Nem árulja el a Xiaomi, hány mobilt passzolt el tavaly

Pár éve a Xiaomi volt a legnagyobb lendülettel fejlődő mobilgyártó, még ha magát nem is ennek, hanem internetes vállalkozásnak szereti titulálni. A főleg ázsiai és azon belül hazai piacra koncentráló kínai cég készülékei most már idehaza is jól ismertek, akad magyarított menü és számos B20-as variáns, és miután tavaly az MWC-re elmerészkedtek, idén a CES-en is ott voltak. Mégsem lehetett globális nyitásról beszámolni, hiszen komolyabb határon túli jelenlétet leginkább Indiában tudnak felmutatni – sem Európában, sem Észak-Amerikában nem jött még el a hivatalos bemutatkozás pillanata.


A fehér Mi Mix a Las Vegas-i CES újdonsága volt, ám szó nem esett az amerikai piacra való betörésről[+]

A mostanra már üzlethálózattal is rendelkező óriás továbbra is elsősorban az online értékesítésre épít, és saját bevallása szerint nem termel profitokat tízmillió számra eladott, olcsó mobiljaival, a bevételek és a kiadások különbsége leginkább a szolgáltatások és egyéb termékek formájában próbál a pozitívban maradni. Ettől még az okostelefonjaik a legnépszerűbbek, 2014-ben 61 milliót elpasszoltak, 2015-re pedig egyenesen a százmilliós számot célozták meg, amiből aztán 80 milliós tervek lettek, végül 70 millióval kellett beírni, miközben a Huawei büszkélkedhetett el a kilenc számjegyű határ átlépésével a leszállítások tekintetében.


A Redmi 3s ár/érték bajnok a vásárlónak, ám aligha a nyereségesség kulcsa a Xiaominak [+]

Eltelt 2016 és néhány komolyabb visszaesést produkáló negyedév, és a Xiaomi máris elhallgatja az éves mutatóit – a Tech Crunch szerint nem is tervezik a pontos számokat az érdeklődő orrára kötni, és aligha azért, mert meghaladták a tavalyi eladásokat. Egy munkatársaknak címzett levélben a vezérigazgató, Lei Jun kitért arra, hogy túl nagy ütemben fejlődtek és bővültek, és ennek a léptékét lehetetlen volt a végtelenségig tartani. Éppen ezért vissza kell fogni a tempót és bizonyos területeken garantálni a fenntartható, hosszútávú fejlődést. A levél azt már elárulta, hogy Indából több mint 1 milliárd dolláros árbevétel folyt be, ami mutatja a világ második legnépesebb országában lévő mobilpiaci potenciált, és 16 ezer globális szabadalmi kérelemből 3612-at el is fogadtak a különféle szervek.

A Mi Mix után a Mi Note 2 került tesztasztalunkra
A Xiaominak is van ívelt kijelzős mobilja, a drágább ajánlatai azonban nem annyira kapósak, mint az olcsóbb Redmik [+]

A Mi Note 2-vel és a Mi Mix-szel az év végén aztán ismét a figyelem középpontjába kerültek, számokat mégsem kapunk a tavalyi mobilos eladásokról, és a vélhetőleg csalódást keltő eredmények miatt Mr. Jun kiemeli: az online értékesítési modell korlátai miatt nagyobb figyelmet kell fordítani ezentúl az üzletekben történő eladásokra. A Xiaominál is elhangzott a napi rendszerességgel felbukkanó mesterséges intelligencia szókapcsolat: az okoseszközök gépi tanulására a kínai vállalat is nagy figyelmet kíván fordítani. Végezetül, a gyártó vezére 100 milliárd jüanos árbevételt célzott meg céges szinten az idei esztendőre, ami 4,2 billió forintnak felel meg, az okostelefonos eladásokra viszont most nem érkezett éves előrejelzés.

Előzmények

Hirdetés