- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Elnéztük a mai dátumot
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #266391 üzenetére
Nem csoda, a J OPC üres tömege ~1600kg, szemben mondjuk a G7 GTI 1400kg-jával.
Az Insi OPC kombija pedig 2000kg-t karcolja üresen... elszaladt a gyurma a tervezöasztalon.Meglestem mondjuk egy 3 ajtós, 280 lovas Cupra ellen Zeperfs alapján, úgy még lehangolóbb a J OPC. [link]
-
Szada85
aktív tag
"0-40-ig megveri..."
Az pedig kimondottan az ilyen "Hot hatch" összehasonlítások kvintesszenciája..40-ig egyébként az "öreg" 211 lovas C Vectrám is csak 3 tizeddel marad(na) el az OPC-töl..
Nem a menéssel van baj, hogy az egységnyi "menéshez" képest aránytalanul nyeli a nokedlit.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #266531 üzenetére
De gondolom van Vollkasko/Teilkaskod, az nem takarja be?
Az én Cascomban van ilyen, anno a Vectrához Teilkasko-ban is benne volt, ott az UV-s/színezett szélvédö kavics után el is repedt, a 650€-s javításból csak a 100€ önrészt kellett fizetni, a többit állta a biztosító. Ott visszajött az ára.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #266598 üzenetére
Akkor nagy mázlid volt (eddig), tegnap pont kapott a Cupra egy alapos mosást, mint a Hold felszíne, olyan az elsö-lökös/mottetö/szélvédö, bár csóró autó 80%-ban pályán ment alattam...
Én tavaly javíttattam hasonló becsapódást (kép most nincs kéznél), az pont Mo-felé menet volt, így otthon megcsináltattam egy maszekkal egy 20-asért, azóta bírja. -
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #265374 üzenetére
Eltelt némi idö, ideje egy újabb adag tragikomédiának...
Maszek szervizbe leadtam az autót szerdán, a srác jelezte, hogy pénteken, legkésöbb szombaton hív, hogy mit lát. A napok teltek, kedden délután rácsörögtem, hogy ugyan szóban nem mondta ki, hogy melyik hét péntekje/szombatja, de van-e valami infó, hebegés-habogás, másnap reggel menjek be, és elmondja.
Kb ezt:
"Tekintve, hogy minden szóba jöhetö dolgot kicseréltek a SEAT-nál, így neki sincs sok tippje, mivel mechanikailag a cserék alapján rendben kell lennie a motornak ezért vagy elektromos, vagy vezérlést érintö tippje lenne, egy vezérléscsere sem olcsó, meg egy ECU sem, legvégsö esetben szétborítaná a motort, és töviröl hegyire átnézne mindent. Ö azt javasolja (ugyanúgy, ahogy a SEAT is), hogy használjam az autót tovább, amíg nem lesz nagyobb baja/check engine/bármi kézzel fogható, és akkor újra ránéz majd..."Ugye ez a legjobb megoldás, mindkét szerviz felteszi a kezét, járjak tovább az autóval, de ha bármi baja lesz, ök mossák kezeiket... Róka-róka...
A slusszpoén, hogy a hibatárolót a SEAT visszaadás elött törölte, azóta viszont az autó ismét eltárolta a P21F700-es hibakódot, tehát kimondhatjuk, hogy a másfél hónapos szeánsz alatt egyetlen hibát nem sikerült megoldaniuk, és az új lambda&PCV szelep sem oldotta meg a kiváltó okot...dabzs-dabzs.
Azok után, hogy a szagértök csödöt vallottak úgy éreztem ideje a homeopátiás iránynak, mielött a Majnába gurítom.
Mivel az elsödleges utánaolvasás/videók alapján nekem a kokszosodás volt a gyanúsított, valamint a SEAT is elsö akciónak ezt találta a rendszerükben a hibakódra (amiröl ugye ahogy írtam, egyszercsak átugrottak az "injektorcserére"), ezért erre próbáltam keresni valami cuccot. Alapvetöen szkeptikus vagyok ezekkel az adalékokkal szemben, pár videót megnézve bár ígéretesnek tünt a cucc, jobb híján adtam neki egy esélyt.
Vettem két flaska Liqui Moly "Injector-Cleaning" szörpöt kipróbálni, hogy egyáltalán hoz-e valamilyen változást a hibajelenségben..
Tegnapra elfogyott az elsö tank benya+3dl LM, belement a második flaska LM és egy újabb telitank. A hosszú hétvégén mentünk az autóval ~700km-t.
Az eredmény pedig megdöbbentöen bíztató, meleg motornál az erös rángások/gyújtáskimaradások már nem érezhetök, az OBD pedig alapjáraton ketyegve a korábbi 20-50-15-10 és növekvö kimaradásszámok helyett ma hazaérve, és járva hagyva 2-5-3-4-et mutatott a 4 hengerben, és nem nöttek tovább, érezhetöen simábban is járt a motor...Nyilván korai lenne még pezsgöt bontani, ezt a tankot kijárom belöle, illetve lehet még kap 1-2 flakon kezelést, aztán jöhet az újabb verdikt.
Közben átgondolom valami amazonos endoszkópot berendelni, jó lenne belelesni a szívósorba/HF csatornába, mert egyre erösebb a gyanú(m), hogy a SEAT-nál az általuk elmondottakkal ellenkezöleg b*sztak a srácok megnézni/kitisztítatni a szívósort/szelepeket, és besz*rok, ha tényleg "csak" ennyi lenne/lesz a baja...
Annak már utánanéztem, hogy "diózás" idekint 500-800€ között van, lehet ez otthonra marad majd, ha addig megmarad az autó.
-
Szada85
aktív tag
válasz simonjoe #267097 üzenetére
Ami már az egész történet kezdete óta "zavart", hogy úgy kezdödött az egész SEAT-kaland, hogy "megdiózzák, és csókolom" én ekkor annyit kértem tölük, hogy "ha már úgyis lenn van a szívósor, akkor tudnák ellenörizni és ha kell tisztítani a 4 injektort a szívósorban, biztos ami biztos?"...
Aztán erre hívtak fel utána legközelebb, hogy "áhh megvan, a 4 direkt-injektort (a hengerfejben lévö, tehát nem is a szívósoriak) kell cserélni, és elmúlik a hiba"....Onnantól egyszer nem került szóba sem a szívósor, sem az ottani injektorok, sem hogy koksz lenne.
Egyetlen egyszer vetette oda a szerviz-tanácsadó, azt is akkor amikor direkt kérdeztem, hogy a szívósort megnézték? "Persze-persze, mindent megnéztek, semmilyen lerakódást, kokszot nem találtak"... ezek után érthetö a gyanúm.Tudom-tudom, most jön majd, hogy az én hibám, minek zavarom össze öket, nincsenek felkészülve valakire, aki picit jobban ért(het) az autókhoz, az átlag ügyfél gondolom mosolyogva odaadja a kulcsot, kifizeti a számlát a végén, és örül, hogy gurul az esernyöje tovább.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #267105 üzenetére
1. Köszi a tippet, elsőnek most kap még pár tanknyi LM-et, aztán meglátjuk van-e további javulás.
2. A gond az, hogy gyakorlatilag mindent is elmondott a csóka hogy ellenőriztek, átnéztek, többek között a teljes szívósort/szívó oldali csatornákat is ellenőrizték és nem találtak semmit szerinte... Ehhez képest számlán csak a szét- összeszerelés van feltüntetve, semmilyen ellenőrzés vagy takarítás nincs.
Emiatt hajlamos vagyok azt feltételezni, hogy a szerelős gyerekek csak levették a szívósort, kicserélték a direkt spricniket majd ment is vissza az egész...
Egyik telefonban elmondta hogy rendelnek 1 db szívósor injektort is beteszik tesztelni, az autó visszaadásakor szintén csak odabökte extra kérdésemre, hogy “iiigen, azt is betették de nem hozott változást, nem az a gond”... ezek után ezt is nehéz elhinni. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #267428 üzenetére
Igen, a 280 lovas verzió.
Ha azt veszem hozzá, hogy nem odafigyelve, normál forgalmi tempóval, klímázva sikerül a 7-7,5 literes tartományt hozni, akkor ez az 1 literes elöny nem hiszem, hogy "ér annyit", mint amennyi "plusz meló".@focvis:
Még korainak érzem az örömöt, most fog kifogyni a második tank+adalék kombó csak, de a tegnapi 40-km-es hazaút végén hosszú percekig hagytam ketyegni, és a korábbi erös rángás/gyujtáskimaradás nem jött elö, illetve a teljes út alatt is 3-8-5-3 értékeket regisztrált az OBD11 összesen, a korábbi 20-30-as értékekhez képest ez szignifikáns javulás.
A P21***-es hibakódot (alapjárati keverék dús) még sporádisan elmenti az autó a hibatárolóba, de CheckEngine-t nem dob rá ki.
Még van 4 flakon LM, azzal kijárok pár tankot, közben figyelem a dolgot. -
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #267458 üzenetére
Ha marad a javulás, akkor (mivel a LM leírása/videók alapján ez a cucc a befecskendezést/szívósort/szelepek hátát hivatott tisztítani a lerakódásoktól) továbbra is fennáll a gyanúm, hogy a szívósor/szelepek, kokszosodása nem lett kellö alapossággal (bár inkább kinézem azt is sajnos, hogy egyáltalán nem néztek rá, mivel nem az volt végül a munkalapon hibaforrásként beírva) megvizsgálva a szervizben, és lehet a probléma forrása.
Következö terv, hogy a legközelebbi hazaút során ha még meglesz az autó felkeresem Barcsikot, vagy valamelyik másik VAG-szakit, akinél megnézetem/megcsináltatom a diózást.
-
Szada85
aktív tag
válasz F-ECT$ #267727 üzenetére
"És egy kis szomorú magyar(?) valóság..."
Szerintem ez (már) nem csak magyar valóság, a német pályákon közlekedve is már egyre gyakoribb, szinte mindennapos ez a jelenség, de hazautak során az osztrák szakaszokon is egyre többször lehet a jobb szélsöben jobban haladni, mint a többiben.De amíg van szabad sáv, addig szerencsére van hol leugrani ezeket a bójákat...
-
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #267708 üzenetére
~76 ezer €.. egy Golfért..
Mókás, amikor már egy tömegmodellnél is a "limitációval" kell megpróbálni fenntartani az érdeklödést.
Nem mellesleg, amikor 68-70 ezer €-ból már kapsz márkakerböl gyakorlatilag nullát futott RS3-mat is, és annak talán valamivel nagyobb a presztízse/értéktartása/müszaki fórja van... -
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #267757 üzenetére
és kisza:
Biztos vagyok benne, hogy igazatok lesz, más kérdés, hogy hol lesz az az ár, amit valaki még hajlandó lesz kifizetni végsö soron mégiscsak egy Golfért, én csak erre próbáltam reflektálni, hogy ebben az ársávban már sokkal "ikonikusabb", és sok esetben szórakoztatóbb vasakat is meg lehet venni.Másrészt azért egy másik szín, matrica, plusz pár kódsorért elkérni plusz 10-12 ezer €-t azért tényleg erös, mivel a "proli" R-hez is kérhetö mind a gurigák, mind az Aprókavics-renccer is.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #267769 üzenetére
Irreleváns, az igazán fontos, hogy ezek L.I.M.I.T.Á.L.T kódsorok, ilyen csak ennek a 333 embernek lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz diegho #267797 üzenetére
A [legutóbbi helyzetjelentés] a linken olvasható, nem spammelném a topikot, azóta kijártam a második teli tankot, illetve most a harmadik teletank negyede is elfogyott.
Még van itthon 3 flakon LM, azokat kijárom, egyelöre ez a terv.
Aztán augusztus végére próbálok otthonra egy diózásos idöpontot vadászni. -
Szada85
aktív tag
válasz diegho #267811 üzenetére
Az is ott volt pár hozzászólással késöbb, Liqui Moly Injection Reiniger.
Viszont mivel ezt az üzemanyaghoz kell adagolni, majd a befecsi rendszeren áthaladva dolgozik (ugyancsak linkeltem valahol már egy bemutató videót a LM-tól), így kizárólag direkt befecsivel rendelkezö motoroknál nem valószínü, hogy annyit fog segíteni, YT videókban is jellemzöen régebbi, még szívósor-befecsis motorokon próbálták.
A Cuprán ugye a kettös befecsi rendszer miatt tud "segíteni", igyekszem jellemzöen részterehelésen, alacsony (normál) fordulaton használni, hogy a szívósor-befecsiket használja az autó, és takarítsa a szívósort/HF csatornát.
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #267816 üzenetére
Ma kíváncsiságból kivettem a MAP-szenzort a szívósorból, megpróbáltam bemászni egy endoszkóppal, minekután ma ismét rakoncátlankodott a sas.
Sajnos a szívósor annyira “szűk”, hogy a Bosch endoszkóp csak egészen röviden fért be.
A szenzor viszont “árulkodó” a benti “helyzetről”:
Amennyire az endoszkóp befért a szívósorba, a belső fal is hasonlóan trutyis...beljebb nem láttam, de azt hiszem holnap foglalok időpontot diózásra idekint, mielőtt eszkalálódik a helyzet. -
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #268029 üzenetére
Már csak a hajónapló kedvéért:
A héten beszéltem Barcsik Lászlóval (Barcsik Garage), eléggé ismert otthoni VAG szakival, vázoltam neki részletesen a történteket, és adott két tippet is.
A diózás szerinte "ilyen használattal" még nem kellene esedékesnek lennie, a tünetek alapján ami szerinte "gyanús" az (olcsósági sorrendben):
-Vez.tengely állító mágnese, illetve mágnesszelepe is tud ilyet produkálni.
-Vezérlésre érdemes lenne ránézni, elképzelhetö, hogy kezd megnyúlni a lánc, ez szintén okozhat ilyen tünetet.Mivel a legkorábbi idöpontja augusztusra van, így elsö körben megkínáljuk a motort egy új mágnessel, szeleppel, aztán fingers crossed, ha továbbra is fosh marad, akkor augusztus végén irány a Barcsik-mühely (nekem meg valami rehab).
-
Szada85
aktív tag
válasz koxkids #268545 üzenetére
A legföbb idióta az, aki jóváhagy/engedélyez egy, a szembejövö oldalra átterelést úgy, hogy az ellentétes irányú sávok közé végigpotyogtatnak pár piros "bóját" és nincs fallal fizikailag elkülönítve a két oldal...
De tudom persze, így ócsóbb volt, az erre szánt források maradékát meg ki lehet venni osztalékként a cégbül majd jövöre.De ez már sajnos tényleg a legalja, feleségem ott haladt épp hazafelé, hívott is, hogy ilyet még nem látott, a Pest felé haladó két sávot blokkolják az ipszilonozó, megforduló autók, ami miatt a szabályosan Pest felé haladó oldalon is lett egy pár km-es dugó... dabzs-dabzs...
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #268621 üzenetére
Egy idöben én a "MasterMark módszert" alkalmaztam, de egy ideje leszoktam róla, szerintem is alig esik le valakinek, hogy mit szeretne jelezni az ember, mivel már mindenki mindenre villant, ha trafi, ha veszély, ha f*sságot csinál a soför...
Egyik téli hazaút során egy holland rendszámú Peugeot ment elöttünk teljes nyugalomban koromsötétben a német A3-as pályán DRL-lel, vagy féltucat autós villogott, dudált, integetett át neki, eredménytelenül.
Elöbb-utóbb eljut oda az autóipar, hogy fixen gyújtásra lesz kötve a tompított, mégegy kapcsoló árát is meg lehet spórolni, plusz ilyen esetek sem lesznek.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #268676 üzenetére
[Ebben a kommentben] összegeztem a legutolsó állapotot, 4 hétre elöre (július 4) tudtak idöpontot adni a Seatban, pedig maga a szerelés (elmondásuk szerint) 1,5 max. 2 óra..
A mühelyállások 80%-a csütörtök délután 3-kor üres volt, de biztosan azért, mert annyira gyorsan dolgoznak, hogy az aznapi kvótát már kipörgették.Szóval júli 4-én este (remélhetöleg) már mentem egy nagy kört a kicserélt motyókkal, és meglátjuk.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #268722 üzenetére
Azóta nem sokat mentem vele, de amikor mentem, akkor okés volt, ugyanolyan kaki, mint elötte.
Ma el kellett ugorjak fogambulanciára, odafele kiköhögött 8 hibakódot, van közte "égéskimaradás, dús alapjárat, illetve valamit vernyogott a szívósor injektorokra" is, de most nem nagyon van idöm részletesen megnézni.
A szívósor injektor új kód, azt ugyan "szóban" ellenörizték a SEAT-os srácok, tevékenységben valószínüleg nem, vicces lesz, ha a végén mégis azok (is?) döglöttek lesznek, és ez okozza az alapjárati gondot...egyetlen "öröm", hogy azok olcsóbbak, mint a direkt spricnik.Most két hét Kína, addig döglik a vas a parkolóban, aztán július 4 futjuk a következö kört.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #268750 üzenetére
Stabilan tartja a foscsi szintet.
Igazából maga a hibajelenség önmagában érdekes ugyan, de nem gondolnám józan paraszti ésszel olyan túlviláginak, a gondot az adja, hogy annyira összetett(ek) ez(ek) a motor(ok) a 8 injektorral, a mágneses vez.tengely-állítással, PCV-vel, miegymással együtt, hogy igazából bármelyik hibája lehet a forrás.Ami "maradt" az a 4 szívósor-injektor, a két mágnes szeleppel, valamint a vezérlés, ezek nem voltak még cserélve, most a mágnesek is újak lesznek, a szívósor-spricni 40€/Stück, az lesz a következö ha nem javul meg, a legvégére hagyom a vezérlés cseréjét, mert az zsebbenyúlósabb még otthon is.
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #268927 üzenetére
Inkább az a kérdés, hogy mennyire nyerik meg ezek a "kínai" gyártók az európai piacot/ embereket végül.
Két nap Shanghai tapasztalat alapján (bár nem ismerem, az állam is milyen formában támogatja) a helyi piacot mondhatni erösen letarolja/letarolta a kínai márkák.
Kb. olyan ~40-50%-ban zöld rendszámos verdákat látni, fölényesen sok BYD rohangál, Lynk&Co-t is sokat látni, Tesla is sok fut, meg pár olyan márka amiröl nem nagyon hallottam még, NiO-t keveset láttam, Xpeng és társai is fut.
Meglepetésre Volvo van sok, de a németprémium trióból ezekhez képest annyit nem láttam, bár nyilván egy város alapján nem szabad messzemenö dolgokat levonni. -
Szada85
aktív tag
válasz bandus #269141 üzenetére
Valószinü emberfüggö, nálam év elején volt pár napot egy új Leon 1.5 eTSi-vel, és nekem sem tetszett ez a vitorlázós, leállós dolog, de elhiszem, hogy függ a körülményektöl is.
Pályán mentem nagyrészt, de nem tudtam megszokni, hogy minden gázelvételnél (amikor mondjuk csak picit lassulni akartam volna, hogy a belsö sávos berepülöpilóta elsuhanjon és utána kényelmesen átsoroljak) lelötte a motort, és vitorláztunk, viszont nem lassult az autó, így rá kellett lépjek a fékre mivel ráestem volna az elöttem haladóra, amihez pedig rögtön visszalötte a motort, hogy motorfékkel "besegítsen".
Ez még alacsony fordulatnál (városban, vagy 110-120 körül kevésbé feltünö, de pályán nagyobb tempónál, nagyobb fordulatról nullára dobva, majd hirtelen vissza, az már motorhangban is jelentkezik, és zavaró volt.Biztos rá lehet érezni a dologra idövel, az is lehet, hogy én ragaszkodom túlzottan a mechanikusabban müködö dolgokhoz, de elsö benyomásnak nekem sem jött be.
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #269163 üzenetére
"..belottem a tempomatot aztan utana nem nyultam semmihez."
Itt lesz a kutya elásva, mi vezetünk, Te viszont csak utas vagy.De kb. leírtam a "bosszantó" vezetési helyzetet, városban kevésbé tünik fel, hogy mondjuk 50-röl lámpához gurulva lelövi a motort (bár ugye itt is azért veszed el, hogy motorfékkel lassulj), majd ha közben mégis vált a lámpa, akkor a gázra lépve újraindul, ilyenkor lehet tudja "finoman" csinálni.
De pályán nagy tempónál(és fordulatnál) már nem tudja ilyen ügyesen palástolni.Pár hete ültem Formentorban (Autoschau volt), a bérelt Leon-hoz képest annyiban tünt másnak hogy magasabban van a bódé, de a belseje a Leonnak is rendben volt térérzetre, anyagokra is (ebben a kategóriában).
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #269540 üzenetére
Az a baj, ezt nem most fogjuk úgysem megtudni, hanem majd mikor már pár éve úton vannak a vasak, hogy melyik mennyi problémát szed össze.
Pl. a német G7 GTI csoportban is az utóbbi idöben kezdenek megszaporodni a panorámatetös/ pano-tetö kerete miatti panaszok, egyre többeknek reped el az üveg keret, vagy épp repül el menet közben. Kommentek között van, akinek pár év alatt már harmadjára cserélik... Gari/kulanz az esetek többségében elutasítva, jellemzöen 800-1000€ között áll meg egy csere (nem tudom, hogy Csao erre kiterjed-e).
Nekem ugyan van a Cuprában Pano, de a következö(k)ben már nem vágyom rá, igazából alig van használva, mióta a tavasz/ösz is eltünt a nyári idöszakban úgyis 90%-ban behúzott naprolóval van az autó, olyan erövel éget a nap.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #269929 üzenetére
Én arra leszek kíváncsi, hogy a biztosítók mikor és milyen mértékben fogják emelni a díjaikat, vagy mennyire fogják a fedezett dolgok listáját módosítani ha az ilyen "extrém" idöjárás lesz az egyre jellemzöbb.
Itt az utcán nálunk nem látni nagy nyomokat, de szerintem lemegyek megnézni a Cuprát, nem akvárium-e.
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #270209 üzenetére
Pedig ez relatív, eddig szinte mindenhova a Cupra kombival jártunk, és meg volt pakolva a csomagtér, néha a hátsó sor is (hazajárás 1 hetek, nyaralás 1 hetek), de mióta b**iskodik és helyette feleség 1.8 ufójával járunk, simán elférünk abban is, legutóbb 4 fö+ csomagokkal jártuk meg az otthont, és nem hiányoltunk semmilyen cuccot.
Szerintem ez csak "elkényelmesedés", relatíve könnyen lehet "racionalizálni".
Az a baj, Cuprából kombiban alig van kéziváltós, plusz a mostani kaland a kedvemet is némiképp elvette töle, így 7.5 GTI-ket nézegetek mint lehetséges utód, szerintem abban is el fogunk férni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Snoop-y #270401 üzenetére
Semmi sem törvényszerü, az elözö két vasat (C Vekker, G7GTI) én is részletes "cserealkatrészes" leírással raktam fel mobile-re, relatíve hamar el is keltek bármilyen nyígás nélkül, most a Cuprát szintén így hirdettem meg, de 1 mókus jött el, és az is csak azt keresgélte, hogy most épp mibe tudna kapaszkodni alkudozáshoz, így a végén már csak annyit fogok beleírni, hogy "minden javítás számlával igazolható, lekövethetö", ha valaki eljön és kíváncsi, meg tudom neki mutatni.
-
Szada85
aktív tag
válasz dnelb #271103 üzenetére
Nem feltétlen verseny, szimplán "egó-futam" is lehetett, meg akarta mutatni, hogy mit tud az Oberklasse..
Ott az Árpád-Híd elején (kb a felhajtó vonalában) az a kis bal-jobb ficak, a videókat/képeket nézve ott úszhatott meg a bódé, mert nem sokkal utána van kb. a becsapódás helye (ahonnan az igazságügyi szakértö szerint még kb. 150 métert csúszott a Merci, mire megállt, szóval lehetett ott tempó böven).
Németeknél volt már rá precedens, hogy hasonló alapú (ott tényleg versenyeztek, és egy piroson áthajtva a szabályosan, valami kisautóval érkezö középkorú nö halt meg a balesetben) esetben emberöléssé minösítették az esetet.
De otthon ezt nyilvánvalóan nehéz elképzelni, bár most elég nagy a népharag/nyomás.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #271123 üzenetére
A verseny szerintem is "médiahajhászás", de régen sem volt ritka, hogy a Váci úttól (akár a lámpától, akár rákanyarodva a Váci útról) a budai oldalig lehetett löni a technikát, mert szinte egyenes út, trafizni sem nagyon trafiztak ott sosem. A Váci úttól pedig nem nehéz addigra felszállási sebességet elérni egy 600+ lovas rakétával.
Az új rendszám (bár lehet hogy csak át lett rendszámozva) miatt kérdéses lehet mennyire ismerte a technikát, az önbizalom sokszor nagyobb, mint a tapasztalat.
-
Szada85
aktív tag
Cupra-napló, anyámkínja edition:
Tegnap megtornáztattuk a bejáratott SEAT-kuruzslókat, bekerült két új vez.tengely állító mágnesszelep valamint a hozzájuk tartozó vezérlö mágnesek.
Másfél nap alapján még korai lenne messzemenö következtetéseket levonni, az eddigiek alapján érzékelhetö javulás tapasztalható, élö-adatban egy napnyi autózás után egyenletes eloszlásban 2-5-5-2 illetve 7-9-9-7-es értékeket mutat az OBD11 gyújtáskimaradásra (viszont ez több szaki szerint is lehet szimplán a "DSG-fart" miatt is), viszont melegen alapjáraton nem emelkedik a számuk, idönként apró vibrációt még érezni, de enyhébben, mint korábban.
További pár nap tesztelés következik, meglátjuk így marad-e a dolog, vagy lesz bármilyen változás.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #271338 üzenetére
Az elejétöl fogva kellett volna nézni, mert így én is szkeptikus vagyok ezzel, de már két szervizes is mondta, hogy az OBD-olvasó "mutathatja/érzékelheti" annak, ezért amíg csak pár ilyet tárol el a rendszer, addig a szakik szerint "nem érdemes a számokkal foglalkozni", föleg hogy check engine nincs mellé.
1000 fordulatonként mérve 0 a gyújtáskimaradás értéke minden hengerben, ha nagy gond van, akkor ott is meg kellene jelenjen érték szerintük, illetve akkor el is kellene tárolnia hibának.
Délután megyek egy kört Cupra módban, megnézem utána a számokat.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #271368 üzenetére
Nálam többször csinálta (pont ma regggel is), hogy szkenneléskor kiír pl. a váltóra 10 hibát, majd amikor belépek a váltóhoz a menüben, hogy oké lássuk öket, akkor "kizöldül" és kiírja, hogy "nincs hiba".
Szóval emiatt azért én is hunyorítva kezelem magát a hibakódolvasás részét a kütyünek, de ugyanígy élö-adatnál is el tudok képzelni anomáliát. -
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #271537 üzenetére
Ráadásul az a dilatációs illesztés kb. abban a magasságban lehet, ahonnan eldobhatta a vasat, a videóban látszik, hogy a felhajtó magasságában még telire a belsö sávban van, és az ütközés elött is a belsö sávból csúszik el jobbra a korlátnak (emiatt nehéz elhinni az elhangzott "balra kitört" mondatot, a felhajtó után pedig pont van egy nagyon enyhe jobbra ívelése az útnak.
-
Szada85
aktív tag
Bajna - Héreg körüli régió is lassan “offos” lesz autóval/motorral:
[Facebook bejegyzés] -
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #271818 üzenetére
Én azon mosolygok, hogy követelése mindig mindenkinek van, de vállalása, az már kevésbé...
A kerékpárosok szabálykövetése, közúti viselkedése is megérne némi társadalmi diskurzust, illetve szerencsés lenne a közlekedésben résztvevökre nézve egységes szabályozást (rendszámozás, azonosítás, biztosítás, igen, mindenre) bevezetni.
-
Szada85
aktív tag
válasz radi8tor #271945 üzenetére
Valahogy kombinálni kellene a dolgot "sávosan", de úgy, hogy már a legalsó sáv is "fájjon".
Elsö szintnél lehetne egy két részböl álló pénzbírság rendszer, ami álljon egyrészt egy combos "alapbírság"-ból, a másik fele pedig lehetne az elkövetéshez használt jármü értékéböl származtatva.
Onnantól kezdve minden bünismétlés, vagy eleve súlyosabb eset elkövetésekor le lehet foglalni az autót, amit a bírságon felüli becsületes összegért lehetne kiváltni X idön belül, ha nem teszi mehetne árverésre...Amíg a jogsit veszik el, addig bárki újra volán mögé ül, de ha minden ismétléskor a volánt magát veszik el, az már ugyanúgy fájhat a bodzásoknak, mint a RACE-Jóskának.
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #271957 üzenetére
Azért Eurotax vagy hasonló katalógus létezik még, amiböl származtatható lenne hozzávetöleges érték például.
Valamint ezért írtam, hogy már az alapbírság is vastag lenne, hogy az ilyen "beaterrel" randalírozóknak is "alávágjon".Amíg fix bírság van, addig sosem lesz olyan magas, hogy a RACE-gyerekek is megérezzék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen