A pekingi székhelyű Xiaomi a jól felszerelt elegáns készülékeinek köszönhetően igazi prémium márkává küzdötte fel magát Kínában, így nem meglepő, hogy a többi kisebb konkurenséhez hasonlóan a terjeszkedés útjára lépett. A gyártó készülékei alternatív forrásoknak köszönhetően természetesen eddig is elérhetőek voltak világszerte, ám a hivatalos terméktámogatás hiánya miatt sokak számára nem jelentett valódi alternatívát. A globális piaci terjeszkedés stratégiáját a Google igazgatótanácsából tavaly átigazolt Hugo Barra felügyeli, melynek köszönhetően a Xiaomi mára Kínán kívül Hongkongban, Szingapúrban és Tajvanon is jelen van ajánlataival.
Lei Jun, a vállalat vezérigazgatója nemrég megerősítette, hogy cége hamarosan tíz további országban is megkezdi működését, így rövidesen Brazíliában, Indiában, Indonéziában, Malajziában, Mexikóban, Oroszországban, Thaiföldön, Törökországban, Vietnamban és a Fülöp-szigeteken is elérhetőek lesznek a megoldásai. A Xiaomi sikerének titka az online megrendelések közvetlen teljesítése, hiszen így a viszonteladói árrés kizárásával olcsóbban tudja adni készülékeit. Lei Jun reményei szerint a globális terjeszkedés révén jövőre 100 millió Xiaomi mobil találhat gazdára, mely a jelenlegi forgalom ötszörösét jelenti.