- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Hirdetés
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #58576 üzenetére
köszönöm a részletes választ! Szerencsére én is kb így tudom/csinálom. kb 2000 körül szoktam tartani a fordulatot végig a pálya kezdetéig (ez a mostani suzukival 4esben kb 55km/h).
Mire így felérek a pályára addig a víz pont eléri az üzemmeleget, de persze ez még nem az olaj.
Csakhát utána már gyorsítani kell, a 110 5ösben kb 3500rpm. 80nal mégsem mehetek majd.
Persze kérdés hogy Civicnél 6osban mennyit fog forgatni.Nem tudom miért nem építenek ezekbe az autókba olajhőmérőt, simán elférne és nagyon hasznos lenne. Hyundai I30Nben (ok, az más kategória) pl van.
-
JoolsNOS
veterán
válasz BlacKSouL #58737 üzenetére
Nem hinném, hogy egy 100 ló körüli autónál számítana bármit is. Inkább a hangja lesz jobb. Teljesítményben meg annyit nő amennyit a különböző adalékok és barátaik ígérnek. Azaz amennyit az agyad hozzárak
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #58737 üzenetére
Engem az rémített el anno teljesen a dologtól, hogy volt egy teszt amiben kimutatták, hogy az olajozatlan direkt szűrő vagy 5x akkora részecskéket enged át mint a gyári légszűrő. Ehhez kb elég volt 1000km (se) újra olajozás nélkül. Na most fújogassa havonta a halál f... , nem nyersz vele teljesítményben semmit, ecu optimalizálás nélkül. Ez olyan mint az egyik srác, aki felrakott egy typeS-re magnaflow kiput rohadtdrágáér', aztán a padon alúlmúlta a gyári adatokat a kocsi...
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #58843 üzenetére
Kérdés hogy valóban ez neki a legjobb, vagy inkább az a fontosabb hogy minél zöldebbek legyünk?
btw a 320 lovas typer motor erősen kokszolódik, és elég könnyen legatyásodik, gyakori a motorhibás. (illetve az egész autó annyira "törékeny" amit a tulajok nagy része néhány év alatt teljesen lelaknak, nem lepne meg ha a motor se lenne sokkal különb)
Egy magyar K20C1, 80 ezer után:
de a legjobb amikor valaki egy sportkipufogótól azt hiszi hogy versenyautója van és 20w60-at tankol bele
[ Szerkesztve ]
-
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #58846 üzenetére
Erről az a párhuzam jut eszembe, amikor magyarázzák hogy 100as hiperszuperplusz benzinnel mennyivel több lovat lehet kicsiholni a motorból, erre a lenti videóban nem más, mint az 1.5 turbó motor fő tervezője simán elmondja, hogy semmi előny nem származik a magasabb oktánszámból.
Mondjuk valószínű inkább annak hiszek a kérdésben, aki letett egy ilyen motort az asztalra
5:10től. Most látom rögtön utána mondja is, hogy 0-20ra tervezték. -
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #58860 üzenetére
korrekt, ezen nincs is mit vitatni.
Pontosan az adalékolás, lerakódás etc téma miatt veszek időnként (mondjuk 3 tankolásonként) szintén 95ös, de -legalábbis reklám szerint- jobban adalékolt benzint, mint pl az omv maxxmotion 95.
Viszont ezt én is csak azért teszem, mert hiszek a reklám dumának. Bizonyítani sehogy sem tudnám, hogy tényleg megéri azt a plusz 20 forintot/liter. Igazából senki sem tudja, mert senki nem csinálja meg ezt a 20.000 km-es tesztet, amit említesz. És ezt nyilván a gyártók is tudják. Persze papíron vszínű egy vegyészmérnök simán le tudja vezetni, hogy van értelme, de ezt egy független vegyészmérnök úgysem tudná ellenőrízni, mert ezekről a mágikus adalékokról szerintem egyik gyártó sem publikál semmit.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz BlacKSouL #58871 üzenetére
Összességében mitől érné nagyobb pusztítás?
Itt max az erőátviteli egység szenvedhet, ha esetleg nem megfelelően használja a kuplungot, a futómű, ha épp minden 20. gödörbe belemegy.
A motor nincs terhelve, csak üzemmeleg motor kap terhelést (javarészt az is, hisz folyamatosan megy az autó) , városban 2 ezerig, országúton 3 ezerig van húzatva az autó, nincs nyomatéknak se kitéve túlzottan.
Ami esetleg a kuplung megterhelőbb az a manőverezés.
Vagy milyen nagyobb pusztításra gondolsz? Igazából én a saját vezetési/technikai stílusomat próbálom átadni, ezt magam részéről járműbarátnak gondolom.
Motorikusan én nem tapasztaltam nagyobb próbatételt, persze nem lehetetlen, hogy többet kap, de szerintem olyan nagymértékű eltérést a normál használathoz képest nem mutat eddig.
Szerintem némely tulaj saját autója több terhelést kap, ha mondjuk hidegen "kúpolják" neki, mégha nem direkt is akarnának kárt tenni benne... Vagy esetleg téves olajválasztással, netán elmaradt szervizzel..
[ Szerkesztve ]
-
-
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #59046 üzenetére
kösz!
itt a közelben van egy autóápolással foglalkozó vállalkozás, elég jó referenciáik vannak, illetve google-s értékeléseik szerint is nagyon jók. Náluk 25 ezer az ilyesmi waxolás, de amikor felhívtam őket, azt mondták hogy még nem érdemes elvinni hozzájuk waxoltatni, majd csak kb fél éves korában.
Bevallom ezt nem értettem, illetve most sem értem -
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #59090 üzenetére
Nekem valahogy nem jön ki a képlet.
Másodiknál tévedtem
Én csak a cw értéket írtam be, de cw*terület kell.cw az 0,336
kocsi magassága: 1,525 mm
szélessége: 1,695ebből jön hogy a front rész területe: 2,58m^2
2.58*0.336=0.868 (nekem, de a site 0.625 add)
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #59118 üzenetére
Honda hivatalos álláspontja az, hogy brutál jó lett a motor hatásfoka, ezért nehezen melegszik be. A hideg hengerfalon lecsapódik az üzemanyag -ami meleg motor esetén nem történik meg-, és ez kerül be fokozatosan az olajba. Ami alap esetben aztán el is ég, csak ha valaki ilyen hideg helyen él, és a sarki Walmart-ba is kocsival jár, akkor ez lesz.
Ezért a SW frissítésük arra szolgál, hogy minél hamarabb meleg legyen a motor. Ezért frissítettek légkondi SW-t, CVT SW-t illetve motorvezérlő SW-t. Ez szerintem a részükről csak egy sebtapasz.Hogy mennyi a hivatalos közleményükben a bullshit az vita tárgya. Főleg hogy vki hallott már olyan emberről aki ismert egy arcot, akinek az unokaöccsének Texasban is ezt csinálja az autója, ahol nem annyira szokott havazni.
Amúgy ezt a nehéz bemelegedést többen írták US fórumon. Én viszont nem tapasztaltam ilyet, 4km megtétele után a hűtővíz eléri az üzemi hőfokot. Ez még nem az olaj persze, de többen azt írták a víz is nagyon nehezen melegszik fel. Én ilyet nem tapasztaltam.
Az viszont biztos, hogy a Honda folyamatosan variálhatott ezen gyártás közben, fene tudja hogy milyen igazából a 2016os és mondjuk egy 2018as vagy 19es gyártás..Sosem fogjuk megtudni.
Ja és még1. Kanadában a SW update mellé jár egy teljeskörű, km korlátozás nélküli garancia a motorra 8 éves koráig.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #59298 üzenetére
Szerencsére nálunk tudja az autohold-ot a gép, így nem kell a féken állni folyamatosan. Enélkül szvsz nem is sok értelme van az automatának, mert ennyi erővel a kuplungot is nyomogathatom amennyivel a féket (tudom ott van a kézifék).
Bár valahol az is mulatságos, hogy a mi kedvünkért konstruálják meg úgy a váltót hogy kússzon alapjáraton ha nem nyomod a féket, majd egy külön fizetős extraként megveheted azt a funkciót ami ezt meggátolja.
#fcklogic
#nincsbennetarcsi
-
Shade45
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #60385 üzenetére
Hogy ez azért van-e, mert rendszeresen tisztítom, vagy mert nem kizárólag pályatempóval kerül rá a fékpor, vagy mert normális minőségű a betét(eddig gyári és EBC volt), azt nem tudom.
Szintén így vagyok. Sima előmosó szer remekül megtisztítja mindig a felniket.
De elővigyázatosságból 2 havonta adok neki felnitisztítót és olyankor kicsit megkefézem a belsejét is amíg érek.A felni belső felét egyébként csak télicserekor tisztítom alaposan, nyáron csak amennyire beér a kezem, de néha annyira sem. Mindenesetre ha végigtörlöm egy ronggyal, akkor lejön róla minden, talán a kátránypöttyöket kivéve.
Cserekor én is nagytakarítást csinálok. Kátránypöttyökre én külön szert használok, nagyon szépen oldja őket.Ismerős BMW-jének viszont ugyanaz a baja, hogy szinte vakarni kell róla a fekete mocskot.
Náluk is ez van az OFF autón. Annyira porol az a kombó amit ott van, hogy hihetetlen. Jazzen néha elég ha csak a lándázsal kimosom a nyerget (kifolyik egy adag fekete víz) és már tiszta.Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #60385 üzenetére
Igen, mert Te gondos gazdi vagy. Én viszont amikor vettem a használt felnimet a Civicre, akkor egy nagyon nem gondo gazditól vettem, aki nagyjából soha nem moshatott autót. Na azt locsolhatod vízzel
(#60386) flegga92
Nekem most került be a gyári fék szett az accordba és olyan mintha sokkal jobban porolna mint előtte a textar.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz BlacKSouL #60451 üzenetére
és tboldi
Köszi a tippeket. Hát, hogy mennyire lelkiismeretes volt a tulaj, az érdekes kérdés, mert bár rendszeresen szervizelte, de 15ezres olajcserét tartott és az utolsó olaj a cimke szerint 5W40 volt, ami bár a könyv szerint jó, de 0W30-cal kezdem majd, utána meglátjuk. A gyertya jó tipp, inkább a jobb NGK-t veszem. A Banditomba is a drágább iridium elektródás NGK-t tettem, eddig jó döntésnek bizonyult.
KrenAtesz: Imihez elvinni nem játszik, túl nagy a távolság, kb. 2000km oda-vissza
Egyébként a szelephézagot és az EGR szelepet milyen időközönként kell ellenőrizni?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz BlacKSouL #60451 üzenetére
Szia! A gyári olajszűrő amúgy milyen néven fut, vagy melyik cég gyártja, mert sehol nem találtam Honda olajszűrő néven
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #60488 üzenetére
Én is az elmúlt hetekben cseréltem elemet, majdnem ott maradtam...
Utólagos indításgátló van benne, ha távirányítóval zárom a kocsit és kulccsal nyitom, akkor riasztózás kísérletében letiltja az AC pumpát, míg ki nem nyitom újra távirányítóval. Szerencsére volt még benne annyi szufla, hogy a 20. próbálkozásra vette a kocsi az adást. -
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #60503 üzenetére
Ez se egy erőgép 110 lovas Civic, de a 2 év alatt nem ilyen volt. Nem mondom, hogy nem lehetett érezni max azt az 5 kW-ot, most inkább 20-nak mondanám. Generátor pár hónapos benne. Mondjuk annak a cseréje óta nem nagyon használtuk a klímát, mert csak a városban jártunk. A hosszbordás szíj direkt nem lett nagyon megfeszítve, mert az előző generátornak is ez lett a halála, 1 év alatt megette a csapágyat, majd vitte magával a belsejét is. De nem csúszik a szíj. Esetleg egy pici feszítéssel próbálkozzunk még?
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #40779 üzenetére
"Mindenesetre sima gurulásnál házak autók között hallani lehúzott ablaknál, hogy enyhén kefél a betét. Nem fog, nem is melegszik nagyon, csak épphogy hozzáér. Még vízszintes úton is egy ujjal el lehet tolni a kocsit, tehát nem fogja, csak hozzáér."
"Most majd még kell neki pár kilométer bejáratás, előírás szerint, és akkor remélem utána úgy harap mint a smirgli."
Én is ugyanezt érzem most, kb. 30-40 km-t mentem a csere óta az autóval. Mire számítsak?
----------------------------------------------------Amúgy készülök a sok fékporra, szereztem kedvezménykártyát a mosóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #60986 üzenetére
Gondolom, ezt a fadinget érezhettem többször is, mikor a belsőben döngettem 140-nel, és random kamionok/buszok/tréleres karavánok vágtak be elém 80-90-nel. A korábbi Zimmermann betétek kevésbé voltak hajlamosak erre, mint a most lecserélt OEM-ek. A beszállító nevét nem láttam rajtuk, csak a belenyomott Hondát.
[ Szerkesztve ]
-
Shade45
senior tag
válasz BlacKSouL #60997 üzenetére
Időközben kaptam ajánlatot Tóth Imihez BP-re, nagyon korrektnek tűnt és fejből mondott mindent, hogy mik azok a tételek, amik időszerűek lesznek nálam.
Többek között az üzemanyagszűrő is cserélve lesz általa.Engem már a hozzáállásával meggyőzött, igaz, hogy majd 100 km-ert kell utaznom miatta, de biztosabbnak érzem, mint valami kóklerhez vinni.
Köszönöm a részletes választ!
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #60997 üzenetére
Azért annyira nem magyacera kicserélni, persze a sima hengeres szűrőnél kicsit több idő.
7g Civicben magam cseréltem szinte ugyan ilyen, nem volt több 1,5 óránál úgy, hogy soha sem csináltam. Az idő nagy részét a csatlakozók visszaszerelése vitte el, mire rájöttem, hogy megy vissza minden a helyére, hiába csináltam képeket. Gyorscsatikkal lehet még megszívni, óvatosan kell leszedni, könnyen törik. -
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #61069 üzenetére
Először az elsőket szereltem be, és közben rá kellett jönnöm, hogy nem fogom tudni visszatenni a nyerget, ha a betétek hátulján lévő gumis réteget nem szedem le, mert így túl vastag. Ebből kifolyólag a hátsókról is leszedtem előre dolgozva, mert gondoltam, ott sem fog elférni, de mint kiderült, a gyári lemezkék elvesztek valahol az évek során, a korábbi Zimmermann betétek csupaszon voltak benn. Így én is csupaszon raktam be az EBC-ket, de pótolni fogom a gyári lemezkéket.
Most el kell mennem, de majd azután keresek néhány képet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen