Nagyot ugrott előre a Sony Ericsson

A második pénzügyi negyedév főbb jellemzői:

  • 59%-os éves mennyiségi növekedés
  • Évi 55% adózás előtti nyereségnövekedés €327 millió euróra
  • A negyedév során értékesített kilenc millió Walkman® mobilnak köszönhetően a vállalat megtartja vezető pozícióját a zenemobilok piacán.
  • A kibővített választék tovább növeli a piaci részesedést

A negyedévben leszállított egységek száma elérte a 24,9 milliót. Ez 59%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest, és a piaci részesedés jelentős bővülését eredményezte egy év alatt. Az árbevétel a negyedévben 3 112 millió euró volt, ez egy év alatt 37%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 327 millió euró volt a negyedévben, ez egy év alatt 55%-os növekedésnek felel meg. A negyedév nettó eredménye 220 millió euró volt. A Sony Ericsson elvárásainak megfelelően, a második negyedévben tapasztalt készülékbővülés az alsó- és középkategóriás árú termékcsaládokban az átlagos eladási ár csökkenéséhez vezetett 125 euróra.

„A piacon tapasztalható egyre erősödő verseny ellenére a Sony Ericssonnak továbbra is sikerült bővítenie a piaci részesedését egy olyan termékkínálattal, amely vásárlók egyre nagyobb körét célozza meg. A 2007. második negyedévi pénzügyi eredményeink jól tükrözik a vállalatnak azon irányú törekvéseit, hogy a Sony Ericsson nevet három kulcsfontosságú kategóriával kapcsoljuk össze. Ezek a képkészítés, a zene és a multimédia. Továbbá azt a szándékot, hogy termékválasztékát még versenyképesebb árú telefonokkal bővítse.” Mondta Miles Flint a Sony Ericsson elnök-vezérigazgatója. „Valószínűnek tartjuk, hogy a piaci versengés 2007-ben tovább erősödik, de olyan termékekkel, mint a vállalat zászlós hajóinak tekinthető és nemrég bejelentett Walkman® és Cyber-shot™ készülékek, a versenytársaknál nagyobb növekedésre számíthatunk.”

Az alacsony- és középkategóriás termékeknek köszönhetően (pl. a W300 és W200 Walkman® telefonok és a K310 és Z310 telefonok) a negyedév folyamán a Sony Ericssonnak sikerült tovább növelnie piaci részesedését Latin-Amerikában, Nyugat-Európában valamint a Közép- és Kelet-Európa, Közel-Kelet és Afrika régióban. Ezzel párhuzamosan a vállalat tovább erősítette termékválasztékát különböző árkategóriát képviselő új termék bejelentésével, mint például a K850, az 5 megapixeles, HDSPA, Cyber-shot™ csúcsmodell és a W960, a 8 GB belső memóriával ellátott felsőkategóriás Walkman® telefon.

Miután a Sony Ericsson januárban bejelentette, hogy globális gyártó partnereivel, a Flextronics és a Foxconn vállalatokkal együtt megkezdi a mobilkészülékek helyi gyártását Indiában, a második negyedévben a vállalat bejelentette, hogy az év folyamán kutatási és fejlesztési központot hoz létre Chennaiban, ezzel is demonstrálva elkötelezettségét ezen jelenetős és gyorsan növekvő piac felé.

A Sony Ericsson előrejelzései szerint a 2007-es mobilkészülék világpiac 1,1 milliárd darab felett lesz. A vállalat 2007. második negyedévében, a tavalyi év ugyanezen időszakához képest 3 százalékponttal növelte piaci részesedését, ezzel meghaladva a 9%-ot.

Azóta történt

Hirdetés