Nem hatotta meg az okosóra piacot a koronavírus

Nőttek az eladások és jócskán belehúzott a Huawei, többek között az Apple kárára.

A Canalys elemzése szerint szépen gyarapodott az okosóra piac 2020 első negyedévében: világszinten összesen 14,3 millió darabot szállítottak le, ami 12%-os növekedés  2019 elejéhez képest. A koronavírus az első három hónapot részben már érintette, persze a második negyedévre is rányomhatja bélyegét, a Huawei mindenesetre úgy is hatalmas lendületet vett, hogy a vizsgált időszakban épp Kína küzdött meg az egészségügyi kihívással.

A Watch GT 2e a P40 Pro és pár csepp víz társaságában
Egyre népszerűbb a Huawei Watch GT sorozat [+]

Egy év alatt egymillióról 2,1 millióra nőttek a sencseniek leszállításai, és a 113%-os gyarapodással mindjárt elcsípték a második helyet a piacon, amit továbbra is az Apple Watch ural. Igaz: tavalyi, 46,7%-os dominanciája mostanra 36,3%-ra esett vissza (5,2 millió). Samsung 46%-kal több kütyüt szállított le (1,8 millió), a Garmin 39%-ot erősödött (1,1 millió) míg a FitBit 21%-ot veszített részesedéséből (0,9 millió darab). A többiek összesen 3,3 millió okosórát szállítottak le.

Új szereplő az okosóra piacon: a Realme Watch
Új szereplő az okosóra piacon: a Realme Watch (forrás: Android Authority) [+]

Ami a területi eloszlást illeti, Kína jócskán belehúzott, míg az Egyesült Államokban és a világ többi részén arányosan csökkent a kütyük iránti kereslet. Ez a tendencia a második negyedévben is folytatódhat, hiszen a Xiaomi, a Huawei, az Oppo és a Realme is jelen van vagy készül újdonságokkal. Mindeközben a Google-féle, érintetlen Wear OS termékek nem tudnak komoly részesedést felmutatni.

Azóta történt

Hirdetés