- iPhone topik
- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Milyen okostelefont vegyek?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
ph Az új eljárás részben a játékba lesz integrálva, de meghajtóoldali támogatás is kell hozzá.
-
Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
it Egészen elképesztő mértékben csökkentik a kínai cégek a felhő, az LLM-ek és az AI árait, van, ahol a kedvezmény 99,3 százalékos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz amargo #43972 üzenetére
Igen, az eljárást nagyjából ismerem, engem az érdekelt volna, hogyan bizonyítanak olyasmit, amelyre (vagy az ellenkezőjére) nincsen bizonyíték? Azért az problémás lenne, ha egy utastérbe berepült darázs esetén nem fékezhetnék kedvemre, csak azért, mert mögöttem a hülye nem tud közlekedni. Remélem, itt azért még nem tart a világ elhülyülése. (Félreértés ne essék, nem az Audist védem, a videón látottak/hallottak alapján erkölcsileg vastagon benne van.)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz negroo #44098 üzenetére
A kamera az általad linkelt esetekben (a büntetésest ugye nem linkelted, ha jól követem az eseményeket) ellened dolgozik, teljesen felesleges volt fékezned. Úgy egyáltalán. Rendben, a BMW-s esetre még azt mondom, ok, nem voltam ott, lehet hogy élőben ijesztőbbnek tűnt a helyzet és lehet, hogy én is fékeztem volna egy busszal valamennyire (bár konkrétan buszt sosem vezettem, de még a katonaságnál sofőr voltam és csapatszállítós Kraz-t vezettem eleget), de a BMW-s már lassul, amikor te elkezdesz fékezni, utána miért folytatod? De az Opel esetében az már eleve gyorsabban haladt nálad, így a fékezéssel csak akkor segítesz bármit is a helyzeten, ha felkeni magát az útpadkára a kikerülés után, vagy szándékosan fékez előtted.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz negroo #44115 üzenetére
Írtam, a BMW-s eset még talán védhető, bár akkor sem világos, miért folytatod a fékezést, amikor már láthatóan lassul. A másik esetben viszont miért fékeztél egyáltalán, mit akartál elkerülni, vagy biztosítani vele?
Az, hogy egy utas megdicsért, nem feltétlen jelent bármit is (persze nyilván jól esik), lehet, hogy eddig max. kerékpárt vezetett, hozzáértése semmi, így nem feltétlen releváns a véleménye.
Ha valaki sok ilyen videót látott már, és maga is régóta közlekedik, jól be lehet tippelni, hogy miből lesz/lehet aztán baleset és miből nem, felesleges erre hivatkozni sokadszorra. Megkérdezhetem, te mióta vezetsz (közlekedsz) és mióta vezetsz buszt?The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz negroo #44116 üzenetére
Holott neki teli pirosa volt és azt se vetted észre, hogy majdnem a teljes zebrát elfoglalta. Te belegondoltál azzon, mondjuk ott a te családod tanyázik és ez a bmw és el csapja?
Igen, attól, hogy valaki piroson halad át, rögtön hülye is lesz és bármi van keresztben összetöri, meggyilkolja, felgyújtja. Attól, hogy vastagon szabálytalan valami, még nem lesz feltétlen veszélyes. Egy minden irányban több száz méterre belátható vasúti átjárón figyelmesen áthaladva 70-nel sem veszélyesebb mint ugyanilyen gyorsan haladni a körúton, de előbbit nagyon sokáig büntették.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #44222 üzenetére
Sokan nem képesek ilyen "magas" szintű értelmi működésre, ami ennek belátásához szükséges. Egyébként van még néhány lehetőség, a helyi viszonyoktól függően: ha van pl. később egy idiótán beállított lámpa, akkor ha még azon így átérhetnek, máris előrébb vannak. Igaz, így sem sokkal, de Bp-en pl. sok ilyen van, egyszer lemértem, egy általam viszonylag gyakran megtett félórás utat, ha kicsit szabálytalan vagyok (itt-ott gyorsabban megyek, mint szabadna, ill. egy-két lámpán sárgán még átmegyek), 20 perc alatt lehet abszolválni (persze itt jó kérdés lehet, hogy minek ).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy van-e ilyen interjú egy ilyen riport mellé, mert a hatóság nyilván nem állítaná benne azt, hogy igen, utazunk a magyar (és egyéb) rendszámú autókra, hanem valami olyasmivel akasztanának hasba, hogy mi csak a közlekedésbiztonság, blabla... Egyetlen esetben érne bármit is, ha megszólaltatnák a hatóságot: ha a bemutatott esetekről, a konkrét intézkedésekről, és büntetésekről mesélnék el, hogy úgy történtek-e, olyan összegről szóltak-e, ill. hogy ilyen tételek kiszabására mi szükség volt.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
Ez a 30-40% jól mutat, csak éppen egy ordas nagy csúsztatás. Én szoktam neki tolni ahol lehet és érdemes, de attól, hogy előzök párat egy 20+perces úton, nem sokat változik az átlagfogyasztás. Ahhoz a többi részen is nagyon bénán kell hajtani, hogy érdemben kimutatható legyen.
Egyébként pedig akinek annyira ki van számolva a büdzsé, hogy az autójánál a fogyasztás okozza a fő gondot, valamit nagyon rosszul csinál. (Nem azt mondom ezzel, hogy az nem lehet szempont.)The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kenguru99 #44996 üzenetére
Csakhogy egy géptől legalább azt elvárja az ember, hogy minimum egy átlag sofőr képességeit hozza, plusz ezt mindig hozza, fáradhatatlanul (kivéve persze a hibás működést, de akkor pedig pl. álljon meg). Beleértve ebbe azt is, hogy nem megy neki semminek (aminek előre számítható a mozgása), pláne nem egy nem mozgó tárgynak (tudom, az imént említett esetben még nem tisztázott, mi történt). Ha ezt nem tudja, akkor alkalmatlan a feladatra. Az ember által okozott balesetek jó része abból származik, hogy valaki túlértékeli a képességeit, vagy nem figyel, esetleg nem tud valamiről, amiről tudnia kellene. Egy géptől mindegyik hibás működésnek számít.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #45000 üzenetére
Neked szólt a: (tudom, az imént említett esetben még nem tisztázott, mi történt). Nem ez az egyetlen furcsa Tesla baleset, ott van pl. az, ahol a radar közlekedési táblának nézett egy kamiont. Ilyet ember nem csinál, ha éppen nem akar meghalni, és a vezetési képességei birtokában van (nem fáradt, részeg, stb.).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #45003 üzenetére
Nem, az szimplán hülye. De azért remélem, az "átlag sofőr" kategóriába ő már nem fér bele.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz jozefgucci1 #45043 üzenetére
Azért a második szereplő min. 2 kerék leengedését megérdemelte volna. Az elsőre pedig: legyünk jóindulatúak, lehet, hogy nincsen benne servo.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ha legalább 60 km/h-val haladsz autópályán, az szabályos. Az már kultúra, hogy ha valaki ilyen lassan akar haladni, tegye azt máshol (különösen, hogy valami majom kitalálta, hogy kamionnal nem szabad előzni). De mint tudjuk, a videón láthatóhoz hasonló rendőröknek nincsen ilyen.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Khelben #45146 üzenetére
Azt a részt idézd be kérlek a KRESZ- ből, ami alapján egy 70 km/h-val haladó kamiont kiszedhet egy rendőr a sorból, arra hivatkozva, hogy feltartja forgalmat, köszönöm! Bár nehéz lesz, de ha sikerül, akkor azt a részt emeld ki kérlek, ahol a járműtípusokra részletezett max/tartandó hányadost leírják!
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #45368 üzenetére
Szerintem pedig a hülyéknek nem kellene vezetni, korfüggetlenül. Apám 70+, de bármikor beülök mellé és a lassabb reflexekből adódó hiányosságokon kívül semmi kifogásom nincs a vezetésével kapcsolatban. Persze látszik rajta, hogy a reflexei nem a régiek, de úgy is vezet, hogy ennek tudatában van, pl. nem előz ott, ahol én még mennék, vagy egy mellékútról a forgalomba kihajtásnál a szűkebb résekbe inkább nem megy ki, nagyobb féktávolságot tart, ilyesmik.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #45424 üzenetére
Nem, nincsen elsőbbsége és lassítanod/megállnod sem kell egyértelműen, amíg a járdán tartózkodik. Ellenben úgy kell megközelíteni az ilyen helyeket, hogy ha bármikor lelép az úttestre, meg kell tudj állni, hogy elsőbbséget tudj adni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #45450 üzenetére
A motor beindítása az már a jármű működtetése, azaz a motort indító személy lesz a jármű vezetője (még akkor is, ha egy millimétert sem halad vele). Tehát ameddig a motort nem indítod be, üldögélhetsz benne teljesen szétszívva magad, de amint beindítod, vezetővé válsz, és vonatkozik rád minden ezzel kapcsolatos szabály, követelmény.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz quailstorm #45589 üzenetére
Azért, mert a járdán eleve csak akkor parkolhatsz, ha kifejezetten engedi valamilyen közúti jelzés.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igazából nem az a baj, ha valaki sebességkorlátot (vagy távolabbról nézve: szabályt) szeg, hanem az, ha figyelmetlenül, vagy a( járműve) képességeit túlértékelve vezet. (Természetesen súlyosbító tényező, ha emellett szabályt is szeg.) Sokkal hatásosabb lenne a kitűzött célt tekintve, ha a figyelmetlenségből okozott balesetek felelőseit büntetnék keményebben (elzárás...?), főleg, ha személyi sérüléssel is járt, ill. ha szabályszegést is elkövetett és ez megfelelő publicitást is kapna.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ugyan szerintem nem súlyos tévedés, sok idióta még így is üt el gyalogost zebrán, de mutasd meg kérlek azt a részt a jogszabályban, ahol azt írja, hogy meg kell állni (elsőbbséget kell adni), ha a zebra közelében (nem rajta) van egy gyalogos. Engem emiatt rendszeresen feltartanak a mazsolák, mert az átlagnál dinamikusabban vezetek (megengedett 30 helyett nem 20-szal megyek, hanem igyekszem kihasználni, hogy lehet 30-cal is) és én a megálló autó mögött haladva sem kerülnék elsőbbségi viszonyba a gyalogossal, ha az előttem haladó nem áll meg, amikor a gyalogos 5 méterre a járdán a zebrától materializálódik. Ezek viszont megállnak. Pénteken volt a csúcspont, amikor valaki azért állt meg, mert ugyan a zebrán, de a mi haladási irányunkba eső résznek háttal állt (nem mozgott, állt) egy néni járókerettel.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mert azt írtad, hogy: "Azért oktatják így, mert ez írja elő a jogszabály." Nem ezt írja elő. Sőt, még azt sem írja elő, hogy ha a zebrán van, meg kell állnod. Azt írja elő, hogy ha elsőbbségi viszonyba kerültök, elsőbbséget kell adnod. Ha van egy 20 méter széles zebra és a 20 méterre lévő végén lelép egy gyalogos, neked nem kell megállnod, csak akkor, ha az akadályozása nélkül nem tudsz elhaladni előtte.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ilyet én nem írtam.
Meg kell állnod, hiszen az elsőbbséggel rendelkező gyalogost még csak nem is zavarhatod: [...]
Itt felmerül, hogy miért zavarás az, hogy 20 méterre a gyalogostól áthaladok a zebrán. Megijesztem, megtévesztem?
philoxenia: Nem voltam még ilyen helyzetben, de nagyon érdekelne, milyen indokkal teszi. A simán megbüntetés szerintem semmiképpen nem áll, minimum a gyalogost meg kell róla kérdeznie, hogy zavartam-e, mert azt ő tudja eldönteni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48601 üzenetére
"A büntetés a pénz helyett inkább az időről szólhatna, a gyorshajtókat tanfolyamokra, képzésekre kellene küldeni"
Szerintem inkább a balesetet okozókat és a rendőröket kellene, hogy csak azt számolják gyorshajtás baleseti oknak, amely tényleg az (és nem a figyelmetlenség, nemtörődömség, hozzá nem értés és hasonlók, ahogyan a valóságban).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48697 üzenetére
"tuningolt verda"... na ezért is kiosztanék pár hónap közmunkát autóelkobzás után. Jellemzően részecskeszűrő-katalizátor kiütve, rákkeltő mocsokkibocsátás az egekben.
Mer' azt csak úgy lehet? Az én autómon pl. 25-30%-ot lehet csak a soft' módosításával javítani úgy, hogy műszaki képes marad.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48699 üzenetére
Ja, ha nem annak hívod, akkor nem szóltam. Csak az ilyen vasalódeszka hátul-neonfény alul-felesleges nagy hang szerű átalakítást hívod annak? Nem tudom, elszúrt-e bármit, de ez nem a max., elvileg az említett százalék fölé is lehetne menni (ilyen 40 körüli %-ról is olvastam már, persze oda már erősített kuplungtárcsa, vagy eleve erősebb kell a nyomaték miatt, mert a gyárival megcsúszik), ám az már tényleg deal-breaker a műszakira.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Átfut előttem egy kutya. Azt figyeljem, hogy a mögöttem haladó, közlekedni nem tudó mit bénázik és azért üssem el?
Én a balesetek elkerülésére törekszem, nem az okozására.
