Saját készülékeket tervez a China Mobile

A China Mobile Global Developers Conference 2012 rendezvény során Li Yue, a világ legnagyobb távközlési vállalatának vezetője bejelentette, hogy cége saját márkanéven forgalmazott készülékek és tartozékok piaci bevezetésére készül. A cégvezető leszögezte, hogy nem a többi gyártóval szeretnének versengeni, csupán az általuk lefedetlen piaci réseket szeretnék betömni megfelelő ajánlatokkal. A China Mobile első embere a Wal-Mart működéséhez hasonlította a koncepciót, mely szintén árul saját márkás termékeket is, de emellett a többi cég terméke is jelen van kínálatában. Li Yue persze arról nem beszélt, hogy az összehasonlításra használt áruházlánc legfőbb célja a beszerzési költségek drasztikus leszorítása, melyre a 700 milliós ügyfélköréből fakadó erőfölénye miatt eddig is lehetősége volt. Az iPhone forgalmazásával kapcsolatban a China Mobile vezetője azt nyilatkozta, hogy az Apple-lel ahhoz még meg kell állapodni az üzleti modellről, az együttműködés szabályairól, és nem utolsó sorban a nyereségosztásos modellről, vagyis az elmúlt évek alatt lényegében sok előrelépés nem történt.

Előzmények

Hirdetés