A "piros pont", azaz a Red Dot díj eredete 1955-re tehető, az iF Design Award és az IDEA (International Design Excellence Award) mellett a formatervezési iparág egyik legfontosabb versenye. Összesen 18 kategóriában lehet indulni innovatív pályamunkákkal, a díj elnyeréséért pedig egyre több régióból jelentkeznek, az utóbbi időben már nagyjából hatvan országból küldtek pályázatot, a legkedveltebb témák közé a telekommunikáció, az információs technológia, és az elektronika tartozik. Három fő területre korlátozódik a megmérettetés; termék dizájn, dizájn koncepció és kommunikációs formaterv. Utóbbit 1993 óta osztogatják, méghozzá vállalati dizájn, interaktív média és zenei dizájn kategóriában. Az LG összesen kilenc díjat zsebelt be a Red Dot Awards Kommunikációs formaterv kategóriájában, ráadásul három ebből a legjobbnak, azaz "Best of the Best" díjnak számít.
A három abszolút győztes közé az LG intelligens billentyűzete, a Knock CodeTM képernyőzár, valamint a grafikus felhasználói felület tartozik. Díjjal illették továbbá a dél-koreaiak webOS Smart TV platformját is, az egyszerű felhasználói élmény fokozása és a kiváló felület miatt. A három fődíjat nyert szolgáltatást érdemes egy kicsit részletezni, hiszen az intelligens billentyűzet segítségével elvileg a beviteli hibák 75 százaléka kiküszöbölhető, az tanulékony szoftvernek köszönhetően pedig egyre több szót képes megjegyezni a klaviatúra, így sokkal könnyebben és gyorsabban lehet gépelni rajta. A Knock CodeTM egy képernyőfeloldó módszer, melynek segítségével a képernyő különböző pontjaira tetszőleges sorrendben kattintva lehet aktiválni a megjelenítőt, így a kilenc pontos mintánál vagy a jelszónál is biztonságosabbnak és egyedibbnek számít, köszönhetően a 80 ezer lehetséges érintéssorozatnak. Az LG saját UX-e a gyártó logójához igazodva körkörös ikonokat használ, egyszerű kezelhetősége és fokozott felhasználói élménye miatt érdemelte ki a legjobbaknak járó jutalmat.
A fennmaradó hat elismerés körül mindenképpen hosszabb taglalást érdemel a már korábban említett webOS Smart TV platform, melynek kezelőfelületét a lehető legteljesebb mértékben leegyszerűsítette a vállalat, így a felhasználók maximálisan ki tudják használni a készülékekben rejlő képességeket. A fizetős és ingyenes videótartalmaktól a csatlakoztatott eszközökön lévő fájlokon át az okostévés alkalmazásokig szinte minden pillanatok alatt elérhető, így nem véletlen, hogy a zsűri odaítélte a díjat az LG-nek. Dr. Skott Ahn, a cég technológia részlegének vezetőjének nyilatkozatában hozzátette, hogy "a felhasználói felület kiváltságáért odaítélt Red Hot Design Awards elismerés óriási jelentőségű számukra, mivel igyekeznek a felhasználói élmény továbbfejlesztésével értéket teremteni, és [...] olyan megoldásokat fejleszteni, melyek hozzátesznek ügyfeleik életminőségéhez."