- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Milyen okostelefont vegyek?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Sony Xperia XZ1 Compact - izomkocka
- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
ph Egyelőre még nincs információ arról, hogy pontosan kinek is szánják és mennyiért ezt a különleges eszközt.
-
Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
ma Állítólag 6 hüvelykes kijelzővel és 1" típusú kameraszenzorral próbálkozhat a Sony következő Pro modellje.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz AMD Power #18570 üzenetére
Érdekes, hogy nem a gyorshajtás okozza a legtöbb balesetet.
Dehogy érdekes. Ezek a felmérést készítők (ill. az elemzők) mindig az irodában meresztik az ülepüket, sosem mennek ki terepre? Merthogy minden értelmes ember tudja ezt, aki nyitott szemmel közlekedik. Nem önmagában a sebesség a gond, hanem a helytelenül megválaszott sebesség (lehet) az (...párosulva a figyelmetlenséggel, tudatlansággal). Vagy inkább arról van szó, hogy a gyorshajtást egyszerű mérni, és ezért egyszerű pluszbevételt összeszedni belőle...?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
A mögötte/mellette jövő 3 autósnak sikerült majdnem a motoros vonalában megállni úgy, hogy láthatóan már csak a motoros elütésére reagáltak. Ez a barom (a sárga autós) pedig hosszú-hosszú másodpercekig (4-et számoltam) haladt a motoros felé bármiféle reakció nélkül. Vagy értelmezhetetlen volt számára a "motor keresztben, motoros sárga cuccban, erősen integetve/villogva" képlet, és újra kellett indítania magát egy BSOD után, vagy a rádiót bizgerálta, esetleg éppen szopatott.
Így az általad vázolt helyzettől szerintem igen messze vagyunk.
Egyébként én pl. igen rosszul érezném magam, ha kizárólag az előttem haladó autó hátsóját láthatnám az előttem lévő útból (pláne autópályán). De sokan tényleg így vezetnek sajnos.
Én inkább azt javasolnám, hogy soha ne másszunk rá -kicentizve a megfelelő távolságot- az előttünk haladóra (különösen, hogy sokan nem is tudják rendesen felmérni, mekkora is az a távolság). Persze sokaknak fontosabb az életüknél, hogy az egójuk ne sérülhessen azáltal, ha egy úgyis sietősebb valaki pár másodpercig közvetlenül előtte halad. (Nem, engem is zavar, de én inkább túl akarom élni azt a sok barmot, akivel az úton találkozni ).
A motoros amúgy szerintem erősen Darwin-díjas, hogy így odaáll egy motorral egy autópályán. Mondjuk le is szállhatott volna róla, és úgy integet, akkor talán hamarabb el tud ugrani.Ariadne: nem elég, hogy az állam ellop az örökségedből, még az idióta rokonod után is fizess? (A rokonait nem válogathatja meg az ember, ill. azt sem, hogy ki után örököl.)
Erre (lenne) való a biztosító.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #18957 üzenetére
Igen, de jelenleg olcsóbbra jön ki, ha összekoszolod a rendszámodat, és egy esetleges közúti ellenőrzésnél emiatt megbüntetnek (tekintve ezek "sűrűségét"). Ill. egy normális lézerblokkoló/radarjelző rendszer is kijön 2-3 db fizetendő gyorshajtás árából.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz SpeedR #19382 üzenetére
Ez a baj ezzel a világgal, hogy a hülyéknek próbál kedvezni; ezért van tele a tökük a normálisaknak az idióta szabályokkal (és itt normális alatt nem a Viper-es srácot értem). Mi az, hogy miatta húzatta fel magát? Vazze, járjon kezelésre, ha ettől megőrül. Jesus.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #19753 üzenetére
Ezek tiszta hülyék. Most megint növelik a korrupciót...?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #19773 üzenetére
Erről van szó, ki fog megkockáztatni egy esetleg nem működő féklámpa miatt (kis túlzás, csak hogy érthetőbb legyen; a jogmódosító szándéka nyilván nem ez volt) egy 3-4 napos okmányirodás szopást (a "pár" ezer forintokról még nem is beszéltünk, amivel ez ugye jár)?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #20052 üzenetére
Egy olyan hülyén szerinted mit segít az 5 évenkénti KRESZ vizsga, aki a többszöri figyelmeztető jelek ellenére sem veszi észre (vagy szándékosan haladt úgy?), hogy rossz irányba halad? Az ilyeneket jármű közelébe sem szabadna engedni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz dízelracer #20587 üzenetére
Jaja, gondolkodtam is rajta, hogy más pénzén ott rendberakatom az autót, mert úgy 70% nem ismeri a közlekedést.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MPowerPH #21067 üzenetére
Pedig részben de, csak szeretik elhagyni a "relatív" szócskát a kifejezés elől. Pedig nagyon nem mindegy. Aztán persze ebből születnek az értelmetlen szabályok (pl. az abszolút gyorshajtást büntetik a relatív helyett). A másik leggyakoribb valós ok pedig a figyelmetlenség (persze a kettő között van jókora átfedés is). Akár tetszik, akár nem, te is beleestél ebbe a hibába a példádban. Lehet, hogy vadállatokra nem kell számítani az autópályán, de a szabályoktól függetlenül, már ne haragudj, nagy baromságra vall úgy közlekedni, hogy nem látod legalább a féktávolságon belül létező dolgokat. Akármi lehet az úton, egy leesett dísztárcsa, eldobott üdítősdoboz, vagy mondjuk nem sokkal előtted balesetezett járművek darabjai és hasonlók. Persze lehet kockáztatni, és ha szerencséd van, sosem derül ki számodra, hogy rosszul gondoltad egész életedben.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #21468 üzenetére
Miért pont azok lennének függetlenek tőle? (Csak költői kérdés, sajnos nem azok.)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz enerdzsájzer #21499 üzenetére
Szerintem úgy kellene ezt büntetni, hogy ha balesetet okozol (mindegy, hogy személyi, vagy csak anyagi kár történt, és nyilván mást károsítasz meg, tehát magadat kinyírhatod, megkárosíthatod, az a te bajod), ÉS piás vagy, akkor "kivégeznek" (akkor is, ha celeb, vagy politikus, vagy ezek ismerőse vagy, ez fontos!). Aztán a többiek majd meggondolják, hogy ülnek-e autóba alkoholivás után. Vagyis ihatsz, de ha kiderül, hogy úgy nem megy a vezetés, akkor többet bizony nem vezetsz+kemény (jövedelemarányos) pénzbünti+egy kis idő hűvösön.
Normális országokban egyébként jóval magasabb a kulturált egyedek aránya, ezért megengedőbbek a szabályok. Isznak, de ott tudják is, hogy mennyit szabad ahhoz, hogy be tudják tartani a szabályokat...The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Az egyik ismerősöm, finoman, de úgy tűnik, ellenben hatásosan old(ott) meg egy ehhez hasonló problémát. Egy egyébként csendes falu főutcáján, egy hosszabb egyenes rész majdnem végén, ahol egy normál tempóban (40-es tábla van a ház után nem sokkal) utazó elkezdene lassítani egy viszonylag éles a kanyar előtt, áll a ház, ahol lakik. A kellemesen tavaszodó időben, napközben, főleg hétvégén, megjelennek az agyatlan, száguldozó motorosok, óránként 4-5 db legalább, ezen az úton, a ház előtt még javában 100 körül haladva. Amellett, hogy ez jelentős zajjal jár, meglehetősen balesetveszélyes is, mert falu lévén, sok a kerékpáros. A rendőrség persze szarik rá. Az ismerősöm ilyenkor kiáll a kocsibejáróra, és kényelmes tempóban elkezdi locsolni a ház előtt a növényzetet. Ilyenkor, hogy-hogy nem, egész véletlenül, óhatatlanul jut az útra is "egy-két" csöpp, de épp csak annyi, hogy ne mossa le az út porát. Viszont ettől remekül csúszóssá válik. Persze nem annyira, hogy a 40-50 környékén haladóakat veszélyeztesse, de 100 környékén fékezve már valószínűleg észrevehető a különbség. Valószínűleg fertőző ez a tevékenység, mert néhány, hasonlóan nyugalomra vágyó szomszéd ugyanilyen bénán locsol egy ideje. Nem tudom, hogy ez okozta-e a fejreállást, de 2 hónapja egy marha elcsúszott arrafelé az úton, egy ilyen száguldozás közben. Nem lett az illetőnek nagyobb baja, de azóta észrevehetően csöndesebb lett a környék. Vannak ugyan még ilyen motorosok, de valamilyen okból arrafelé lassabban haladnak.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz whitezo88 #22356 üzenetére
Ennek általában nem sok értelme van, tekintve, hogy akinek ilyen autója van, az kb. a következő háttérrel juthatott hozzá:
- bűnöző, ilyenkor könnyen lehet, hogy fegyvert ránt, és mivel ilyen nálad valószínűleg nem lesz, a legjobb esetben is megszégyenítés a vége;
- kevésbé bűnőző, de valamilyen "pénzes ember" (pl. ügyvéd, vagy média"személyiség"), ezek általában el vannak telve magukkal (ki-ha-én-nem), ezért sokáig tartana megmagyarázni neki, hogy mi a stájz (a vezetési stílus is erre utal);
- bűnöző, vagy pénzes ember eltartottja/kitartottja (gazdag apu hülyegyereke, vagy ??rva), ezek nagyrészt default bunkók, velük úgysem lehet megértetni a társadalmi együttélés szabályait;
- a fentiekbe nem tartozó, becsületes emberek (_van_ ilyen is, bár ők ritkán vesznek nálunk Q7-et), de ők általában nem így vezetnek.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz runner 125 #22484 üzenetére
Ha jól emlékszem, te vagy a harmadik, aki linkeli.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #23599 üzenetére
Ez már tényleg felháborító. Az üres zebrán elkezd előzni, lőjük le rögtön. Jesus.
Te pl. a filmben látható, előző autó helyében nem tudnád eldönteni, hogy jöhet-e még gyalogos a zebrán...? Mielőtt félre vagyok értve: nem egyáltalán a zebrán előzést, gyorsan áthaladást (autóval) támogatom, csak a jelen videoban szereplő autós cselekedetét nem tartom veszélyesnek (pontosabban nem veszélyesebb, mint bárhol másol, ahol nincsen zebra, és záróvonal, előzni). Az, hogy szabályos-e, vitatható, mindenesetre nem az üres zebrán, vagy a zebra után előzést megkezdő autók szokták korábban elütni a zebrán közlekedőket...The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igen, azért én is büntetnék a rendőrök helyében, mert az erősen balesetveszélyes (de függetlenül a zebrától természetesen). Mert pl. mi van, ha ez a barom Skodás egy hasonló barmot akar megelőzni, és az ugyanakkor gondolja, hogy előzni fog? Egyik sem tudja majd előre a másikról, hogy előzni akar, csak az autók mozgásából, az pedig nem biztos, hogy elég lesz nekik, a baleset elkerülésére.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #23602 üzenetére
Nagyrészt igazad van, de ennek mi köze a jelen helyzethez? Én, bevallom, nem tudom megmondani ezen video alapján, hogy milyen gyorsan haladnak, 30 és 60 között bárhol lehetnek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
Ezt most komolyan kérdezed? A leírás szerint egyértelműen a Fordot vezető. Persze lehet, hogy a szabályok alapján okoskodó illetékesek 50-50-re hozzák ki, de álló kocsisort nagy sebességgel csak az idióták előznek.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz runner 125 #23645 üzenetére
A szabályok szerint egyértelműen a kanyarodó, de a saját érdekedben te is figyelhettél volna.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #23652 üzenetére
Nem túl életszerű, hogy elfelejtette, mit jelent a vasúti átjáróban a felváltva villogó 2 piros lámpa. Nem a tudással van a baj, hanem amit úgy is hívnak, hogy józan paraszti ész. No' az hiányzik sokaknál... és nem attól lesz nekik, hogy esetleg "újra" megtanulják a szabályokat.
Lauda: Bezzeg az én gyorshajtásomról a határozatot időben ki tudták küldeni.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kételkedem #23655 üzenetére
Erre egy hosszabb választ akartam írni, hogy mi értelme egyáltalán a KRESZ-nek, miért alakították ki, de inkább csak megkérdezem: a balesetek vajon hány százaléka történik (ill. történhetne) amiatt, hogy valakik csak az 50 évvel ezelőtti szabályokat betartva vezetnek (vagy amire abból emlékeznek, de van józan paraszti eszük, pl. nem hajtunk a közeledő vonat elé, még akkor sem, ha hupilila színben villog az átjárót biztosító lámpa)? Aki felelősségteljes életet él, az magától is igyekszik a többieknek kevésbé a terhére lenni, értendő ez a járművezetésre is.
Persze nem mondom, hogy felesleges a javaslatod, csak a balesetek számát/súlyosságát nem ezzel lehetne hatékonyan csökkenteni, hanem sokkal inkább olyasmivel, amit Lauda írt (nem feltétlen az a teszt, mert pontosan nem tudom, miből áll, de gondolom, olyasmik lehetnek benne, hogy reakcióképesség-teszt, forgalmi helyzetek felismerése, és a rájuk való reagálás, pszichológiai teszt és hasonlók).Tanítani valóban nehéz a "józan észt", viszont nem biztos, hogy attól függetlenül mindenkit engedni kellene járművet vezetni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz Calogero #23700 üzenetére
Kötelező haladási irány tábla figyelmen kívül hagyása (nem észrevétele...?), behajtani tilos tábla figyelmen kívül hagyása (nem észrevétele...?), az úton lévő felfestések figyelmen kívül hagyása (nem észrevétele...?), a behajtani tilos tábla mögötti elsőbbségadás kötelező tábla figyelmen kívül hagyása (nem észrevétele...?). Végül is, csak ennyit mulasztott, de (valószínűleg ez már csúsztatás a média részéről; ha nem éppen az egész történet...) a korábbi tájékoztató tábla alapján akart közlekedni. Nos, gratulálok, rögtön tüntessük ki a hibás sofőrt, a közútkezelőt pedig szúrjuk le, mert csak négyféleképpen jelezte, hogy oda nem kellene befordulni, nem? OMG. Igaz, lehetett volna még egy jobbra fordulni tilos is, a gyengébbek kedvéért. Ha én ilyen gyökér állapotban leledzenék, hogy mindezt nem venném észre egy kereszteződésben, nem hogy autót vezetni, de valószínűleg járni sem tudnék...
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz dabadab #23711 üzenetére
Mondanál néhány ilyen konkrétumot, kérlek, ami tényleg alátámasztja ezt? (Azon kívül, hogy a TotalCar írta.) Főleg a konkrét balesettel összefüggésbe hozhatóak érdekelnének, ha lehet. Az összes oda csatlakozó úton ott a lámpa fölött a kötelező haladási irány tábla (azt azért eléggé nehéz elnézni, ha egyébként a lámpákat figyeli valaki...), a "rossz" út fölött pedig ott a behajtani tilos, és az egyszerűen nem igaz, hogy nem látszódik a behajtani tilos vonalában az elsőbbségadás vonala felfestés, ez hazugság, de még ha ezt valaki el is nézi, nem tűnik fel neki, hogy a nyilak is fordítva vannak az úton?. Ennél több mi kell még a nem gypseknek?
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Futás, futópályák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gépösszerakó topik kezdőknek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mercedes topic
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest