Sikeres lesz a mobilbank

A mobiltelefonok kezdetben csak egyszerű beszélgetésre tervezett eszközök voltak, de egyetlen évtized alatt az élet szinte minden területére belopták magukat, így még a legfeledékenyebbekkel sem szokott előfordulni, hogy otthon felejtenék a „világ kulcsát”. Egy mai modern multimédiás telefon számára az internet elérés az egyik legalapvetőbb szolgáltatást, melyet megapixeles kamera, videófelvevő, zenelejátszó, rádió, gigászi memória, navigáció és online szolgáltatások garmadája tesz teljessé. A Juniper Research friss tanulmánya arra világít rá, hogy a jövőben egyre jobban fognak bízni a felhasználók a telefonok által nyújtott biztonsági funkciókban, így 2011-re várhatóan 150 millió ügyfél veszi majd igénybe a banki szolgáltatásokat mobiltelefonok segítségével. Míg Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Távol-Kelet lakosságának közel 70 százaléka használ majd letölthető alkalmazások és SMS segítségével mobil banki szolgáltatásokat, addig a világ többi részén a felfutás sokkal több időt vehet igénybe. A bankok számára a mobil szolgáltatások rendkívül fontosak, hiszen segítségével az ügyfelek bárhol és bármikor kényelmesen ellenőrizhetik egyenlegüket, vagy kezdeményezhetnek tranzakciókat. Az adatbiztonságban való hit vagy épp hitetlenség ugyanakkor nagy hatással lehet a szolgáltatás terjedésére, akárcsak a helyi adatbiztonsággal kapcsolatos rendeletek, így mind a bankoknak, mind a telefonok tervezőinek igen komoly gondot kell majd fordítaniuk a megoldások tervezésekor.

Előzmények

Hirdetés