A következő napok-hetek dönthetnek arról, hogy mely amerikai vállalatok kereskedhetnek a Huawei-jel, és mely szoftverek, technológiák kaphatnak helyet a sencseniek elkövetkező termékeiben. Akármi is lesz az ügy végkimenetele, a gyártó eladásait az elemzők szerint megtépázta a vásárlói oldalról is érezhető bizonytalanság, bár majd csak a 2019-es végelszámolásban derül ki, mennyire maradnak el mondjuk a mobilos eladások a korábban prognosztizálttól.
Kezünkben a Mate X február végi verziója [+]
2019 első felét még kevésbé érintette az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium döntése, ennek is köszönhető, hogy a Huawei Technologies egésze 401,3 milliárd jüan összesített árbevételre tett szert (17,1 billió forint), ami 23,2%-os növekedést jelent éves szinten, 8,7%-os nettó nyereségrátával. Ebből a fogyasztói (okostelefonos) üzletág vette ki leginkább a részét, 220,8 milliárd jüan árbevételt összehozva, amit a távközlési (146,5 milliárd), majd a vállalati szekció követ (31,6 milliárd jüan). A gyártó aktívan érdekelt az 5G hálózatok kiépítésében, a mobilos ökoszisztéma pedig több mint félmilliárd felhasználóval rendelkezik.
A Mate X kameránk előtt, összecsukva [+]
A következő hat hónap már szűkösebb lehet, bár a CNBC szerint a Huawei dominálja hazai, kínai mobilpiacát 118 millió eladott készülékkel az év első felében, ami 38,2%-os piaci részesedést jelent ott, ahol a legnagyobb a felhasználói bázis, és ahol a kínai-amerikai ellentét épp, hogy erősített a márkahűségen, jegyezte meg Mo Jia, a Canalys elemzője. Azt pedig a Galaxy Note7 példája és a Samsung jelenlegi elsősége is mutatja, hogy egy vállalat ideiglenes negatív megítélését jófajta termékekkel és komoly marketinggépezettel hamar pozitívra lehet fordítani. Ilyen lehet mondjuk a Mate X vagy a Mate 30 Pro.