- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Honor 90 - modellalkat
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
ph A vállalat szerint a friss fejlesztésük 48 Gbps-os tempót is lehetővé tesz.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31547 üzenetére
Az a baj, hogy a 10W40-nek az 5W40-hez képest az esetleges árkülönbségen kívül előnye nincs.
És ha a nembrutál magyar télen van mondjuk -5°C, akkor ugyan mindkét olaj a szivattyúzhatósági határon innen van, tehát magyarul az olajpumpa elkezdi nyomni őket pár másodperccel az indítózás után, de rég rossz, ha azt nézzük, hogy mi a szivattyúzhatósági határhőmérséklet, és eszerint választunk olajat... Ugyanis a 10W vagy 5W vagy 0W ezt mutatja meg. Akárki ráguglizhat, hogy ez a határ a 10W-nél, sőt még a 15W-nél is alacsonyabb, mint ami "átlagos" téli magyar hőmérséklet, de mivel most arról kellene beszélnünk, hogy adott hőmérsékleti értéken (legyen a példa szerinti -5°C) mennyire könnyen szivattyúzható az olaj, akkor ott az 5W jobb, mint a 10W, és a 10W is jobb, mint a 15W.
Ez nem olyan, hogy -20°C és +100°C között teljesen azonosan viselkedik a 0W és a 15W, csak -21-en a 15W váratlanul megdermed(megfagy), a 0W meg még bírja. Mert -20°C és +20°C közötti tartományban, de még a +20°C és +80°C tartományban is másképp viselkednek. És a teljes hideg tartományban folyósabb, jobban szivattyúzható a 0W.A Civicnél a skála 0W20 - 15W40. Tehát a gépkönyv megengedi a 15W40-et is, de 110 000 km és 5 év alatt még sosem tettem 0W-nél "gyengébb" olajat bele. (A gyárban 0W20 -t tesznek bele...)
Ha egy adott időpontban gyártott autóhoz a legalacsonyabb értékű gépkönyv szerinti olaj a 10W40, az nem jelenti azt, hogy az 5W40 olaj, ami későbbi fejlesztésű, ne lenne pont olyan, illetve hidegindításkor még jobb, mint a 10W40. Ha lenne szervizkönyv/gépkönyv-revízió az autóknál, ami elég ritka a mi szintünkön, abban szépen leírnák a régebbi autóknál is, hogy bizony, a 10W40 mellett az 5W40 is megfelelő.Arról ugyanis a szerelő kollégák elfelejtkeznek, hogy a 0W szivattyúzhatósági határához, vagy a hidegen könnyebb szivattyúzhatóságához vajmi kevés köze van az adott motor kopottságának... Beszélhetünk ugyanis hidegindításról (ami nem konkrét hőmérsékletet jelent, hanem szinte bármilyen környezeti hőmérséklettel azonos hőmérsékletet), hideg üzemről(a környezeti hőmérséklet és az üzemi hőmérséklet közötti folyamatosan emelkedő hőmérséklet), és üzemmeleg állapotról (ez az állandósult, egyenletes tartós üzemhez tartozó hőmérsékleti tartomány, de szűk). Elsőben jobban teljesít a 0W vagy 5W, másodikban is szintén, és a harmadikban elméletileg közel azonos minőségű olajoknál egyforma a kenési teljesítmény.
Már csak azt kell belátni, hogy a szintetikus olajok élettartamban és fáradásban jobban teljesítenek, mint az ásványi olajok, márpedig 10W vagy 15W szinten jellemzően résszintetikus, vagy tisztán ásványi olajról beszélhetünk. 0W 5W esetén esélyesebb a teljesen szintetikus olaj.Továbbá az API szabvány jelölése is olyan, hogy ha azt írja a könyv, hogy SL vagy későbbi olaj jó bele, akkor nem kell azért az olcsó ásványi SL-t keresni, mert "az is jó bele" (by szerelők) mivel jelenleg SM, SN-nél tartunk, amik hozzák, sőt, túlteljesítik az SL szabványt.
Én azonban senkit nem beszélek semmire, én biztos, hogy 0W30-0W40 olajat fogok az autóba önteni, mert a gépészeti indokok ezt igazolják. A szerelők meg valószínűleg nagy örömmel fognak árajánlatot adni bárkinek egy motorfelújításra, amit simán okozhat a "jó az bele" motorolaj..
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik