One more thing: készül a Meizu EV

A DreamCar MX jövőre debütál és Flyme Auto szoftvert futtat majd.

Tartogatott a Meizu egy slusszpoént a 21 bemutatójának a végére, és nem egy ultraprémium mobilról, hanem a márka első villanyautójáról van szó. A DreamCar MX-et 2024 elején leplezik le Flyme Auto szoftverrel a fedélzeten, és mivel Flyme néven fut a mobilos felület is, nyilvánvalóan remek lesz az összhang a zsebre vágható és a négykerekű okoseszköz között. Nincs semmi meglepő a dologban: a Volvo, a Polestar, a Zeekr, a Lotus és a Lynk & Co márkákat birtokló Geely éppen azzal a szándékkal vásárolta fel a nehézségekkel küzdő Meizut pár éve, hogy mobilos irányba is kiterjessze ökoszisztémáját. Elvégre a modern világban a telefon slusszkulcs, a legtöbb fedélzeti beállítás, védelmi funkció és multimédiás extra távirányítója is egyben, a Meizu pedig jó pár modellbe szállítja saját szoftverét.


[+]

A kölcsön visszajár: a DreamCar MX fejlesztésében valószínűleg vastagon részt vesz a Geely és a Polestar mérnökcsapata, és egyértelműen kezd körvonalazódni, hogy a 21. században azoké az autómárkáké lesz a főszerep, akik a járműgyártás mellett a szoftveres körítésre is ugyanakkora hangsúlyt fektetnek. További előnye a Geely / Meizu együttműködésnek a helyben történő gyártás és értékesítés, elvégre Kína lett a legnagyobb EV felvevőpiac, és az akkumulátoros nyersanyagok is arrafelé a legkönnyebben elérhetők. Habár mifelénk a BYD és a Geely nevek nem sokat mondanak, ugrásra kész a két kolosszálisan nagy kínai márka, hogy lecsapjon azon tradicionális autógyártók piaci részesedésére, akik nem tudják tartani a villanyautós és szoftveres lépést, a minap pedig a hatalmas Volkswagen Group volt kénytelen elismerni: nem elég versenyképesek.

Azóta történt

Hirdetés