T-Mobile Sidekick: Kártérítés adatvesztés után

Az amerikai T-Mobile nemrég hivatalosan is elnézést kért Sidekick készülékeinek felhasználóitól, mivel sokan közülük a Microsoft, Danger és Hitachi szerverfrissítése miatt minden személyes tartalmukat elveszítették. Habár a szolgáltató és partnerei folyamatosan dolgoznak a tartalmak visszaállításán az ügyfelek máris megkapták első kárpótlásukat, mely egy havi ingyenes adatforgalmi opciót jelent, ám azok számára, akiknek a nagyobb mennyiségű elveszített adatát két héten belül sem sikerül visszaállítani, a T-Mobile 100 dolláros vásárlási utalványt fog kiküldeni, mely számlafizetésre, illetve készülék, tartozék vagy szolgáltatás megrendelésére is felhasználható.

Az online szolgáltatások gerincét és a jövő megoldásainak kulcsát jelentő „cloud computing” alapjait a felhasználói adatok távoli szervereken történő tárolása jelentené, mely azonban csak akkor válhat népszerűvé, ha az információtárolás megfelelően biztonságossá válik. Felmérések szerint azonban a fent említetthez hasonló véletlen hibákból eredő adatvesztések, vagy épp illetéktelen hozzáférések miatt a legtöbb felhasználó nem szereti kezéből kiadni és online tárhelyekre bízni érzékenyebb adatait. Ez várhatóan egészen addig nem is fog megváltozni, míg az adatbiztonság megfelelő szintet el nem ér, és erre igen komoly garanciát nem vállalnak a szolgáltatók.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés