Kemény negyedév a Samsung mögött

Javultak ugyanakkor a számok az előzőhöz képest.

Ha a koronavírus időszakának bizonytalansága nem lett volna elég, mostanában az inflációs és recessziós környezet tépázza meg mindenki pénztárcáját, a tech világcégekét beleértve. Míg 2022 a konszolidáció éve volt és a Samsungnak a harmadik negyedévben sikerült 76,78 billió yenes összbevételre szert tennie (183,18 billió forint), 10,85 billió yes működési nyereséggel a konyhán (25,88 billió forint), az idei Q3-ban ez drasztikusan visszaesett: a 67,4 billió yenes bevétel (160,75 billió forint) és a kiadások után mindössze 2,43 billió yen maradt profitoldalon (5,8 billió forint).


A hajlítható Galaxyk tetemes részt vállaltak a mobilszektor sikeréből [+]

Ennek ellenére sikerült a még rosszabb második negyedéves számokon javítani, aminek részben a mobilos üzletág, részben pedig a partnerek részére szállított kijelzők népszerűsége az oka. Nem nehéz konkrét készülékekre levetíteni a javuló tendenciát: a szeptember végéig tartó időszakban talált gazdára egy rakás, méregdrága és nagy haszonkulccsal dolgozó, hajlítható Galaxy, miközben az S23 lendülete sem fogyott ki.


Rengeteg csúcspanelt szállított a Samsung az Apple-nek, az iPhone 15 Pro Max különösen kapós [+]

Kijelzőoldalon pedig az iPhone 15 családnak szállított komponensek hoztak komoly bevételeket, ezek teljesítése ugyanis hónapokkal a hivatalos Apple bemutató előtt megkezdődött. A tévék is jól mentek, plusz csökkent a félvezető és memória üzletág vesztesége, ám ez a két szektor még bőven keresi a fényt a recessziós alagút végén, és az elkövetkező pár negyedév sem feltétlenül hoz olyan drasztikus fordulatot, mint a koronavírus utáni hurráoptimizmus és a döbbenetes chip igény.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés