Hirdetés
-
Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
ma Valóban egy másik Realme átirata érkezhet június 20-án geek power tuninggal.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Destiny 2: The Final Shape - Mi vár ránk a jövőben?
gp A készítők egy rövid videóban beszéltek a rövid- és hosszútávú terveikről.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11559 üzenetére
Nem ez a baj. Múlt hét pénteken beszart a pót. Szombat délelőtt szervízben voltam, utána gurultam le a Waldshuti határ parkolójába. 41 óránál indultam hétfőn. Most szombaton meg akarnak futtatni egy Koblenz -> Rheinfelden -nel. Az sem adja ki a 45 -öt hétfő reggelig. Ezt vázoltam az irányítómnak, amire azt válaszolta, hogy a főnök szerint nekünk nem kell 45 -ös. Tény, hogy a mobilitás csomagban van ilyen opció, de azzal a feltétellel, hogy mindkét hétvége külföldön töltendő. A rheinfeldeni vámplacc svájcban van, de a waldshuti németországban, ami a cégnek belföld.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11559 üzenetére
Miért ne küldhetné haza a kamiont és a sofőrt? Jól kell forgatni..
Nincs olyan, hogy Brüsszelben felküpnek és aláállnak, mert ezt a csomagot is közösen dolgozták ki és nem titkoltan azzal a céllal, hogy a keleti fuvarozókat visszaszorítsák a saját piacaik védelmében és teljesen igazuk is van.
Baromi nagy pénzek folynak ki a logisztikából azért, mert nagyon nagyon sokan nem tartják magukat a játékszabályokhoz.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11563 üzenetére
Gondolkozz kicsit rendszer szinten, és rugaszkodj el a kormánytól.
Van az alap AETR majd 561 > mindent normálisan szabályoztak
A nagy nyugati logisztikai cégek az Eu nyitás után elkezdték keletre szórni a melót, a nagy nyugati fuvarozók elkezdték nyitni a keleti fióktelepeket. Majd a keleti fuvarozók feltörtek és a tömeges megjelenésük miatt lenyomták a fuvardíjakat - de csak azt amit nekik fizetnek ki, rendszerszinten a logisztikai költségek nem csökkentek hanem nőttek,de ebből ki realizál hasznot?Azt kellene látnod, hogy egyik oldalról a szállítmányozásba és logisztikába jelentős lóvé dől be, a másik oldalon meg jóval kevesebb megy ki és a kettő közötti összeg az út közben elvész. Speditőrök, logisztikai cégek, multik.. Brutál mennyíségű pénzt vesznek ki a rendszerből, úgy hogy ezzel a saját országuk fuvarozási ágazatát gyengítik.
Ezt nem tudod máshogy visszafordítani, mit úgy ha bezárod a kiskapukat vagyis gyakorlatilag kiszopatod a kelet európai fuvarozókat - valahol jogosan. Magyarországon is jóval több teherautó és kamion van forgalomban, mint amennyire az országnak szüksége van ( aztán nézz meg egy Litvániát).
Azzal, hogy Kelet-Európa úgy kollektívan szarik az 561-re és az AETR-re azzal már valós problémát jelent a Nyugat-Európai fuvarozásban, arról meg ne is beszéljünk, amikor egy kelet európai kocsi nyugaton belföldezik hetekig, mint haverom csinálta Franciaországban Itt Svájcban is bukott nemrég az egyik legnagyobb szállítmányozó, a külföldi autóival nyomta a kabotázst belföldön - bele is szaladtak egy 2 millió frankos bírságba. Cska gondolj bele mekkora az eltérés: a német sofőr keres mondjuk 3000 eurót, a svájci anyacégnél meg 5000+ frankot havonta. Némi csalással autónként havi majd 2000 eurot kivettek a rendszerből ( és egy egy több száz autós cég.. ).
Ami a timon van az egy nagy vakítás. Ismerősömék Timoznak, mármint raknak fel fuvarokat. Megkapják valakitől, leveszik a hasznot és felrakják pár kattintással. Ha elviszik a fuvart akkor 5 perc alatt megkeresték a hasznot 0 kockázattal és befektetéssel ( mondjuk ők fuvaroznak is saját autókkal ). Ami a timora felkerül az sokszor már 2-3 speditőrön átment.. Ott ahol utoljára dolgoztma bele láttam sok mindenbe, megbízásokba is, anyagiakba is. Voltak olyan fuvarok amiket úgy vállaltunk be, hogy nekünk nettó buló lett volna a 140 000 euros szerelvénnyel, de a főnök lecsípett 100-150 eurot és továbbadta valakinek aki egy euro3-as lommal gurult ( csúcsidőben heti 8-10 fuvart is ). Gondolj bele, ha a másig fuvarozó direktben kapja akkor napi 1 fuvarral 2000+ euro bevétele lett volna a hónapban..
