- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Milyen okostelefont vegyek?
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
-
ivana
Ármester
Elvileg annak tűnik, de valami olcsó után gyártott verziónak, ehhez képest még a legolcsóbb shimano SPD az M520 is szép kidolgozású. Bármilyen SPD cipő jó, viszont ilyen pedállal nem biztos hogy annyira jó ötlet, elég kétes minőségnek tűnik. Pl. ha nem sikerül oldani az gáz.
-
Runner_fxr
Ármester
Ahogy érzed.
6030D: Jó is lehetett volna, mert komoly a cég, szépek a bringák, jól felszereltek a műhelyek, gyönyörű mind a két kerékpárboltjuk, hegyekben állnak az alkatrészek. Látszik, hogy van pénz rendesen. Csak a munkamorállal van a baj, meg azzal ahogy tekintenek a munkavállalóra. Én bringát szerelni mentem ki, nem megdögleni egy poros gumis műhelyben a parasztokkal. És a pénz, azt hagyjuk, Svédországban egy vicc. Pláne miután már látom mennyibe kerül itt az élet.
De bringát szerelni, összerakni sem sok értelme van úgy, hogy megdöglesz a munkamennyiségtől, mert az sem kecsegtet sok jóval. Utána meg még tisztességes pénzt sem kapsz. Elmegy az embernek a kedve az egésztől.TayRol: Köszi!
Hasaggymeg: Az arabok nagyon durván betelepedtek ide, vannak városok ahol szinte csak arab van. Úgy képzeld el, hogy ezek itt annyi pénzt kapnak az államtól, hogy élnek mint a király és nem is dolgoznak. Lakásokat kapnak, autót vesznek, bulizgatnak, vannak sörözők ahova be sem mertem menni mert csak az arab hablatyolást hallottam. Akik meg esetleg dolgoznak, azokat is csak azért veszik fel, mert különben az állam megbünteti a vezetőt, hogy diszkriminál. Aztán alig járnak be dolgozni és ot sem csinálnak különösebben semmit, ezt a főnök feleségétől tudom. Vannak svédek akik még az otthonukba is befogadtak arabokat, teljes álomvilágban élnek, de csúnya vége lesz ennek. Nem igazán volt itt háború, megszokták a jólétet, nincsenek tisztában azzal, hogy épp az öngyilkosság felé haladnak. Ez valóban nyugtalanító, és még inkább úgy gondolom, hogy semmi kedvem ebben az országban élni. Egyedüli pozitívum talán az, hogy sok kedves svéd ember van, alapvetően barátságosak.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"egyre erősebb bennem, hogy jó döntés volt"...újabb márkahűség van kialakulóban? Amúgy a KTM sem az olcsó kategória,de a Scott tényleg drága a felső kategóriában...és könnyű is!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
Ahogy öregszem, nálam MTB fronton pedig az osztrák márkához való vonzódásom erősödik. Volt nálam pár felső kategóriás bringa, és valahogy a KTM az, ahol egyre kevesebb tervezési/konstrukciós (sárférőhely, geometry, setup, csapágyak, tömeg) hibával találkozom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zack
nagyúr
Reba SL az Dual Air?
(#79009) đension
Ok, köszi. Holnap majd folyt köv.
Utánanéztem külföldi fórumokon, mert nem voltam benne biztos, hogy nem XT-t akarok. Aztán a vélemények meggyőztek. Elég sokan írták, hogy XT-hez képest, semmi különbség. Súlyban pár gramm, és persze dizájnosabb az XT. Ehhez képest 3x áron mérik.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én is így gondolom,viszont sok profi esküszik,hogy a karbon ma már az alunál is erősebb.
(#79116) IMIIKE1998...nem baj,amúgy azon a felső csövön biztos van olyan hely is ahol messze van ágyékodtól,meg olyan is ahol fennakadsz,hisz 5-8 cm is van az eleje és vége magassága között.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
A karbon pont hogy rugalmasabb anyag mint az alu, emiatt nem is fárad úgy el. Illetve manapság már javítható.
Ja és nem öregszik el pár év alatt. Lehet 15 éve még így tartották de ideje lenne megnézni manapság mi a helyzet ezzel a technikával.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Strezi
őstag
Szerintem nagyon el vagy tévedve a modern karbon vázakkal kapcsolatban
Pont hogy azok a leg kényelmesebbek, mert csak abban az irányban merev amiben kell. Viszont rugalmas is más irányban, hogy kényelmes is legyen!
Napfénysüti: Ahogy nézem hasonlóan gondolkodunk, ill mutatja a tapsztalat
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Pl. itt a 21. oldalon a sag value értékek irányadóak lehetnek.180mm-nél valahova 10 és 18mm közé kell állítani a beülést,felhasználástól függően.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem 83 kg-ra elől (mert csak elől van) a Manitou 5 bar körül (72psi) javasolt és annyira is fújattam,de kényelmetlenül kemény volt.Szerviz után,bár nem tudtam kideríteni mennyire fújták,olyan 60psi körül lehet és kényelmesebb.Annyi a hátránya,hogy ha hegyen fölfele kiállok ki kell zárnom,mert nagyon himbálódzik.50 az tényleg kevés a súlyodhoz.
(#81046) 6030D...félautomata.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Lehet túl kellene fújni,valahova az előírt 120 köré,majd engedni belőle amíg jónak érzed.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Amúgy meg szinte senki nem úgy vásárolja első autóját,bringáját,óráját,hogy na nekem az a márka kell és semmi más.Színe,mérete,ára,elérhetősége stb.miatt egyik mellett döntünk,aztán ha nem NAGYON csalódtunk benne elkezdünk kardoskodni mellette,ajánlani másnak és védeni ha becsmérelik.Én is évekig figyeltem,hogy vásároljak egy újabb Schwinn Csepelt,de 13 év alatt annyira lemaradt a márka a többi mellett,hogy nem volt esélye bekerülni a selejtezőbe.Árérték aránya miatt lett végül Cube (aztán rájöttem,hogy a világ legjobb és legszebb bringája ) Amúgy az 1964 LTD KTM csak az ára miatt nem lett megvásárolva,sok számomra való szebb és jobbat mint az,akkor,2014 eleje, én nem láttam.Felára,ugyanolyan felszereltségű kockáéhoz viszonyítva legalább 30% volt.Mostanra már kockáék is kikupálódtak,nincs ekkora árkülönbség.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
r.levente75
addikt
+1
Szépek a ruhák, grat. Egy cipő nekem is esedékes lesz lassan. Húsz évvel ezelőtt még én is olaszból hoztam mezt magamnak, akkor nálunk ezek kuriózumnak számítottak. Nem volt az a pénz, amit ne adtunk volna meg érte. Ismerem ezt az érzést, teljesen megértelek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem te félreértettél és nyilván magadra vetted amit mondtam. Elsősorban nem rád gondoltam. Hanem például azokra az emberekre akik képesek jóval drágábban megvenni egy KTM bringát csak azért mert azt hiszik most valami jobb terméket vettek. Persze, hogy nem rossz a KTM, senki nem is állított ilyet, hogy rossz lenne. A gond ott van, hogy amennyiért árulják, annyit nem ér. A gyártó csak alkalmazkodik a megnövekedett kereslethez, így elsősorban nem is őt hibáztatom. Egy halom olyan emberrel találkoztam már aki képes volt sokkal drágábban megvenni egy gyengébb felszereltségű bringát csak azért a három betűért! Na ez a baromság! Ettől még a KTM jó bringa marad, és nyilván akciósan, vagy használtan remek gépeket lehet kifogni, csupán teli áron megvenni baromság, mert egy halom alternatíva van, amivel semmivel sem jársz rosszabbul.
Tagadhatatlanul egy divatmárka lett, számomra ezért sem szimpatikus, tudnád hány ember akarta már nekem megmagyarázni, hogy a KTM az aztán valami űrtechnika a többi bringához képest, többnyire olyan emberek akik annyit értettek a bringákhoz mint tyúk az abc-hez, én ezeket mindig megmosolygom.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Syncros BHT Stick It! 2.5, elöl 50, hátul 55 TPI-s. Jó nehéz, cserébe elpuszíthatatlan, és nagyon jól tapad. Már nem kapható - nem mintha még egyszer ugyanilyet szeretnék venni.
Hasaggymeg: köszi! Bár ezt csak gyorsba' lőttem telefonnal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
6030D
Ármester
Crytec210: tekerd el a határoló csavart közép tányérig, és kész. Miért akarsz amúgy 2x9-et? Súly miatt?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Megy a szokásos vita, mint minden másban. Android/iOS, japán/német/francia kocsik, fully/merev
Mindegy, jó ez, mert ugyanúgy mint itt is, látni, hogy kinek mi a tapasztalata egyes termékekkel. Van egy korábbi modellje, ami nem jó, akkor az idei is sz@r. A fejlesztő mérnök meg egy évig csak szotyizott, nem?
Szenved, hogy rossz, ami neki van, jobb a Garmin. Miért nem veszel? Ja, hogy az drága.. ja, hogy eleve azért vettél Brytont.
A reteszelős problémát sem értem. Berakom, elfordítom, kattan. A konzolt a stucnin üresen nem bírtam forgatni, mert féltem, hogy eltépem a gumikat. Aztán a versenyen estem párat, letérdeltem az egészet úgy, hogy belilult a lábam, a Bryton elfordult a stucnin tartóstól, de nem jött ki. Akkor nem értem mit kell még ott reteszelni?
Amazonról olcsóbb a cucc... nahát. De a boltban meg meg tudod tapogatni, nyomkodni, aminek mondjuk én is örültem volna, mielőtt megveszem.
530 tetszett nekem is, csak nem tudtam mekkora lesz, egy telefon méretű valamit meg nem akartam a kormányra. Aztán az ára sem tetszett, így lett a 330. Majd a csiganyálra kíváncsi leszek, mennyire lesz kicsi, meg mennyire lehet belenagyítani. Amúgy kijelzőnek bőven elég ez a méret.Runner_fxr: Vegyél Garmint!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Mindegy, teljesen más világ a két bringa, az egyik fully maraton a másik am. Ha azonos felszereltség lenne, akkor sem ugyanaz lenne a célcsoport, max ha a fagyizóig kell vele menni.
Ezt a linket megtaláltam én is, de ez szerint XT agynak kellene lennie a tiédben meg SLX, nem?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dottore
addikt
Pontosan, ilyenek nagyon sokan vannak.
Régen mikor kerékpárboltban dolgoztam, nagyon kis százalék tartozott abba a csoportba akik arra használták amire kell. Jellemzően ők nem is szervizbe hozták a kerékpárokat, hanem bejártak bandázni, ha valamit kellett javítani azt általában megcsinálták. A tömeg az hobbibringás volt, akik úgy tervezték majd nyomni fogják de rájöttek, hogy attól izzadni is lehet, vagy épp meglovagolták a divatot de mellette legalább valamit mozogtak. Valószínű emiatt van bennem, hogy soha nem veszek új gépet akkor sem ha megtehetem, mert nagyon ráfizetés.Leszámítva a Swoopot, de ezzel súlyos lelki traumákat kellett helyrebillentenem
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Igaz, hogy nem volt kitétel, de egy 26"-os össztelóst nem lehet összehasonlítani a felszereltsége alapján egy 27,5"-ossal vagy 29"-ossal. Arról nem is beszélve, hogy kategóriában is elég különbözőek. Amúgy nem csak a divat tette értéknövelő tényezővé a 27,5/29"-t, 26"-hoz már évek óta egyre rosszabb az alkatrész ellátottság, azokról az extrákról nem is beszélve, amik nem terjedtek el 26"-ban.
Aki komolyabban gondolja a biciklizést, annak szerintem már most, használtan sem nagyon érdemes 26"-ost venni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De amúgy ki is próbáltad ezeket a kerékméreteket? Mentél velük terep körülmények között, majd a végén megállapítottad, hogy hát ez bizony szemfényvesztés, és maradsz a 26"-nál?
Mert ha így volt, elfogadom a véleményed, nem mindenkinek ugyan az az ízlése, de ha nem, akkor nem tudom mire alapozod ezt?
A 29" konkrétan jóval gyorsabb mint a 26", vagy akár a 27,5". Ezt számtalan teszt, verseny már bizonyította.
A 27,5" már vitathatóbb méret, mert ott nem nagy a különbség a 26"-al szemben. Viszont nekem már első kipróbálásra is nagyon tetszett anno. Nem éreztem lomhábbnak mint a 26"-ot, ugyanakkor kicsit jobb tapadása volt. Engem személy szerint, akkor, ott az első kipróbálásnál meggyőzött. A 29"-el hezitáltam, mert az igazat megvallva ott éreztem a lomha irányítást, bár nem mindegyik bringán, rengeteget számít egy jó vázgeometria.
Aztán rájöttem, hogy nekem inkább a merev vázas kivitel nem fekszik, függetlenül a kerékmérettől. De a 29"-nek egyértelmű előnyei vannak, gyorsabb, kevésbé is ráz a terepen, könnyebben gördül.
Végül is meggyőzött, még fully-ban is életképes, egy bizonyos határig.
Ezek után a 26" kicsit nekem olyan, mintha egy gyerek bringára ülnék vissza.
Nyilván hosszú évekig elvolt mindenki vele, és nem is volt vele akkor gond, nem is ez itt a kérdés. Hanem az, ha van jobb, ráadásul ma már teljesen elérhető áron, akkor minek válasszam a rosszabbat?
A fatbike-ot is sokan hülyeségnek tartották és még tartják is, de amire azt kitalálták, arra nagyon bevált. Jobban mint bármi más. Például hóba. De nem véletlenül terjed amúgy is, mert olyan szintű tapadást és stabilitást tud adni, amit kb semmi más bringa fronton. És ahhoz képest meglepően jól tud gördülni.
Bár nekem nem kéne, de simán meg van a maga létjogosultsága.
A 27,5" + mérettel most megint úgy vagyok mint anno a 29"-el, hezitálok, de elképzelhető, hogy meg fog győzni, csak egyelőre nem sok a tapasztalatom vele kapcsolatban. De a Boost tengelyszabvány, amit a 27,5" + méret hozott magával, viszont üdvözlendő, mert nagyobb merevséget ad a bringának. Tehát semmiképp sem elvetendő fejlesztés. Ne érts félre, én nem azt akarom megmagyarázni, hogy most szar a 26", ami több mint 20 évig okés volt montira mindenkinek, hanem azt, hogy az új méretek bizony jobbak, még ha ez fáj is sok 26" tulajnak, és üdvözlendő fejlesztés, amivel csak nyerünk, de nem veszítünk semmit.
Használtban a mai napig érdemes lehet 26"-ot venni, de mint fentebb írtam, csak nagyon nyomott áron, én személy szerint 200K-nál húztam meg ezt a határt. Nem látom értelmét, hogy ennél többet fizessen valaki 26"-ért, mert felette már jönnek a nagyobb kerekűek, hasonló jó felszereltséggel.6030D: Az igazat megvallva hosszú távra vettem, de nálam soha nem lehet tudni, meg aztán nem is teli áron jutottam hozzá, szóval akkor sem bukok rajta ha megválok tőle, sőt. Egyébként már hirdetem, de csak próbaként, mert akarok venni egy 27,5" +-os AM/Enduro-t, kíváncsi vagyok nagyon rá. Pár karikát már mentem ilyennel, de úgy is akkor derül ki, hogy milyen amikor rendesen el kezdem használni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- Házimozi belépő szinten
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Windows 11
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest