- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- iPhone topik
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bemutatkozott a Xiaomi Civi 4 Pro
Hirdetés
-
Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
ma A jóval drágább és többet tudó testvérek farvizén próbál a Honor 200 Lite vásárlókat behúzni, a független piacon most sem versenyképes.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #244689 üzenetére
Szerintem az 5-6 milliós ársáv még pont az, ameddig az emberek jó része (mégha picit erön felül is) még
tudmer nyújtózkodni, másrészt egymát érték/érik az "újautó árak az egekbe mennek" felütésü cikkek, nem csoda, ha spekulálni próbál mindenki...Pénzügyi tudatosságot pedig egy olyan országban, ahol mindig mindenki "ki van mentve", meg "meg van védve" a pofáraeséstöl felesleges keresni.
Érdekes módon a fagyhalál földjén például a Cupra piac már nem pörög, leszámítva a tipikus pofátlan nepper ajánlatokat egy hónap alatt 2 valamirevaló érdeklödö volt, pedig az ársáv alsó felén van meghirdetve.
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #244705 üzenetére
Igazából akkora értelme a német, osztrák területi jelzésnek sincs, mert sem gyanút nem kelt, ha egy nem odaillö területü rendszám mászkál (hogy mondjuk ellopták-e), sem egyéb elönye nincs igazából.
Az, hogy a területi jelzés utáni részt fillérekért "egyénileg választhatod" az egy kedves gesztus, és normális eljárás, a plakettet így is úgy is le kell gyártani, akkor már miért ne a saját választott karaktereiddel..Ugyanezt, ha lett volna némi gógyi, akkor a 2-2-3-mas kombónál megléphették volna, hogy az egyénileg kiválasztható 2-2-3-mas kombináció mondjuk "csak" 20-30 ezer Ft, van annyira hedonista ma az ember, hogy jelentösen többen kiköhögnének ennyi pluszt ezért, de értem, hogy a száz-, ezermilliárdok mellett ez elenyészö bevételt generált volna (azért azt az elenyészö bevételt én szívesen eltenném csendben... )
A Seat szerintem konszern szinten a VW alá van löve minöségben, összeszerelésben, és ez az árán is látszik.
Viszont a Cupra itt kint iszonyat népszerü, pl. kombi Leon Cuprából 1000+ eladó van mobile.de-n, G7R kombiból ~400 darab. -
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #244709 üzenetére
Szerintem mindent egyben nem lehet, mert az a többi márkától "venne el" vevöket, hiába egy konszern az egész.
Én úgy "érzem", hogy a Seat/Cupra a VW "fiatalosabb", picit talán puritánabb vonala a VAG-nak, merészebb formákkal, "egyszerübb", sprödebb anyaghasználattal.
A Skoda meg talán inkább a funkcionalitásos, tágas vonalat próbálja alapnak venni, családiasabb, konzervatív formával.A hajtáslánc pedig a legtöbb esetben azonos csapás mentén mozog a VW-Seat-Cupra-Skoda vonalon, pl. az R VW-k mocija ugyanaz, mint a Cupráké.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #244712 üzenetére
A legtöbb korabeli összehasonlításban az jött ki, hogy a Cupra "vérmesebb", játékosabb, mint a G7R (vicces módon pont a komolyabb zajcsillapítás hiánya miatt), nem mellesleg jellemzöen ár/értékben is "jobb deal" a Cupra, gyakorlatilag ugyanazt a technikát VW emblémával ~6-8 ezer €-val többért kapod használtan (2019-es modellévet nézve), "Jahreswagen"-ként pedig ~10-12 ezer € a diffi az új Leon Cupra és a G8R között.
-
Szada85
aktív tag
válasz pècsimunkás #244730 üzenetére
Ha nem kell mágneses, szerintem ez is jó cucc:
[Lamicall Handy Autohalter]Nekem ~3 éve szolgál, most az iP12-vel is atomstabil, masszívan tartja a telefont.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #244873 üzenetére
Most még csak mosolygás, de az ovális kék logós autógyártó nemrég szerzödött le olyan fékrendszerre, hogy csak az elsö tengely lesz "hidraulikus" tárcsafék, míg hátul "elektromos dobfék" lesz...a trend pedig a legtöbb beszállítónál a "száraz fékrendszer" a jövöre nézve...
-
Szada85
aktív tag
válasz Monya78 #244878 üzenetére
Bármilyen köbcentis motornál igaz, hogy minél több powert próbálsz kicsikarni, annál jobban nö a rizikó, hogy elöbb térdel le a technika.
Hozzáveszed, hogy a mai fogyasztói világban mindenhol, úgy a motoroknál is grammra ki van számolva az anyagvastagság, összetétel, és egy "olcsóbb" kategóriás autóban még a spórolás is jobban tettenérhetö.
Ezt megkínálod a turbó adta "terheléssel", és máris potenciálisan nö(het) a rizikó, hogy nem fogja olyan tartósan bírni.
Grátiszban jön mellé a gyár által elöírt soktízezres olaj-szüröcseréket, és máris kész a tökéletes menü. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #244884 üzenetére
Ugye a hibrideknél eleve nem tudsz a motorról vákuumot "venni", hogy a fékrásegítö müködjön, emiatt "alap" kezd lenni az újabb generációknál, hogy a vezérlönyomást is maga a fékeröelosztó "hozza létre" egy motor és dugattyú segítségével.
Egyelöre még van fizikai kapcsolat a fékpedál és a fékeröelosztó között, de a jövö már a teljes "brake by wire" felé tendál, aztán jönnek majd idövel az elöbb említett megoldások is.
Gyanítom mindenki át fogja venni elöbb-utóbb, föleg, ha a kínálat is ilyen elemekböl fog csak állni. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #244894 üzenetére
Hosszú évek tesztelése van mögöttük (legalábbis "nálunk") mielött szériában bevezetödik, illetve minden rendszerben van "vész-kör" probléma esetére.
De jelenleg az autógyárakat sokkal jobban izgatja az NVH téma (föleg a hibrid vonalon), illetve hogy a pedál-feedback "megfelelö" legyen...rbalint88:
Igen, a Giulia/Stelvio-ban is az volt, azóta sok egyéb márkában is, viszont a pedál még kapcsolatban van a fékvezérlö/elosztó egységgel.
De a következö generációban már érik a teljesen elektromos pedál vonal, ott már nem lesz direkt összekötve, csak elektronokkal. -
Szada85
aktív tag
#Régenmindenjobbvót, a Cupra benzines létére is simán elváltogatja magát még hideg olajnál is 1500-nál, talán az elsö ~1km olyan, ahol még talán 1800-ig elengedi nagy hidegben.
Amúgy majdnem elkelt tegnapelött, de a végén lementek ci**nyba, úgyhogy rájuk csuktam a telefont..
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #245555 üzenetére
Szerintem sem, szerencsére az autó élete 80%-át pályán és föúton tölti, így relatíve kevés az ilyen 1200-1300 körüli nyektetés.
A következöt szerintem elviszem majd idejekorán megfirkáltatni (legalább váltási pontokat), de a mostaninál ezt már meghagyom a leendö tulajnak.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #245558 üzenetére
Ez az igazán nehéz kérdés, könnyen lehet, hogy pár hónapig maradunk 1 autóval a családban (közben hátha picit hül a piac).
Kombi vonal marad nagy eséllyel, a kinézett ársávban pedig kb. a fiatalabb Cupra és az Octi RS jöhet szóba. Ennél több pénzt nem szívesen "tolnék" autóba. -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #245954 üzenetére
Ilyenkor mindig megmosolyogtató számomra, hogy nem olyan régen még közröhej tárgya volt a LED-szalag, alvázneon, utólag felragasztható kamu beömlö(k), "tuning-kipufogóvég" az autókon, aztán az autózás oda fejlödött, hogy alap lesz a LED-szalag DRL itt-ott (akár a G8, akár a Kuga, stb.), világító vese, bemüanyagozott kamu beömlök a lökösön elöl, hátul egy csomó modellen, hogy ugye a fröccsönött kipuvégekröl ne is beszéljünk...
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #246162 üzenetére
Vagy csak ingerküszöb-felmérés, hiszen van stabil, olcsó, minöségi energiautánpótlás, még a buszmegállókban is 24 fok lesz télen, nem?
De nekünk itt a nyugati fenéken már úgyis mindegy, 1-2 hónap, és éhenfagyunk..
A heti fogyasztás 29,9 mpg lett (~7,8 liter), 2.5 szopóbenzin CVT automata "mid-sized-sedan".
De váltóflepnik is vannak, bár a jóég tudja minek.. -
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #246289 üzenetére
Nyilván nem nagy merítés egy Amerika méretü helyen, de ~150km sugarú körben mozogva (közte nagyvárossal is) szembetünö, mennyire elenyészö a (német)prémiumok aránya, ehhez képest az ázsiai (Honda, Nissan, Kia, Toyota) márkákból annyi van, mint égen a csillag, kimondottan kedveltek, ami ha jobban megnézzük hamar érthetö.
Egy alapmotoros, "fapad" C-osztály 43.500$-tól indul, 3er BMW 42.000$-tól, egy hasonló méretü Kia K5 25.000-töl, egy Toyota Camry 26.000-töl, Honda Accord 25.000-töl.
Világos, hogy a Merga bele "igényesebb" (bár azért az utóbbi szériákban már a prémiumoknál is érezhetö az anyagspórolás, van panaszkodás böven), az egyszerü amerikai meg nagy eséllyel "megérzi" a ~18.000 dolláros diffit, ha pedig extrázzuk öket szerintem a végén az olló mégjobban szétnyílik.
Hozzátéve, hogy pl. a Camry is, és pl. a K5-ös Kia is kimondottan vagány formájú, szerintem sokakat megnyernek.SUV/Crossover vonalon talán még fájóbb a diffi.
Egy GLC kezdöára 44.000 dollár, egy Kia Sportage 26.000, de még a Sorrento is csak 30.000, söt az egyel (kettövel?) nagyobb méretü Telluride behemót is 36.000-töl megy.
Toyota Rav4 27.000-töl, a 4 Runner 38.000 (ez megint nagyobb méret), Honda CR-V 31.000-töl, Ford Escape 27.000-töl, a nagyobb méretö Explorer is 36.000-töl.Pickup piacot meg ránézésre uralja a Ford/GMC/Dodge trió.
Világos, hogy van az a "dzsentri" réteg, aki veszi így is a németeket, lehet hogy LA, NY-ban más az arány, de az egyszerü átlag amerikai (és nem idevéve a redneckeket, akinek aztán tök mindegy) közlekedésre nem lepne meg, ha a "legolcsóbb" irányba kacsintgatna.
-
Szada85
aktív tag
Kiegészítve annyival, hogy így másfél hétnyi Nissan Altima használat után teljesen megértem, aki inkább elhozza ezt felextrázva ~31 ezer dolláros listaáron (mínusz fene tudja mennyi kedvességet lehet itt kiharcolni) valamelyik prémiummal szemben.
A 2.5 literes szívó ~190 lova böven elegendö a közlekedéshez, a CVT váltó persze olyan, amilyen, pályán határok felett picivel lebegve ~7 liter körül el lehet vele mozogni.
200 km/h-ig próbáltam, ott már nem tüzesen, de még ment volna, csak elég feltünö a 65mph-s korlátozáson majdnem a duplájával lobogni, nem kívántam a zsokék figyelmét.A dizájn ízlés kérdése, szerintem egész pofás, a beltér tágas, csomagtartó okés, sedan volta miatt pakolni nem annyira kellemes, de hagyományos böröndböl szerintem 3-mat elnyel és marad mellette hely.
A beltér számomra pozitív meglepetés, ülések, kormány, ajtóborítás, müszerfal teteje, középkonzol két oldaléle rendes varrásos bör (vagy annak nagyon jó utánzata), van CarPlay, tempomat, Kessy, kamera sávot/holtteret figyel, tolatásnál keresztforgalmat néz, elöre-hátra fékasszisztens. A remote start most a hüvösebb, párásabb napokon kellemes, pár perccel lemenetel elött beröffentve szépen lefújja amit le kell indulásra, de enélkül is lehetne persze élni.
Az olyan ázsiai "szokásokat" kell megszokni, hogy a vezetöülésben minden motoros de az utasé full manuál, vagy csak a vezetö ablak automata, a többi "pahaszt".
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #246345 üzenetére
Gyanítom eleve nem akkora piaci szegmens, ahová megérje gyakorlatilag nulláról fejleszteni (ha hozzáveszem a népszerű pickupok árát, azok is jellemzően ebben a 30-40e $ sávban mozognak, a világ más piacain meg még elenyészőbb ez az autószegmens.
Majusban a Hertz is így csinálta, illetve most az Enterprise is, hogy kaptam egy cetlit azzal felmentem a parkolóházba, megmutattam a kislánynak, az meg mondta, hogy “itt szembe ez a sor, bal-jobb oldalt állnak azok vihetőek, mindbe ott a kulcs.”. Poén ez, hogy magad választhatsz abból ami van.
A repülés meg a másfél órás “vízumos sor” után már tompa voltam, így beültem az első szimpibe, pedig volt 4-5 behemót Ford/Toyota/Chevy csillagromboló, legközelebb jó lenne valami olyasmit kipróbálni. -
Szada85
aktív tag
Felesleges, valahogy nem is esett jól a veretés, a pályák sem olyan jó minöségüek, csak az egyik amcsi kolléga mondta, hogy az új modellek 180km/h-nál limitálva vannak (szerinte az összes), kiváncsi voltam, valóban úgy van-e...Ez nem volt, bár lehet mph-ra gondolt.
De egyébként valahogy a milliö is inkább arra fele húzza az embert, hogy kényelmesen, tempomattal csorogni, így több idö van megbámulni az emelt pickup-okat, a donk verdákat, meg ami még jön az úton.
Rendöri akciót 1-et láttam, valami Wranglert fogtak körbe 3 autóval, gyanítom nem indexelni felejtett el...
-
Szada85
aktív tag
Nem a legjobban sikerült képek, de talán látni az összképet:
Szerintem teljesen autós belső, nincs futurizmus, meg világmegváltó ötlet, minden a helyén és működik:
A fejegység a “kisebb” alap fej, kapni ennél szélesebb high-end navit full érintőkijezővel (az olyan széles kb mint a kijelző körüli betét mérete).
De a hétköznapokra ez a kisebb fej is tökéletes. -
Szada85
aktív tag
Gondolom mert otthon (meg EU-ban) ezek az amorf "SUV" szerüségek fogynak, nem véletlenül kukázódnak a hagyományos szedán modellek, erre lett terelve a piac.
Amerikában meg ránézésre nagyon csípik ezeket, itt pl. hagyományos "kombi" autót nem látni szinte, az ázsiai gyártóknak a palettán sincsenek, itt inkább a sedan/pickup/suv vonal, ami pörög.
Bár azt én sem értem, hogy akár egy Altimából meddig tartana puttonyos verziót kreálni, és bedobni az európai piacra.
Mondjuk pl. a Kia K5 is tervben volt, hogy érkezik az Optima utódjaként, mégsem jött a mai napig, pedig szerintem az is kimondottan pofás:
(2.5 literes 300 lovas turbóbenzinnel, fullextrával 31.500$-ért kellemes ajánlat a mai piacon - ilyenkor azért picit irigylem az amcsi piacot)[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz barnam_ #246441 üzenetére
Szerintem is valahogy sokkal "merészebb", vagányabb dizájnokat dobnak ki amcsi piacra, gondolom ennek is köszönhetö (az áruk mellett), hogy ennyire népszerüek...
#246439rbalint88:
Német cikkeben volt említve, hogy Európába 1.6-os és 2 literes túrós benzinessel tervezték hozni, itteni szabványokra hangolva, világos, hogy a 2.5-es, 3 literes benzinesek ebben a kategóriában nálunk kihaltak nagyrészt... Most olvastam cikket, hogy pletykák szerint nem is jön EU-ba már a K5, mert a SUV-ok piaca "felfalta"... -
Szada85
aktív tag
"Egyrészt az utak mellett álló Trafiboxokat látják ugyan az arra haladó autósok, azt viszont nem tudják – mert a közeledő járműből nem látszik pontosan -, hogy abban a konkrét dobozban éppen akkor van-e egyáltalán működő sebességmérő. Simán lehet, hogy teljesen üres doboz mellett lassítanak, amivel máris elérték céljukat az egyenruhások: lassul a járműforgalom, biztonságosabbá válik az adott útszakasz."
Nem "ugyanilyen módszert" telepítettek az autópályák mellé régebben?
Azok is milyen jól beváltak...Ja bocs, nem ide...
-
Szada85
aktív tag
válasz tboy93 #247017 üzenetére
"...még pénzt is hoz.." Az a baj, hogy mellé viszont a qurmány népszerüségét (még leírni is rossz érzés) meg viszi, hiszen az egész retorika a magas áraktól való védelemre van felépítve.
Az átlagsebesség mérésnek lenne értelme, gondolom a VÉDA kapukon se kellene nagy meló, hogy képes legyenek ilyenre, és ugyanúgy csilingelne a kassza. Hozzá még a bírságtételekre egy 3-5-ös szorzót rádobni, hogy tétje is legyen a dolognak...
De szerintem sógoréktól sem tartana semeddig kölcsönkérni a követési távolság ellenörzö rendszert, felüljáró van otthon is elég, ahová ki lehetne tenni, ebböl is hamar dagadna a buksza.
Az gondolom, az igény nincs meg, hogy jobb legyen.
-
Szada85
aktív tag
Aki még nem tankolt, az esetleg gondoljon rá idöben, illetve nem meglepödni, ha megen világvége lesz a kutakon:
[A Mol jövő héten nem szállít üzemanyagot a kis benzinkutaknak]@Munez: Jobbulást, melóból mindig van másik, belöled nincs.
-
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz pècsimunkás #249052 üzenetére
Pár éve én már kaptam a welsi 100-as szakaszról csekket (nem villant trafi, autóban ülve kukkeroltak), szóval én kényelmesen átgurulom 107-re állított tempomattal már, van annak a 50-60€-nak jobb helye is, mint a Bundeskasse.
-
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #249057 üzenetére
Waze szerint 102km/h.
Amit eddig a Leonnál "kitapasztaltam" óra szerint, 80-nál 88km/h, 100-nál 107-108km/h, 130-nál 138-140km/h-s tempóknál még nem villant se osztrák, se német trafi.
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #250312 üzenetére
"Nincs rendőr az utakon, én ezt látom."
Hazalátogatásokkor feltünt nekem is, autópályán talán 1x kempeltek valamelyik felhajtónál, azon kívül mehet a carmageddon...Pedig azt a sok millió kamerát ami szerteszéjjel van felszögelve mindenhova bátran lehetne bármi ilyenre használni, anno el is indult, csak aztán ugye amikor a "haverokat" is elérte a kasza, akkor gyorsan Dzsídípíárr meg minden problémás lett.
Az lesz még szép világ, ha a lecsúszó rétegek is ráeszmélnek, hogy nincs minden sarkon zserbó, és ami nincs lebetonozva, az mozdítható.
Német kúton ma 1,70€-ért sikerült 95-öt vételezni, az otthoni
szankciósárhoz képest nem vészes. -
Szada85
aktív tag
Azért ha hozzáveszed, mekkora tömegre jutott az a 150 ló, és abban a korban mi volt az "átlagos" autók teljesítménye, úgy már picit mást mutat(na) a matek.
Másrészt számomra sokkal "érdekesebb", hogy nézed a mai "hothatch"-eket, és egyik 3-400 lovas gránittömbtöl sincs elájulva egyik tesztelö sem... egyenesen tudnak menni eröböl (meg elektronyikus segédeszközöktöl), hozzák a (mai értelmi szintnek szükséges) pops&bangs színházat, de alig-alig hangzik el, hogy "mekkorát lehetett vele veretni fenn a "B roads"-on...
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz 6030D #251340 üzenetére
Szerintem az a gondolat ragadt meg csak bennük pluszban, hogy a fekete lámpafólia az "gengszterautós"... Föleg, hogy a legtöbb modellhez azért kapni aftermarket "fekete betétes" hátsó lámpákat, csak azt ugye keresni kell, meg jó eséllyel drágábbak annál, semmint az elsö fóliás egy huszasért feldobja a két fóliát...
Pl. a Scheinwerfer Fabrik (Fb) pofás sötét hátteres fényszórókat csinál szinte bármilyen modellhez, viszont gyanítom megkérik az árát is.
-
Szada85
aktív tag
F Astrás csoportban gyakori a "lámpaspré" alkalmazása.
Nyilván összefügg az adott típus költségvetési mérlegével, pedig F-hez még elvétve kapni is csocsi "gyári sötétített" hátsó lámpát Irmscheréktöl:
Csak ennél is az a gond, hogy kevés Astrás költ 40-50 ezer Ft-ot egy ilyen lámpára, ha a festékszóró megáll a tizedéböl is.
-
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #251373 üzenetére
Mindegyik E-jelü, ha a gyári lámpát lefújja azon is rajta marad (sajnos) az E-jel, az Irmscher pedig ugyanazzal az SWF céggel gyártatta ezeket a sötétített darabokat, amelyik cég az összes F Astra hátsó lámpát készítette. Így minden szabványos jelölés, E-jel, de még a házon a belsö oldalon a GM logó is rajta van az Irmscher lámpáján:
Más kérdés, hogy az otthoni vizsgabiztosokat (nem meglepö módon) az E-jel sem gyözi meg, simán rámondták az Irmscherre, hogy "le lett fújva", hiába volt nálam eredeti TÜV papír, és stimmelt minden szám is rajta.
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #252744 üzenetére
Mostani otthonlét alatt tünt fel igazán (biztos szépen fokozatosan süllyedt idáig a helyzet), hogy mennyire "felgyorsult az élet" a közutakon otthon...
Azon kevésbé lepödtem meg, hogy a gyorsforgalmin oda-vissza a 2x2 sávos részen 80-90km/h-val én voltam a leglassabb, de, hogy Pesten belül a városi szakaszokon már 70km/h-val is forgalmi akadály voltam, azt azért megdöbbentö volt megélni.
Néha próbáltam felvenni a fonalat, de 80-100km/h közötti tempó is max a középmezönyre volt elég. (Üllöi, Hungária, Fiumei, Szentmihályi, Fehér út, csak pár példa)
-
Szada85
aktív tag
Szenteste "kellemes" volt a forgalom, hamar átértünk 18-ból a 4. kerületbe, de a többi nap szerintem is erös forgalom volt, de ez én is azt gondolom, hogy betudható az ünnepnek, tippre feburár-március körül érdekesebb lehet a helyzet.
Ugyanígy a plázákban sem lehetett a két ünnep között mozdulni sem, brutál tömeg volt, pörgött a GDP, nem úgy tünt, mintha akkora pénzügyi/gazdasági para lenne... aztán lehet annál fájóbb lesz a kijózanodás hamarosan..
Fogyi 8,5 liter lett megpakolt autóval, az 1000km-t ~9 óra alatt lenyomtuk, ma kellemesen élhetö volt a kelet-nyugati folyosó.
-
Szada85
aktív tag
Nem véletlen füzi bele az összes cikkhez hasonlóan ez is, hogy
"De lehet, hogy a töltőinfrastruktúra fejletlensége, az elektromos autók magas ára, erőteljes szubvencionálással és a belső égésű motorú autók büntetőadóival is csekély piaci részesedése, az áramár drasztikus emelkedése és más faktorok annyira erősen korlátozzák a villanyautók elterjedését, hogy Brüsszel felülvizsgálja a belső égésű motoros új autók kiszorításának céldátumát." -
Szada85
aktív tag
Ne viccelj, 2034-re már akkora középhatalom lehet az országból, hogy akár saját normát is hoznak (max rendeleti úton). Lesz HU7, vagy Turul7, fene tudja.
Annyira ráment a politika és a mindenféle érdek is a villanyhokedlikre, hogy mostmár akkor is ez lesz, ha az ICE autókat eltörölve derül majd ki, hogy semmivel sem lett jobb sem a levegö, se az üvegházhatás helyzete...akkor majd gyürüzik tovább az erase culture a következö kikiáltott bünösre.
-
Szada85
aktív tag
Az a baj, hogy ez annyira szerteágazó téma, amit úgysem lehet felölelni.
Ugye egyrészt az, hogy a városokban a profitéhség érdekében kiírtanak minden zöldterületet, aztán nem értik, miért vacak a levegö..
És ez azért Frankfurtban is látványos, egymást érik az újonnan épülö felhökarcolók, és közéjük ledobnak 3 szem fát "zöldesítés" címszóval.Ugyanígy ugyan volt (van?) párezer €-s támogatás villanyhokedlire, de amíg egy ID3/4 is 45-50ezer €-s kezdöártól megy, egy Tiguan 31ezer, egy Golf Variant pedig 28 ezertöl, addig szerintem relatíve szük lesz az a réteg, aki "megengedheti" magának ezt.
-
Szada85
aktív tag
Plusz ugye nem is kellett sokat várni (ha igaz), bár a PF cikkeket azért fenntartásokkal szoktam olvasni:
[Portfolio.hu cikk - EURO7 norma]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen