Hirdetés

LG blog: Kilenc kategóriában jutalmazták az LG-t

A "piros pont", azaz a Red Dot díj eredete 1955-re tehető, az iF Design Award és az IDEA (International Design Excellence Award) mellett a formatervezési iparág egyik legfontosabb versenye. Összesen 18 kategóriában lehet indulni innovatív pályamunkákkal, a díj elnyeréséért pedig egyre több régióból jelentkeznek, az utóbbi időben már nagyjából hatvan országból küldtek pályázatot, a legkedveltebb témák közé a telekommunikáció, az információs technológia, és az elektronika tartozik. Három fő területre korlátozódik a megmérettetés; termék dizájn, dizájn koncepció és kommunikációs formaterv. Utóbbit 1993 óta osztogatják, méghozzá vállalati dizájn, interaktív média és zenei dizájn kategóriában. Az LG összesen kilenc díjat zsebelt be a Red Dot Awards Kommunikációs formaterv kategóriájában, ráadásul három ebből a legjobbnak, azaz "Best of the Best" díjnak számít.

A három abszolút győztes közé az LG intelligens billentyűzete, a Knock CodeTM képernyőzár, valamint a grafikus felhasználói felület tartozik. Díjjal illették továbbá a dél-koreaiak webOS Smart TV platformját is, az egyszerű felhasználói élmény fokozása és a kiváló felület miatt. A három fődíjat nyert szolgáltatást érdemes egy kicsit részletezni, hiszen az intelligens billentyűzet segítségével elvileg a beviteli hibák 75 százaléka kiküszöbölhető, az tanulékony szoftvernek köszönhetően pedig egyre több szót képes megjegyezni a klaviatúra, így sokkal könnyebben és gyorsabban lehet gépelni rajta. A Knock CodeTM egy képernyőfeloldó módszer, melynek segítségével a képernyő különböző pontjaira tetszőleges sorrendben kattintva lehet aktiválni a megjelenítőt, így a kilenc pontos mintánál vagy a jelszónál is biztonságosabbnak és egyedibbnek számít, köszönhetően a 80 ezer lehetséges érintéssorozatnak. Az LG saját UX-e a gyártó logójához igazodva körkörös ikonokat használ, egyszerű kezelhetősége és fokozott felhasználói élménye miatt érdemelte ki a legjobbaknak járó jutalmat.

A fennmaradó hat elismerés körül mindenképpen hosszabb taglalást érdemel a már korábban említett webOS Smart TV platform, melynek kezelőfelületét a lehető legteljesebb mértékben leegyszerűsítette a vállalat, így a felhasználók maximálisan ki tudják használni a készülékekben rejlő képességeket. A fizetős és ingyenes videótartalmaktól a csatlakoztatott eszközökön lévő fájlokon át az okostévés alkalmazásokig szinte minden pillanatok alatt elérhető, így nem véletlen, hogy a zsűri odaítélte a díjat az LG-nek. Dr. Skott Ahn, a cég technológia részlegének vezetőjének nyilatkozatában hozzátette, hogy "a felhasználói felület kiváltságáért odaítélt Red Hot Design Awards elismerés óriási jelentőségű számukra, mivel igyekeznek a felhasználói élmény továbbfejlesztésével értéket teremteni, és [...] olyan megoldásokat fejleszteni, melyek hozzátesznek ügyfeleik életminőségéhez."

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Előzmények

  • LG G3 - mindent a szemnek

    Csúcsmodellel jelentkezett az LG. A G3 több szempontból úttörő, de ennek ára van nem csak anyagilag, hanem bizonyos részletmegoldások kapcsán is. Mindezzel együtt is egy remek okostelefon.

  • LG L90 - ellentétek a családban

    Apró eltérések vannak az LG G2 mini és az L90 között. Ezek az LG szerint forintosíthatók, az L90 ugyanis olcsóbb ketyere, de pár dolog hiányzik belőle, amit házon belüli vetélytársa megkapott.

  • LG G2 mini - testvére a példaképe

    A dél-koreai gyártó sem szeretett volna kimaradni a buliból, ezért az aktuális zászlóshajójának készített egy egész jó ajánlatnak számító mini változatot is.

  • LG G Flex - igazi atléta

    A dél-koreai gyártó termékének hat hüvelykes OLED kijelzőjét felülről lefelé hajlították meg, az eredmény pedig elképesztő lett, ráadásul az üzemidő átlagon felüli és a rendszer is villámgyors.

Hirdetés