Nagyon menő lett az elektromos Opel Manta

A régi sportautók kedvelőinek valószínűleg egyként indul be a nyálelválasztása a modernizált Manta GSe ElektroMOD láttán, de sajnos van egy komoly baj a képletben. És az nem az elektromosság.

50 éves elmúlt az első Opel Manta, a gyártó pedig egy restomoddal, vagy ahogy ők fogalmaznak, ElektroMOD-dal készültek a modell felelevenítésére. Az eredeti Manta alapjaira épített villanyautó erősebb lett, mint belsőégéssel, gyárilag valaha volt, sőt, még az eredeti, négyfokozatú kézi váltót is az meghagyták az eredetiből!


[+]

Az érdekes részletek szintén megmaradtak, filigrán, háromküllős sportkormánnyal, kézi, tekerős ablakokkal és kagylóüléssel találkozik, aki beleül a kocsiba, ám a belteret a modern infotainment-szabványoknak megfelelően, 10 + 12 hüvelykes kijelzőpárossal modernizálták.


[+]

Az autó karosszériája jelentős részben az eredeti maradt, a legtöbb méret, ív, vonal és formai elem megőrzésre került, a lámpák viszont LED-esek lettek, sőt, illetve előre a Mokkából is megismert VIZOR elem került. Hátul maradt a négy körlámpa, elöl viszont mennie kellett a VIZOR miatt, cserébe a Manta esetén pixelekből akár szöveget is ki tud írni a hűtőrács helyére a kocsi, ami mindenképpen aranyos extra. A kerekek egyértelműen nőttek rajta, 17 colos Ronal felnik kerültek rá, elöl 195/40, hátul 205/40 méretekkel.


[+]

A motor 147 lóerőt és 225 Nm nyomatékot visz a hátsó kerekek felé, ha a felhasználó szeretne váltogatni, könnyedén megteheti, de annyira nyomatékos a motor, hogy akár folyamatosan lehet negyedikben a váltó, álló helyzetből is erőlködés nélkül elviszi a karosszériát. Lítium-ion akkumulátorcsomag került bele, a 31 kWh nem hangzik ugyan soknak, de tény, hogy ezt 70-es évekből származó, közel eredeti autóba építették be úgy, hogy a végén egy használható termék marad belőle, a körülbelül 200 km-es hatótáv pedig a legtöbb esetben elég lehet. A fedélzeti töltő 9kW teljesítményű, wallboxról, AC töltéssel 4 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet.


[+]

Teljesen egyértelmű, hogy légzsák nélküli kormánnyal, minimális kényelmi extrával, és a mai sztenderdektől távol álló gyártástechnológiával közel lehetetlen lenne egy ennyire eredeti autót legyártani, forgalomba helyezni, és pláne nyereséggel árulni, de azt azért sajnáljuk, hogy ebből az autóból összesen egy darab készült, és esélyesen nem is fog több, így aztán ára, elérhetősége sincs, ha valaki hozzám hasonlóan nagyon vágyna erre a kocsira.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Előzmények

Hirdetés