A 90 napos fizetési határidő szintén a keleti fuvarozók sara, addig vállaltak be minden sz@r-szemét feltételt, míg ez maradt. Ha lesz időm, majd megsajnálom őket.Jól forgatni lehet, a megbízói oldalról pedig leveszik a jó pénzt, csak ennek egy része elvész a rendszerben.
Az a baj, hogy ezt a rendszert belülről nem lehet szabályozni, nem lehet felszámolni a láncolatokat. Kívülről meg csak úgy, ha körbeszopatnak mindenkit. Most ez a rész következik az EUban.<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11569 üzenetére
Itt Svájcban nincsenek letörve az árak és a bérek, normális körülmények vannak, van is fiatal kamionsofőr..
Ex-munkatársam augusztusban költözött haza Drezdába, most napi 9 órában nyomja a terítést Sprinterrel, a bruttó bére nem sokkal marad el hazajárós/terítős pótos és nyerges bérektől. Szerinted akkor mennyire vonzó a kamionos meló a maga összes nyűgjével?
A fuvar adok-veszeket nem tudod betiltani, nem lehetséges.
"Sokszor van, hogy gartneros fuvart viszünk."
Simán a Gartner alvállalkozói vagytok, nincs ebben semmi extra.<tRucKdriFteR>
-
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11588 üzenetére
A szerdai váltást és az ezzel járó két, kabinos hétvégét senki sem kényszerítette rám, én választottam. Sőt! Egyszer a főnök át akart tenni hétvégi váltásba (akkor csak egy hétvégém lenne a fülkében), de megmondtam neki, hogy szó sem lehet róla. Hétvégi váltásban vasárnap reggel kéne elindulnom otthonról és hazafelé nem biztos, hogy pénteken este beérnék a telephelyre, tehát csak szombaton délelőtt indulhatnék haza. Vagyis, csak egy teli hétvégém lenne otthon, míg szerdai váltásban kettő. Ez egy magamfajta, bulizós fiatalnak fontos szempont. Ha elkezdik erőltetni a tiltást, akkor a főnök át kell tegyen mindenkit hétvégi váltásba. Szopás. Ráhúzni sem tudnék, ha kellene a pénz. Dupla szopás. Mindezt úgy, hogy nem is keleti cégnél dolgozom. Akkor most tulképp kinek jó ez?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11590 üzenetére
Ehhez még add hozzá az ellenőrzéshez szükséges plusz rendőri kapacitás költségeit! Továbbá sztem a személységi jogi alapjai is vitathatóak.
-Egy hajléktalannak nem lehetnek olyan papírjai, amivel kamionosként munkát vállalhat? Télen kikergetnék a meleg fülkéből a hideg utcára, hogy ott pihenjen hétvégén?
-Miért kell igazolnom azt az időt, aminek semmi köze a munkámhoz? Konkrétan megtörtént, hogy öt napot kellett állnom Madridban, ami alatt átmentem a szöszihez Alicanteba. Három éve Tennenlohe -i hof -ban állt a kamion, amíg én a német motoros cimboráimnál szilvesztereztem. Totál megalázó lenne a barátnőmmel, vagy a barátaimmal igazolást iratni arról, hogy náluk voltam. Már, ha egyáltalán ezt elfogadná a rendőr közjegyzői hitelesítés nélkül. Vagy, akkor ezentúl a szabadidőmben csak haza, vagy számlaképes helyre mehetek? Akkor mi van azzal a szabállyal, hogy a sofőr szabadon rendelkezik az szabadidejével?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11592 üzenetére
Nem egészen. Igazolni azt az időt kell, amikor nem volt kártya a tachográfban. A fülkében töltött napi pihenőnél nem veszed ki a kártyát, tehát a tachográf igazol. Viszont, ha a 45 -öst nem töltheted fülkében, akkor a kártya sem lehet a gépben. Ezt az időszakot kéne külön igazolnod akkor, ha az nem a telephelyen, vagy otthon történt. Csakhogy ha szabadon rendelkezem az időmmel, akkor miért kéne nekem a kamionból haza, vagy a telephelyre mennem? Ha kamionos vagyok, akkor a szabadidőmben nem csövezhetek? Bármelyik EU -s polgár megteheti, hogy kiszedi a kombijából az üléseket és beutazza Európát úgy, hogy utána nem vonják kérdőre a munkahelyén, hogy hol töltötte a hétvégét. Pl. a barátnőm odajön az Espace -ommal a kamionhoz, hétvégén kirándulunk egyet, vasárnap meg visszavisz a kamionhoz. Ha ezt bármely EU -s polgár megteheti, akkor én kamionosként miért nem?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11604 üzenetére
Arról vagy szó, hogy mielőtt beléptél a mátrixba elfogadtad az EULA-t és a felhasználási feltéleket, sőt le is vizsgáztattak belőle - állítólag. Te meg most csodálkozol, hogy jéé volt ilyen kitétel?
Az a nagy baj, hogy ha már az AETR-t is betartották volna anno, utána meg az 561-et,akkor nem kurvult volna így el a fuvarozás. De ahogy látom nincs is igény arra, hogy jobb legyen.
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #11812 üzenetére
Na bármi van, és épp a két-három hét végén jön össze. Főleg ünnepekkor, amikor tudod, hogy mész haza, és minden le van beszélve mindenkivel, hogy melyik nap merre leszel, és mikor érsz haza. Nehogy azt mondd nekem, hogy bevásárolsz hazafelé, mert hátha kéthetes hóviharba kerülsz. Értem amit mondasz, nálam is van páncélos tartalék, ha beütne a sz@r, és nem jutnék sehova, de ez nem az a helyzet. Itt konkrétan két-három nappal hazaérkezés előtt, amikorra nem vásárolsz be annyira, mert mész haza, mégis a kocsiba kell maradni. Feléled a tartalékokat, aztán a tartalék tartalékokat is.
Hogy a reptérről gyalog kisétálhatsz-e vagy sem, azt meg nem tudjuk. Nem hiszem, hogy a videókon azért dobálják át a kaját a kerítésen a szögesdrót felett, mert lusták a kapuig elmenni. Én is csak sejtem, de senki nem mehet onna sehova, amíg nincs meg a teszt. A rendőr meg a katonaság nem értelem szerint kezel, hanem a parancs szerint. A parancs az, hogy tereld be őket. Kiengedésről nem szól a parancs. Ami szögletes, azt gurítják, amíg kerek nem lesz, mert akkor viszik.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #11832 üzenetére
Nekem valamiért a kamionban 5-6 óra a max. alvási igényem. Ha tartok egy sziesztát, akkor hajnalig fent vagyok és csúszik az ébrenléti-alvási periódusom. Ami ilyenkor nem lenne vész, de egy átlag heti pihenőnél nem alhatok el hétfő hajnal 2-kor, hogy 5-kor keljek.
Itthon pedig mindennapos szieszta ellenére le tudok feküdni este 11-körül, van egy korral járó ébredés hajnal 2-3 közt, de azt lerendezve vissza is alszok, ~8-ig. Ilyenre már csak régről van emlékem.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #11835 üzenetére
Veled ellentétben én szeretek otthon is lenni, te meg fél évre a fülkébe költözöl.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #11854 üzenetére
Furcsa lenne:
5. § * (1) * Az 1. alkalmassági csoportba tartozó közúti járművezetők közül az, aki
a) az 50. életévét még nem töltötte be, 10 évenként;
b) az 50. életévét betöltötte, de a 60. életévét még nem töltötte be, 5 évenként;
c) a 60. életévét betöltötte, de a 70. életévét még nem töltötte be, 3 évenként;
d) a 70. életévét betöltötte, 2 évenként
köteles időszakos egészségi alkalmassági vizsgálaton megjelenni.<tRucKdriFteR>
-
peterattila
aktív tag
válasz KAMELOT #11854 üzenetére
A hülye szabály miatt csak 4 évre kapta Somatom. 2025 márciusig, az 4 év. Ahhoz, hogy 5 évre kapd, az orvosid nem járhat le hamarabb. Tehát nekem április 13-án kell dokihoz mennem, hogy 5 évre kapjak. Ha 12-én megyek, bukok egy évet, mert a jogsi nem lehet tovább érvényes, mint az orvosi engedélye. Ez a cumi...
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #11868 üzenetére
Jó neked, Dániába komplett autópálya hiányzott, Hollandiába meg olyan szinten átépítették a csomópontokat, hogy nem találsz ki az országból. És tavaly tavasszal volt ez, tavalyelőtti térképpel.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11902 üzenetére
Neked mindíg remekebbnél remekebb ötleteid vannak. Mi az, hogy osztrákba? Ausztria egy ország, nem pedig egy bolt. Megyek németbe, tehát az A1 -en megyek. Ha ahhoz közel linkelnél vmi lelőhelyet, az segítség lenne. De, így szart sem ér.
A másik is remek ötlet. Látom, nem érted a problémát. A jogsit, meg a személyit úgy találták ki a nagyeszűek, hogy mindenkinek a szülinapján jár le mondván, hogy így biztosan nem felejti el. Csak az a bibi, hogy a többit nem ehhez igazítoták. Tehát, hiába csináltatnék a GKI után jogsit, az mindenképpen a szülinapomon fog lejárni. A GKI -t kellene úgy időzíteni, hogy addig legyen érvényes, amíg a jogsim. Tehát, most kéne elmennem GKI -ra, miközben az még három és fél évig érvényes.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #12496 üzenetére
Mert 2000 felett a legnagyobb a motorfékhatás minden ekkora motornál. Azért is jelölik kéken a fordulatszámmérőn. Furcsállnám, ha nálad alacsonyabb fordulaton magasabb motorfékhatás lenne, mint magas fordulaton.
Automatára kapcsolt VEBbel és 89-re állított lejtmeneti határolással meg tudja fogni a szerelvényt, ha épp nem a Csomolugmáról jössz le ( ha meg onnan, akkor oda retardel kell ). Fentebb azt kérdezték, hogy miért gurítja túl a 90-en, valszeg azért mert a VEB 0 állásban van hagyva.<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #12498 üzenetére
"Képzeld el jobban fog manuálban magasabb fokozatban. Nyugodtan próbáld ki!"
Oké elképzelem. Csak előtte elfelejtem, hogy dolgoztam Volvoval jó? Euro2-től Euro6-ig az összeset törlöm a buksimból. Na várj, mindjárt megvagyok és el tudom képzelni. Azt is offoljam, hogy veled ellentétben nekem 70t össztömegre volt engedélyem és rendszeresen jártam 50 tonna felett az Alpokban is vagy az maradhat? A retarder nélküli autóval naponta átkeltünk a Taeurnautobahnon 47-48t tonna össztömegben, áh ez sem releváns..."Retarder meg más tészta. Ott egy mágnes fogja a kardánt."
Így ahogy mondod. Igaz ilyet az MP1-es Actros óta nem szereltek vontatóba, de ez nem téma.Mindegy, igazad van. Majd megyek kipróbálom a 7-est 40 tonnában
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #12496 üzenetére
A Volvo FH-ban, amiben oldalt a műszerfalon vannak a sebváltó gombjai és nem az ülés melletti konzolon, ott kimondottan nincs manuál. Van "A" és "Hold" meg "+" és "-", ez utóbbikkal tudsz manuálisan 2-őt vissza venni, de ha úgy látja jónak, akkor elvált onnan. Hacsak be nem teszed "Hold"-ba. Akkor tartja a beállított sebesség fokozatot. Én ezt szoktam használni az üresbe váltása és ezzel meggurulásnak az elkerülésére.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz KAMELOT #12533 üzenetére
Változott a dolog, egy másik munkát vállaltam el. Nyerges lesz, egy családi vállalkozás 30 darab vontató és 40 darab félpót, 2/3-ad része hűtős.
Szeptemberben kezdek, abban egyeztünk meg, hogy néhány fuvarra beülök tanulni, illetve rámpára állást gyakorolni, Budapest és környékén.
Utána egyedül és olyasmi napi fuvarok, hogy Budapest-Pécs-Budapest, illetve lesznek rövidebb, pár órás feladatok is, például előrakni a reggeli indulásra előző nap.Remélem menni fog, sosem vezettem nyergest, a C+E oktatáson a rutin tolatás meg nem sokat ért, ott aztán semmit nem tanultunk meg, az is 4 éve volt.
Normális navigáció beszerzése lenne a cél, jelenlegi apparátusom egy Androidos telefon, illetve egy jó régi Mio C510 [link] , amelyre iGO 8.x van telepítve. Ez utóbbit már nem használom, mióta ott a Waze a telefonon.
Érdemes a fenti jellegű munkára valami komolyabb cuccot beszerezni, vagy androidra, esetleg erre a C510-re tudnátok javasolni ajánlott kamionos GPS programot belföldre?
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #12799 üzenetére
Saját honos országod szerinti idő szerint számolja az új hetet, nem az utc után. Éjféltől hétfő van.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #12799 üzenetére
Mivaaan? Hol van ez így leírva? Két napi pihenő között vezethetsz max. 10 órát. Ennek semmi köze a 24 órás ciklushoz. Ha te vezetsz 4,5 -öt, majd pihensz egy 9 -est, akkor utána símán tolhatsz 2x4,5 -öt, a 45 perces pihenővel. Hiába vagy 24 órán belül, a pihenő után az egy új műszakkezdés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen