Online vásárlás személyesen?

Felmérések szerint jelentősen átalakultak a vásárlási szokások, még a személyes vásárlást preferáló britek is nyitottabbak a virtuális boltok iránt.

A Counterpoint felmérése szerint a kialakult helyzet jelentősen átrendezte az online és offline értékesítési csatornák piaci helyzetét, illetve a vásárlási szokásokat. Nem mintha ez olyan meglepő lenne, ha nincs nyitva a bolt, de kell egy telefon, nincs más választásunk, mint online beszerezni. Ez Németországban és Spanyolországban nem is okozott gondot, Nagy Britanniában viszont a fizikai boltokat preferálják a vásárlók.

Az egyik legnagyobb brit értékesítő a Carphone Warehouse.
Az egyik legnagyobb brit értékesítő a Carphone Warehouse.

Noha a szigetországban vásárlások úgy 35%-a zajlik online az idei első negyedév hatásainak eredményeképpen, a nagyobb értékesítők igyekeznek személyessé tenni a procedúrát, ami egyrészt a brit felhasználók igényeinek kielégítését, másrészt a munkahelyek megőrzését igyekszik biztosítani. A legnagyobb kiskereskedelmi hálózat például ShopLive videóshopping szolgáltatást indított.


A legtöbben pusztán a kényelem miatt mennek a boltba, de a kedvezmények és a várakozás hiánya is döntő tényező.

A brit vásárlók sokkal inkább választják a készülékeket szolgáltatásokkal együtt, ami nyilván csökkenti a készülék árát, illetve a részletfizetést preferálják, míg a német és spanyol felhasználók 95% és 76%-a fogja szándéka szerint online beszerezni a következő készülékét, lehetőség szerint szolgáltatófüggetlenül, egy összegben rendezve a számlát. A britek túlnyomó többsége továbbra is boltban szeretne vásárolni, a döntésüket pedig a fenti tényezők befolyásolják.


[+]

Érdekes, hogy a Counterpoint rákérdezett, mennyire tartják komoly problémának a Covid-19 járványt. A válaszadók túlnyomó többségét aggasztja a helyzet, csak Németországban érzi úgy 30%, hogy túl van dimenzionálva a dolog, ehhez képest a vásárlási szokásokat kevéssé befolyásolja a helyzet vagy az, hogy mit gondolnak róla. Többségében maradnak a megszokott vásárlási módszernél és nem változtatnak a szociális távolságtartás kedvéért.

Előzmények

Hirdetés