- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Motorola Razr 40 - ultrák árnyékában
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz feel good #9192 üzenetére
Megvannak a törvényes eszközök a valóban indokolatlan szabályozások megszüntetésére. Erről kellene szólni a helyi politikának, és a helyi érdekképviseletnek: az általatok, általunk választott önkormányzati testület, polgármester, parlamenti képviselő közbenjárására ezek felülvizsgálhatók. Ha nem teszik meg ezta választóik kérésére, akkor legközelebb gondosabban választatok.
És igen, tudom, hogy ez a rendszer nem működik jól, de akkor sem az a megoldás, hogy ignorálunk minden tiltást, amivel nem értünk egyet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz pH érték #9222 üzenetére
Nem a szabályokat kell szigorítani, hanem a büntetéseket. És most pontosan ez történt.
Ha jól megnézed, a szabályok még enyhültek is: eddig 10% sebességtúllépés felett alapból büntettek, most 50-es korlátozásnál akár 30%-os túllépést is megúszhatsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #9328 üzenetére
"20szal is lehet elütni valakit, meg 150ről is meg lehet állni vezető kérdése."
Te még mindig hülye vagy. Köszönjük, hogy tudattad velünk.
Tényleg, nincs kedved megoldani egy egyszerű fizikafeladatot? Számolj féktávolságot 20-tól 150-ig 10-esével, kalkulálj bele egy 1sec-es reakcióidőt is, tetszés szerint ábrázolhatod grafikonon. Ha sikerül a feladat, ígérem egy teljes hónapig nem szólok be. Jó munkát.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"elkezd parkolóból tolatni valaki persze engem észre sem vesz vagy nem is érdekli, hogy jövök"
Khm, szabadjon megjegyeznem, hogy merőleges parkolásnál, mivel a sofőr az autó bal elejében ül, esélye sincs megnézni, hogy jön-e valaki. Főleg, ha egy nagyobb jármű áll mellette jobb oldalon. Ilyenkor két megoldás van:
a) Szerzel valakit, aki segít kiállni és mutatja, hogy jön-e valami - értelemszerűen nem mindig megvalósítható, bár ez a biztonságos megoldás.
b) Óvatosan kifarolsz, és bízol a többi autós türelmében, toleranciájában, és együttérzésében, hogy nemcsak hogy kiengednek, de nem jönnek beléd.Te melyik módszerrel szoktál kiállni? Vagy van esetleg más, jobb ötleted?
"és a szembe sávba kell átmennem a hülyéje miatt"
Amennyiben a megengedett legnagyobb sebesség betartásával közlekedsz (ami olyan helyeken, ahol merőleges parkolás van, szinte biztosan 50kmph, vagy még kevesebb), akkor nincs szükség szlalomozásra, hanem kényelmesen meg tudsz állni, és ki tudod engedni az illetőt, ha már kitette az autó fenekét. Persze ez hozzáállás és tolerancia kérdése is. Civilizáltabb helyeken mindenesetre ez így működik.
"Kiteszi az indexet és jön felém... na mondom ez is szép lesz... ha egy lomhább járművel vagyok lazán nekemjön így viszont egy vissza 3 padlóval sikeresen megelőztem"
További megjegyzés, hogy ilyen esetben egy kürtjelzés gyorsabb, emellett biztonságosabb megoldás is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #9378 üzenetére
"Peti nem érdekel a példád amit írtam igaz."
Most ezzel azt akarod mondani, hogy fogalmad sincs, hogy állj neki? Ugyanis amit írtál, az messze túlmutat még a bullshit faktoron is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz DeadMeat #9610 üzenetére
Ha előznek valakit, és ő kanyarodna balra, de nem veszi észre, hogy előzik, és elkezd kanyarodni, akkor egyértelműen ő a hunyó, mert nem győzödött meg róla, hogy előzik.
Emlékeztek még Nógrádi miniszter úrra, akinek a hivatali autója előzni tilosnál, 100 fölötti tempóval, hosszú kocsisort előzve belerongyolt a kocsisor elején a 7-es útról Ordacsehi felé kanyarodó Trabantba, megölve a sofőrt és az utast is? A gyorshajtás és a szabálytalan előzés miatt elmarasztalták ugyan a sofőrt (gondolom pár tízezer forint, és egy év jogsi nélkül), de a vétkes a Trabant vezetője volt...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gondolom a hivatalos eljárást elkerülendő a vétkes felajánlotta, hogy fizeti a szervizt, cserébe nem értesítenek senkit. Így nyilván semmilyen papír nincs. A vétkes nem veszít bónuszt, nem indul szabálysértési eljárás, a kár viszont meg lesz térítve, ráadásul optimális esetben hamarabb, mintha a biztosító is be lenne vonva. Alapvetően nem egy rossz megoldás, de feltételez némi bizalmat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a vétkes általában fizet, hiszen többet bukna az esetleges perköltségen hosszú távon, mint amennyibe a javítás kerül. Nekünk is húzták már meg az autót, ami után ezt a megoldást választottuk, igaz az csak egy horzsolás volt a lökhárítón, és kedvesem egyik óvodásának az apukája csinálta az óvoda előtt.
Néhány képet azért célszerű lett volna csinálni, már csak emlékbe is...
Szerk: Közben írtál te is, ok akkor.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #10490 üzenetére
Térfigyelő kamerákat a gyalogátkelőhelyekhez, piros lámpákhoz, aztán mehetnek a csekkek. Sőt, a forgalmasabb kereszteződésekhez is a bent ragadókat figyelni, ott is csekket osztogatni. Néhány hónap alatt rendet lehetne tenni a fejekben. Persze menne az obligát fújolás itt, ebben a topikban is, hogy már megint milyen lehúzás, hogy már azért is fizetni kell, ha a pirosnál nem álltam meg, pedig nem jött senki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #10523 üzenetére
Még jó, hogy van objektív felelősségvállalás, különben most jönne az a szöveg, hogy nem is tudom, ki vezetett, valamelyik családtagom de rá ugye nem kell vallanom.
Ehh, kiszerelhetetlen fekete dobozt GPS-szel minden kocsiba, amivel vissza lehet nézni az utolsó néhány napnyi adatot, akkor talán felfogná a sok bunkója, hogy nem kibújni kell a felelősség alól, ha valami faszságot csinál, hanem vállalni a következményeket. Esetleg nem csinálni semmi faszságot.
Khelben, feel good: ezt folytassátok privátban.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nem tudom, hogy te pontosan milyen indíttatásból írsz ilyeneket, de én nem lennék nyugodt, ha ez megtörténhetne.
Egyébként ha nem is hatósági személynek, de szinte biztosan legalább közfeladatot ellátó személynek fogják minősíteni a sebességmérők személyzetét, ami az ellene történő erőszak szempontjából ugyanaz a kategória. És ez rendben is van így.
Kicsit hasonló a helyzet a manapság egyre gyakoribbá váló pedagógusverésekhez, amikor a rossz jegyet a diák, vagy annak családja erőszakkal torolja meg. Épp ezért szeretnék a pedagógusok, ha őket is közfeladatot ellátó személynek nyilvánítanák, így súlyosabban büntethetők lennének az ilyen esetek. De mondhatnám a mentős- és orvosveréseket is, bár ők már így is közfeladatot ellátó személynek minősülnek.
Jópofa dolog ilyen gondolatokkal eljátszadozni, de ha a tényleges társadalmi súlyát végiggondolod, akkor nemigen tudnál pozitívumot felhozni az ideológiád mellett. Az pedig nem érv, hogy rohadjon meg, aki lefotózza, hogy szabálytalanul vezetek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Trafipaxot minden zebrához mindkét irányba. Vagy legalábbis a forgalmasabbakhoz. A veszélyesebbek elé (iskolák előtt, vagy extrém forgalmas főúton, ami esetleg a falut kettévágja) meg még egy 30-as táblát, amit a zebra után rögtön fel is oldanak. Elég lenne, ha ezeket betartanák az autósok, akkor már gyakorlatilag minimalizálódna a gyalogosgázolások száma. Utána már csak a gyalogosokat kell rászoktatni, hogy a zebrát használják, és ne az úton rohangáljanak át.
Ősztől a lányom iskolába megy, és át kell majd mennie minden nap a kisváros főutcáján, mert az iskola pont annak a másik oldalán van. Persze ősszel még nincs mitől tartani, mert ilyenkor a rendőrök is minden reggel kivonulnak még, és viszik a trafit is, meg az idősebb iskolások fényvisszaverő mellényben ügyeletet tartanak fél nyolc és nyolc között, illetve tanítás után a zebránál, hogy segítsenek a kicsiknek. De utána lesz még pár évem aggódni a gyerekeimért.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Khelben #10935 üzenetére
Az első felével egyetértek, a második felére meg itt egy interjú: [link]. Remélem elindulunk lassan jó irányba. Egy füst alatt fel lehetett volna tenni a vasúti átjáróval kapcsolatos korlátozás kérdését is, mert az is nagyon hasonló ehhez az ötlethez.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tegnap direkt nézegettem a körforgalmakat, és nemigen láttam macisajtot előttük. Mégis mindenki elsőbbséget ad a körforgalomban haladóknak.
Ja, amúgy nemrég panaszkodtam, hogy Szombathely és a 8-as út között a 87-esen végig (vagy 15km hosszan) kint vannak a 40-es táblák. Jelentem, több hónap után beszedték őket. Semmi nem változott, továbbra is új az útburkolat, van egy fél méter széles kavicsos padka, meg mellette egy 1,5 m mély vízelvezető árok. Úgy látszik, csak azért tették ki a táblákat, hogy ha valaki hónapokon keresztül 40-nel megy, akkor van ideje hozzászokn az új útburkoathoz, mert különben veszélyes leet, vagy mittudomén. Vagy eygszerűen csak ellopták őket, valamilyen színesfémgyűjtési, vagy forgalomgyorsító civil kezdeményezés keretében.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fokukac #11224 üzenetére
"Megkérdeztük Kondorosi Ferencet, az "Új rend és szabadság" programért felelős kormánybiztost, akinek nevéhez a zéró tolerancia és az objektív felelősség kapcsolódik. Kondorosi Ferenc elmondta, hogy maga is tapasztalta már a jelenséget, például Szombathely és Kám között látott kint felejtett 30-as táblákat."
Nocsak, csak nem Kondorosi úrnak köszönhetjük, hogy mintegy fél év után egyik napról a másikra eltűntek a táblák az érintett közel ~20km-es szakaszról? Egyébként ha jól emlékszem, 40-es táblák voltak, nem 30-asok, de a lényegen ez sem változtatott.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Amíg apósomék egy Somogy-megyei kisvárosban laktak, kb kéthavonta szombat esténként valami idióta végighúzkodta a metálkék Fiesta oldalát kulccsal. Kb a harmadik eset után már meg sem csináltatták, mert minek, csak miután elköltöztek. Utána nem is húztak rá többet. Nem csak az övéket egyébként, több autót is a parkolóban, pedig nem is párhuzamosan parkoltak az út szélén, hanem mindig merőlegesen a kijelölt parkolóban.
Hogy az ilyen véglényeket mi motiválja (már az olyan obligát diszkós-hőstettek véghezvitelén kívül, mint amilyen még a tükrök és antennák letördelése, vagy a riasztók megszólaltatása), azt nem értem, de felmerül bennem a naponta többszöri rendszeres veréssel színesített többhónapos kényszermunka szükségességének igénye. Persze ráér megkezdeni, miután összeforrtak az eltördelt kezei.
Gondolom autótulajdonosként tisztában vagytok vele, mennyibe kerül két ajtó, és két sárvédőelem metálfénnyel újrafényezése...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Declare #11255 üzenetére
Egy néhány éves 1,1-es Fiesta volt, nem hiszem, hogy irigység. Ráadásul nem csak ezt bántották, több kocsit is a parkolóban, meg mint írtam, törtek ilyenkor a tükrök meg az antennák is. Aki tehette, szombaton egyszerűen nem hagyta ott az autóját a ház előtt. sajnos városközpontban laktak, egy háztömbnyire egy szórakozóhelytől. Szerintem egyszerű menőcsávós kivagyiságból játszottak unatkozó félrészeg kis köcsögök, de valahogy nem vigasztal a tudat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz DigitXT #11534 üzenetére
Lakott területen belüli vasúti átjárón 75-tel kell átmenned, ha 300.000 Ft-os csekket szeretnél. 39-ig ingyen téphetsz át rajta, onnét már 30.000.
Részletesen:
Megengedett legnagyobb sebesség: 30 kmph
Büntetés:
39-45 kmph: 30.000
45-48 kmph: 40.000
48-54 kmph: 60.000
54-60 kmph: 90.000
60-75 kmph: 130.000
75 kmph fölött: 300.000p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz DigitXT #11539 üzenetére
Az a tiltó jelzés ellenére történő áthajtásra, a vasúti átjáróban előzésre, vagy megállásra vonatkozik.
Gondolkozzunk, emberek, mielőtt minden spamet beveszünk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
illu korábbi kitiltása miatt ezúttal hosszabb időre kitiltva a mocskolódásokért és a nyomdafestéket nem tűrő kifejezésekért.
Kérek mindenkit, hogy a személyeskedést fejezze be, véleményét igyekezzen kulturált formában megfogalmazni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gondolom a biztosító úgyis fizeti a dolog jó részét. Ezzel együtt ahogy a történteket a hozzászólások alapján elképzelem, némi gyorshajtás is közrejátszott a dologban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nem a kötelezőre gondoltam. Az nemigen fog fizetni, szerintem mindkét felet kihozzák hibásnak. Viszont egy ilyen értékű autó nyilván cascozva van (akárhogy is hívják ezt odakint). Ha nem, az több, mint felelőtlenség.
Egyedül a parkoló autókban keletlezett kár lesz biztosan fizetve, bár hogy hogyan, mikor, és mi módon az tényleg nem lesz egyszerű történet. Gondolom mindkét fél, az ügyvédjeik, a biztosítóik, valamint azok ügyvédjei is egymásra fognak majd mutogatni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #12014 üzenetére
"nyáron dög melegbe mész egy poloba az öv csak rádszorítja nem jár a levcegő megizzadsz rádszorítja..."
No, nem jutott a bömösbe klíma?
"50-60nál ugyse halok meg mégis 1.2 tonna van körülöttem"
Ejnye, megint az a fránya fizika. Rugalmatlan ütközéseket tárgyaló órán gondolom éppen szakállat rajzoltál Einstein portréjára a fizikakönyvben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Nem kell a szembejövőnek 100-zal jönnie, elég ha ő is 50-nel jön.
Szépen összeadódnak a sebességek - némiképp leegyszerűsítve a képletet.
Amúgy hiába magyarázod, jobban tudja nlad, és már töbször kifejtette, hogy a fizikának semmi köze az autóvezetéshez, hiszen csak a gázt kell nyomni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Integra #12165 üzenetére
Azért olyan sok EVO nincs az országbn, gondolom, szín, esetleg festés alapján még tovább lehet szűrni. Azért csak felkeresik a tulajokat, hogy hátha sikerül azonosítani.
Nem is olyan régen egy kollégámat is megkeresték, hogy egy lila Clioval cserbenhagyásos gázolást követtek el, mutassa meg az autóját legyen szíves (az ő nevén volt a felesége autója). Elmondták, hogy tucatnyi ilyen (típusú és színű) autó van a környéken nyilvántartva, megnézik mindet, hátha valamelyiken találnak nyomot.
Mondjuk gyorshajtásnál nem marad nyom az autón...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Gambit #12171 üzenetére
A megoldás inkább az amerikai minta lenne: pár helikopter, és bivalyerős járőrautók az autópályára, akik azonnal kiveszik a forgalomból az ilyen idiótákat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz pH érték #12218 üzenetére
Egyirányú utcában még a zebrán átkelve is elnézek mindkét irányba.
Sose lehet tudni."és ha jobbra kanyarodsz akkor nem csak balra nézel!"
Láttam már meleg helyzetet, amikor az alárendelt útról védett útra jobbra kanyarodó, és a védett úton jobbról, a neki menetirány szerinti bal oldalon érkező, éppen mezőgazdasági járművet előző autó centikkel úszták meg az ütközést...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Az utóbbi évek legnagyobb ötlete. Persze gondolom nem 17-25 év között érvényes, hanem az ilyen korban jogosítvány szerzőkre nézve meghatározott időre (1-2-3 év). legalábbis ez lenne a logikus.
A próbajogosítványra nézve pedig ezt a kitételt találom a leghasznosabbnak:
"Szabálysértések esetén 6, 8 vagy 10 pontnál ugrana a jogosítvány Kondorosi Ferenc tervei szerint, bűncselekménynél (pl. ittas vezetés) azonnal, a delikvens kezdheti újra a tanfolyamot."
Bár őszintén szólva bűncselekmény (tehát nem szabálysértés, hanem pl baleset okozása, vagy ittas vezetés) elkövetése esetén én bárkitől azonnal elvenném a jogosítványt, legalábbis a vizsgálat befejezéséig.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"egy baleset és az M3nál fog állni a sor vége"
Szerintem arra hajtanak, hogy összefüggő kocsisort tudjanak felmutatni körben BP körül, mert az jobban kihangsúlyozza a város formáját a műholdfelvételeken.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Valóban ott van, két vagy három szakaszon is, és tényleg nincs kiegészítő tábla. Az út nyomvonala kanyarodik, másra nem tudok gondolni, bár ezen az alapon kitehetnék a 100-as táblát az egész M7-re. Ha megpróbálnék logikát keresni a dologban, akkor azt mondanám, hogy ezeken a szakaszokon nagyságrendekkel több baleset volt, mint máshol, de ismerve a hazai viszonyokat, nem vagyok benne biztos, hogy tényleg ez van mögötte. Jelen állásban egyébként hajlamos vagyok magam is veszélyforrást látni ezekben a korlátozó táblákban, főleg, hogy a 3 sávból a külsőben általában kamionok mennek 90-nel, a két belső sávban pedig senki nem tartja be a korlátozást, és kíméletlenül ledarálják azt, aki megtenné. Én is el szoktam venni a gázt ezen a szakaszon, és lelassítok 120 körüli tempóra (a kevesebb már tényleg istenkísértés lenne a közlekedési morál tükrében), de rögtön villognak rám hátulról a középső sávban is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Egy 300e-s büntetési tételért azéért durván meg kell sérteni a szabályokat. Lehet példálózni 'kint felejtett' 30-as táblákkal, meg használaton kívüli vasúti átjárókkal, de az igazság az, hogy inkább azt kellene elérni, hogy ilyenek egyáltalán ne létezhessenek: civil kezdeményezések, nyomásgyakorlás politikusokra, mittudomén: a Kám-Szombathely közötti kb 15 km-nyi 40-es táblát is ilyen módon sikerült beszedetni hónapokkal az útépítés befejezése után. Addig meg tessék betartani őket, vagy úgy túllépni, hogy tudatában vana delikvens a következményeknek: igen, én is túlléptem őket az említett szakaszon 10-20%-kal (50-nel jártam arra ezidőtájt), mert full belátható szakasz, és vadonatúj, szinte tökéletes minőségű útburkolat, de nem is sírt volna a szám, ha bemérnek, és kapok egy 30.000 Ft-os csekket. arról nem is beszélve, hogy egy-egy ilyen út alkalmával 2-3 autóval találkoztam, aki hozzám hasonlóan 'betartotta' a korlátozást (azért az idézőjel, mert nálam lassabban soha senki nem ment, csak velem egy tempóval), mindenki más úgy ment el mellettem, mintha állnék, egy részük dudált és/vagy villogott is hozzá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"arra használják a robogót, amire azt kitalálták. Eljutni városon belül A-ból B-be a lehető legrövidebb időn belül."
Valamit benéztél, mert egy robogó nem erre való. Sőt, őszintén szólva, semmilyen közlekedési eszköz nem arra lett kitalálva, hogy "a lehető legrövidebb időn belül" kell megtenni az utat az indulási és érkezési pont között. kivéve persze a versenyzésre használt járműveket, de ezek meg ilyen célból ugye nem közlekedhetnek a normál forgalomban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Igen, eszerint a gondolatmenet szerint gyakorlatilag forgalomban ezek valóban feleslegesek. A nagyobb teljesítményű gépjárművek előnye, hogy adott szituációban könnyebb, kényelmesebb a kezelésük, vezetésük, sok esetben takarékosabbak is, mint alulmotorizált társaik.
És igen, én kötelezővé tenném a 140-es (na jó, legyen 160-as, ki tudja, autópályán mi adódik) leszabályozást a közúti forgalomban részt vevő személygépkocsikon. És bizony minde egyes rendőri ellenőrzésnél ellenőriztetném is, hogy aktív-e a leszabályozás, ahogyan azt a teherautóknál meg is teszik.
Aki pedig versenyezni akar, vegyen külön licenszet, és használja az autóját / motorját versenypályán, ne ott tépjen 200-zal, ahol én a két gyerekemmel a hátsó ülésen közlekedek.
A sebességhatárokat pedig betartom, annyi 'túllépést' engedek meg magamnak, hogy a GPS-hez mérem a sebességet, nem az autó sebességmérőjéhez, ami sebességtől függően 5-10%-kal fölémér. Pedig 105 lóerős az autóm. Na és?
És tökéletesen egyetértek a jelenlegi szigorított rendszerrel, ahogyan az objektív felelősség elvével is, ugyanis elfogadom, hogy mindezek a módosítások az én védelmemben születtek, hogy minél kevesebben nézzék az utakat versenypályának.
LOTR: Legutóbb a #12845-ben, de rendszeresen van olyan kb 50-100 posztonként.
Integra: Pedig nem ártana ilyesmit kicsit nyomatni élesben is, ha más nem rászánni ilyesmire egy órácskát kresz oktatás közben, vagy valami, hadd tanulja meg mindenki, hogy másfél tonna acél nem játék. Amúgy nekünk volt is ilyesmi oktatófilmünk, amikor tizensok éve vezetni tanultam, asszem ladával, meg skoda 105-tel játszottak el baleseteket. Valahogy meg kéne őket szerezni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dabadab #12904 üzenetére
Miél nagyobb a sebesség, annál súlyosabbak az esetleges baleset következményei.
Nem mellesleg a sebességhatárok betartásával jó eséllyel korrigálható a figyelmetlenség, azokat túllépve erre az esély exponenciálisan csökken:
a) 50-nél még észreveheted az eléd lépő gyalaogost, és meg is tudsz állni, 70-nél már nem biztos;
b) 90-nél még meg tudod fogni az autót a kanyarban, ha megcsúszik, 120-nál erre jóval kevesebb esélyed van.Persze mindez sofőrfüggő is, de a szabályokat úgy kell megállapítani, hogy a gyengébb képességű (nem rossz, csak kevésbé rutinos, vagy esetleg fáradt, vagy egyszerűen csak rossz napja van) sofőrök legyenek az alapjai. Azért az a ritkább, amikor valaki évnte többszázezer km-t vezet, és valóban érzi az autót, bár tapasztalataim szerint ők azok, akik alapból úgyis betartják a szabályokat. Ráadásul nekik is lehet rossz napjuk, nagy sebességnél igazán nem kell nagyot hibázni, hogy pillanatokon belül ellentétes irányú mozgást végző súlyos tonnák feszüljenek egymásnak.
Másrészt pedig, a videókra visszatérve éppen az lenne a cél, hogy a közlekedésben réstz vevők magabiztosságát letörjük egy kicsit. Rohamosan nőnek az utakon a relatíve nagy teljesítményű autókat (már a 20 évvel ezelőtti Trabihoz és Wareszhez képest) vezető hétköznapi sofőrök, akik csak azért, mert 'új' és 'erős' autójuk van, mindjárt elszállnak, hogy márpedig ők az atyaúristenek. Hagyjuk még a friss jogsis pszichopata hullajelölteket is, azt kellene belátni, hogy 100e levezetett km sem tesz senkit autóversenyzővé. Ezt tapasztalatnak hívhatjuk, de életbiztosításnak nem, márpedig az emberek jó része hajlamos kialakítani magában egy olyan tévképzetet, hogy mivel már tíz-húsz éve vezet évi 10-20e km-t, akkor ő most már jó sofőr. Nem az. Legfeljebb átlagos, és még rengeteg olyan helyzet van, ami meglepetést tud okozni neki, de késő lesz akkor visszavenni a túlzott magabízásból, amikor már megtörténik a baj.
Igen, mostanában én is évi ~20e km-t vezetek, 13 éve van jogosítványom, mostanra olyan összesen 100e km körül járok. És nem gondolom azt, hogy jól vezetek, azt viszont tudom, hogy ha hibázok, akkor milyen kárt okozok (akár másban, akár magamban) a 1,5 tonnás autómmal. Várnak itthon, úgyhogy inkább betartom a sebességkorlátozásokat, és elveszem a lábam a gázról, ha nem vagyok 100% biztos a körülményekben, emellett inkább defenzíven vezetek, és próbálom kivédeni mások hülyeségeit is az utakon. Ezért cserébe néha tötymörgős, betoji papperként levillognak lakott területen belül, amikor lassítok a zebra előtt. Túlélem, elbírja az önérzetem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jerry311 #12909 üzenetére
Nagyapai nagybátyám is így ütött el egy illuminált állapotban az úton ténfergő alakot. Kétoldalt tántorogtak az út két szélén, amíg a jobboldalira figyelt, a baloldali elélépett, és beesett a szélvédőn, pedig elég komolyan lelassított. Eléggé megviselte az ügy, pedig pár törött bordával megúszta az ürge, és még a rendőrségi vizsgálat alapján is felmentették. Nem tudom, hogy ez a sofőr hogyan fogja feldolgozni, ami történt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #12912 üzenetére
"A veszélyekre és az abból adodó következményekre nem ilyen módon kell felhivni a figyelmet."
Más ötlet?
"A határozottságot pedig a vezetőkben tovább kellene növelni, nem pedig letőrni."
A határozottság egy dolog, az akár együtt is létezhet a kölcsönös tisztelettel, a gond az, hogy a vezetők nagy része olyan mértékben egoista, és szarik bele a közlekedés többi résztvevőjének biztonságába, vagy érdekeibe, ami már eleve jelentős szerepet kap abban, hogy olyan a közlekedési morálunk, amilyen. A következmények és a felelősség pedig nagyon keveseket érdekelnek. Ezeket kellene először tudatosítani az emberekben, és amikor mindenki felelősségteljesen és a másikat tisztelve, másokra is vigyázva képes az úton közlekedni, akkor jöhetnek az enyhítések.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Minden autó forgalomba helyezésekor a rendszámhoz automatikusan GPS-t telepíteni bele? Lopás esetén könnyen követhető lenne, cserbenhagyásos gázolásokat el lehetne felejteni, és a gyorshajtás is idejétmúlttá válna. Persze - ahogy te is említetted - vészhelyzet esetére engedélyezni lehetne mondjuk 0,5-1 perces intervallumot, amíg még nem jelez a rendszer. Gonosz dolog lenne, de rohamosan javulnának a közlekedésbiztonságio mutatók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #12963 üzenetére
"másrészt nem az fizeti aki elköveti"
Az objektív felelősség elvére gondolsz? Az utóbbi 30 év legnagyobb ötlete a közlekedésben. Őszintén szólva az volt a vérlázító, ahogy eddig csak az nem bújt ki a büntetés alól, aki szégyellte az ilyesmit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #12967 üzenetére
Két gyerekülés van az autómban. A kisebbik lányom 3 éves, és tizenegykét kiló, neki teljesen egyértelműen egy, az autó biztonsági övével rögzített, saját biztonsági övvel rendelkező ülése van. A nagyobbik hétéves, huszonegykét kg, 120 cm körül, az ő ülése egy ülésmagasító kiegészítő támlával, és ő már az autó biztonsági övét használja. Még pár centi, és a háttámlát elhagyjuk, marad a magasító. És igen, mindig beültetjük, és mindig bekötjük őket. Kb 1 éves korukig egyébként babahordozóval együtt vittük őket az autóban, menetiránynak háttal ültetve.
És mindehhez igazából elég az, ha odafigyelsz a gyerekedre, mert ezek a dolgok a gyerekek és a gyerekülések ismeretében full logikusak. Úgyhogy lehet kötözködni, de ha a t. szülőben van egy csöpp felelősségérzet, akkor nem okoz gondot sem az értelmezésük, sem a betartásuk.
Olyan autóba pedig alapból nem ültetnék gyereket, ahol nincs gyári 3 pontos biztonsági öv, ha már a szabálynak erre a kiegészítésére gondolsz. Szívás, de inkább lecserélném a 30 éves ezerkettes ladát, ha már autóval akarom a gyereket ide-oda vinni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #12976 üzenetére
Ha kölcsönadod valakinek az autódat, aki szabálysértést, bűncselekményt követ el vele, és nincs benne annyi gerinc, hogy ezt beismerje, vagy talán még le is tagadja, hogy rajtad verjék le a büntetést, akkor nem irigyellek a szociális kapcsolataidért.
Arról nem is beszélve, hogy ha ilyesmitől tartasz, akkor egyszerűen nem adod oda az autódat senkinek. Az enyémet a feleségem vezeti viszonylag gyakran, meg néha kollégáimnak adom kölcsön, de ilyesmi meg sem fordult még a fejemben.
Visszatérve a példádra, egyébként fegyvereknél ez jellemzően tényleg így működik, tekintve, hogy a lőfegyverek valóban regisztrálva vannak, és a tulajdonosuk felel értük, úgyhogy nem is rossz a példa.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz uborka3 #12978 üzenetére
"Mindegy. Én igy gondolom, te úgy, ezek csak vélemények."
Igen ezek a vélemények. A szabályok meg a szabályok. És tetszik, nem tetszik, be kell tartani, és addig jó, amíg be is tartatják őket. Én legalábbis addig vagyok nyugodt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dabadab #12982 üzenetére
Éjszakai állásba szoktam nyomni a középső tükröt, akkor premier plánban kapom a teljes hátsó üléssort. Vezetni meg bőven lehet a két szélsőből. Egyébként értem a gondolatmenetet, de továbbra is úgy gondolom, hogy a hátsó ülésen nagyobb biztonságban vannak a lurkók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"A baleset egyik áldozata maga az ámokfutó, a karambolt okozó 38 éves nemeskeresztúri férfi, a másik áldozat pedig a szemből érkező vétlen autós, egy nyirádi asszony volt, aki szintén a helyszínen vesztette az életét .................. A vétlen autóban utasként helyet foglaló férfi és egy kétéves kisgyermek súlyos sérüléseket szenvedett, őket kórházba szállították - tájékoztatott az ügyeletes."
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fero02 #13171 üzenetére
a parkolás gyakorlása az egyik legkönnyebben kivitelezhető tevékenység. csak pár üres kartondoboz, vagy egyéb, az autóban kárt nem okozó tereptárgy kérdése, és hajrá.
A párhuzamos parkolás egyébként eleve csak seggel kivitelezhető, ha egy autónyi hely van, előre csak akkor, ha a fél parkoló (de legalább egymás után 2-3 hely) üres, az meg ugye nem mindig van így. Merőlegesen meg eleve könnyebb tolatva beparkolni, persze ezt is gyakorolni kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz DeadMeat #13351 üzenetére
Az hagyján, de most elkezdődtek a reggeli ködök, a délutáni 25 fokban és verőfényes napsütésben is elöl-hátul full ködlámpás díszkivilágítással közlekedik az összes istenbarma. Aztán néz bután, hogy miért villogok... Ráadásul a nyomorult fészliftes régi szuzukiknak hátul két rohadt ködlámpája van, pont szemmagasságban, hogy vakulna meg, aki tervezte.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz uborka3 #14661 üzenetére
Akar a hóhér meggyőzni, tényleges előnyök azonban vannak:
1. Tolatva sokkal könnyebb beállni akármilyen szűk helyre - forduló kerék kerül kívülre, ugye. Csak persze tolatni kell megtanulni, és nem, nem mazsolamód a két ülés között hátranézve, hanem bizony oldalsó tükörből, ahogy kell.
2. Kiállni megintcsak jóval könnyebb így, mint ha az autó feneke van kifelé, egyérszt könnyebben fordulsz ki, másrészt hamarabb látod, hogy jön-e valaki.
3. Ha orral előre álló autók közé állok be, akkor szűk hely esetén választhatok, hogy melyik mellett hagyjak minimális helyet - jó esetben a bal oldalamon álló autónak felém esik a vezetőoldali ajtaja, itt hagyok több helyet, a jobb oldalamon állóra pedig rá szoktam úgy állni, hogy esélye se legyen kinyitni az utasoldali ajtót - tolasson ki, szálljon be az utas utána, eggyel kevesebb rizikófaktor, hogy egy ajtót rámnyitnak. Az utas úgyis veszélyesebb a legtöb esetben ilyen szempontból. Persze ha van hely bőven, ez a tétel irreleváns.
4. Bevásárlókocsiból csomagtartóba pakolás sokkal biztonságosabb, ha betolod a kocsit az autók közé, és nem ott pakolsz, ahol közben autók tolatgatnak a szanaszét ugráló, szaladgáló gyalogosok között. Ha gyerekkel vagy, akkor pedig nem is kérdés. Ha annyira szűk a hely, hogy nem tudod az autók közé betolni a kocsit, abban is segíthet az általam eggyel feljebb vázolt forgatókönyv - ha az egyik oldaladon állóra ráállsz, a másik oldalon jó eséllyel jóval nagyobb helyed lesz.
5. Szokták mondani, hogy parkolásnál még jobban érzi az ember az autót - könnyebben tolat. Amikor viszont beül az autóba, még relatíve új a szitu, bele kell szokni. Lehet, hogy ez kicsit erőltetett magyarázat, a tankönyv viszont ezzel magyarázza, hogy miért kell tolatva parkolni az útra merőlegesen.
Mindezek ellenére felőlem úgy parkolsz, ahogy akarsz, könnyebben találok két orral előre beállót, akik közé odaállhatok.
Az általad vázolt parkolóban beletolatásos eset meg azért szerencsére viszonlyag ritka, főleg az annyira súlyos változat, amikor túljut a károkozó a lökhárítón, lévén, hogy parkolás közben nem jellemző a túl nagy sebesség. Persze elfogadom, hogy neked ez is egy szempont, számomra nem ellensúlyozza a többit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Book 2 I7-8650U/16DDR4/512 NVME SSD/Nvidia GTX 1050/3K!/13.5" Touch Tablet
- Minőségi Apple Watch szíjak, 2-őt fizet 3-at vihet! Számos prémium iPhone kiegészítők kiváló áron.
- Playstation 5 / etaHEN / 3.00 FW / Cfi-1016A / (1x kibontott)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Nvidia Shield TV PRO 2019 eladó vagy csere (még 1 hónap Alza garanciával)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest