Az Apple rekord mennyiségű okosórát szállított le a tavalyi utolsó negyedévben, számszerűleg meghaladta a 9 millió darabot, ami a Canalys becslései szerint 2,6 millárd dollár bevételt jelentett. Ez a teljes okosóra-piac bevételeinek körülbelül 80%-át jelenti. Éves összehasonlításban az Apple 12%-os növekedést ért el, annak ellenére, hogy a problémák adódtak a beszállítói háttérrel, amit folyamatosan bővíteni kényszerültek. Az elemzők becslése szerint a cupertinóiak összesen 11,9 millió Apple Watch-ot értékesítettek, ami a globális piaci részesedés majdnem 50%-át jelenti a múlt évre vonatkozóan. Pontosabban 49%-ot.
Piaci részesedés szempontjából a második és harmadik helyen FitBit, illetve a Samsung áll, noha a Xioami is rekord eladásokat produkált az utolsó negyedévben a második generációs Xiaomi Mi Bandnek köszönhetően. A Mi Band sikerére alapozva a Xiaomi Mi Band 2 szinte azonnal nemzetközi forgalomba került, a kulcspiacok Lengyelország, Oroszország és India, de Európában is igen népszerűnek mutatkozott. Az Android Wear eszközök a frissített platform késése miatt aránylag rosszul szerepeltek tavaly, 2017-ben viszont komoly konkurenciát jelenthetnek az Apple-nek a piacra belépő új, Android Wear 2.0-t futtató eszközök, mint az LG Watch Sport és Style, vagy a Tizent futtató, már iOS kompatibilis Samsung Gear S3 Frontier és Classic.