Sony Ericsson: nagyobb eladás, kisebb haszon

A Sony Ericsson elmúlt negyedéves mutatói vegyes eredményeket mutatnak. Habár a cég az előző év azonos időszakához képes 31%-al több, összesen 25,9 millió készüléket értékesített, mely 7%-al nagyobb árbevételt is eredményezett, nyeresége az előző év rendkívül erős harmadik negyedévéhet képest 11%-kal csökkent. Aggodalomra persze semmi ok, hiszen így is rendkívül magas, 267 millió euró hasznot könyvelhet el magának a japán-svéd vállalat, mely az előző negyedévhez képes 47 millió eurós nettó növekedést jelent. A gyártó elsősorban a legifjabb kontinensen erősítette pozícióját, eladásai alapján a globális piac 9%-át tudhatja magának, mely 1%-os emelkedést jelent az előző negyedévhez képest.

 

Az emelkedő eladások és csökkenő bevételek hátterében az olcsóbb készülékek – mint például a W200i – iránti emelkedő kereslet áll. Ezzel tökéletes összhangban van az értékesített készülékek átlagárának 147 euróról 120 euróra való csökkenése is, mely egyben rámutat arra is, hogy a gyártó felső kategóriás készülékei, mint például a P1i okostelefon iránti kereslet kisebb mértékben gyarapodott. Az év utolsó negyedétől sokat remél a Sony Ericsson, hiszen hamarosan világszerte elérhetővé válnak a W910 és W960 Walkman, valamint az 5 megapixeles K850 Cyber-shot felső kategóriás mobilok, melyek még jelentős részt hasíthatnak ki maguknak az idei év előreláthatóan 1,1 milliárdos mobil eladásaiból.

Azóta történt

Hirdetés