Nyereséges negyedév a Lenovo mögött, ám visszaesés mobileladásokban

A Motorola felvásárlása óta komoly változások álltak be a Lenovo Group mobilos üzletágában (Mobile Business Group), az amerikaiak feladata ugyanis a jövőben a Moto és a Vibe termékpaletta felügyelete, míg a patinás márkanév a háttérbe szorulhat, mivel a marketing az említett két brandre koncentrálhat. Ezek, és a többi vállalati átszervezés a Lenovo szerint jelentős megtakarításokkal jártak, és a október elejétől december végig tartó pénzügyi negyedév meg is érezte jótékony hatásait, mivel a 12,9 milliárd dolláros árbevétel után (ami 8%-os visszaesést jelent egy évvel azelőtthöz képest) 379 millió dolláros működési nyereséggel sikerült zárni, ami 108 milliárd forintnak felel meg.

Lenovo Vibe X3 elölről
A Lenovo Vibe X3-nak már vannak motorolás vonásai [+]

A Mobile Business Group 20,2 millió eladott okoseszköze 18,1%-os visszaesést jelent 2014 végéhez viszonyítva, ami főleg a Kínai Népköztársaság piacának köszönhető, míg a fejlődő országokban 15%-os növekedést sikerült elérni. A MBG 3,2 milliárd dolláros árbevételre tett szert (ebből 2 milliárdot a Motorolák hoztak a konyhára), és a kiadások után 30 millió dolláros adózás előtti veszteséggel zárult a ciklus, ami 8,5 milliárd forintot jelent. A Lenovo azt várja a Moto és a Vibe brandek hangsúlyosabb használatától a közeljövőben, hogy sikerül visszaszerezni a kínai vásárlók bizalmát, ugyanis tavaly év végén az összes eladott Motorola vagy saját márkás okoskészülékből csak 17%-ot sikerült a Népköztársaságban értékesíteni.

Előzmények

Hirdetés