Alapvetően én is, volt már részem többen is (nem saját hibás), nem kellemes élmény. De ha van fejtámlám és egy sérülést ingyen meg tudok javíttatni, ráadásul egy ilyen biohulladék is megkaphatja közben a nagyjából méltó helyreigazitást...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nekem az ilyenekkel szemben már kikapcsol a lelkiismeretem (a szándékos félreértések miatt megjegyzem, hogy ez az olyan helyzetekre vonatkozik, ahol az általad írthoz hasonló párbeszéd már lezajlott, tehát egyértelműen jelezte a másik fél, hogy ő az emberiség hátán egy kezelendő kelés). Ez a "ha megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel"-féle hozzáállás dicséretes, biztosan jól működött az ~1990-2000-es évekig, ahol jó esetben naponta egy hülyével sem futott össze az ember, de én speciel mostanában nem emlékszem, mikor volt olyan, hogy egyet sem láttam az úton egy nap. Hamar elfogy az ember kenyere.
Mi közünk az ő nyakához? Arra neki kellene vigyázni, mint hátul haladónak. Amikor jogosítványt szereztünk, mindketten megegyeztünk a sofőrtársadalommal, hogy ilyen helyzetben teljesen egyértelműen a hátul haladónak kell a saját járműve megállíthatóságát biztosítani.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Remek a példa, be is lehet nézni valamit. Az általad írt nőstény sem kerül a kelés kategóriába, ha csak néz értetlenül a kérdésedre, vagy megkérdezni, miért baj az (ha már nem emlékszik arra, amit pedig tudnia kellene, hiszen arra kapta a papírját), te pedig elmondod, miért baj (amit itt a topicban látok tőled, valószínűleg elmagyaráztad volna neki - bár aszerint a 'aszos mondat sem hagyta volna el a szádat, de lehet, nálad is mégiscsak van egy cérna, ami azért el-el szakad ). De ő hamar egyértelműen a tudtodra adta a hozzáállását.
Család: hát, nézd, ha valaki elég sokáig rázza a pofonfát, többnyire előbb utóbb lehull a gyümölcs. Jobb ha ez egy kis satnya kukacos, mint egy szépen csillogó, kívánatos. (Alacsony sebességnél egy kocc. vs. autópályán leeső doboz miatti fékezések.) Jobb, ha a gyerek is előbb megérti, miért nem rázzuk.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mert hülye, ahhoz sajnos mindenkinek 'joga' van. Én az ilyen bevásárlóközpontos parkolásban amúgy azt nem értem, hogy sokszor direkt olyan helyre szoktam megállni, ahol más nem (10-15 méterrel távolabb a többi autóstól, ha van rá lehetőség), hogy ne legyen rányit-balhé, kocsit-nekitol-balhé, hülyegyerek-csapkod-valamivel-nekicsap-balhé és egyebek, de 10-ből olyan 3-4x, mire kijövök a vásárlásból, ott áll mellettem egy valami. Miért???
Ironizer: +1, én is.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterDeeJay #49177 üzenetére
Mire való a stop tábla akkor?
Arra, hogy keresztben haladva tudjad, lesz pár idióta, akinek a biztosítására meg tudsz javíttatni sérülést az autón.
Kár hogy nincs olyan hogy ha beküldeném megkapnám a befizetett bírság x%-át, biztos jó lenne kereset kiegészítésnek.
Én ennek nagyon nem örülnék, mert, ne értsd feltétlen magadra, de sok ilyen kamerát vásárló ember maga sem tudja, mi az igazán veszélyes és minden szabálysértésről küldözgetnék a kis felvételeiket, hogy ők most milyen jó állampolgárok, mert segítik betartani a (sokszor idióta) szabályokat.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #49152 üzenetére
Elég elmebeteg az a büntetési gyakorlat, amely az áldozat figyelmessége/gondossága figyelembe vételével ítéli meg a vétkes bűnének súlyosságát. Legalább a kötelezően elvárható (sőt, egyenesen kötelező, a szabályok alapján) szint lenne az alap, értsd: ha be lett volna kötve az áldozat, akkor mi történt volna.
Akkor ölnéd meg te, ha tudnál róla, hogy kacsacomb van a kezében. Eszünk az autóban, kell rá számítanod, hogy a másik eszik az autóban? Nem. (Vagy vállalja az illető a kockázatát. Igen, akár azt is, hogy belehal, mert helyetted jöhet egy gödör is és attól ugyanúgy félrecsúszhat a comb - persze értem én, a gödröt nem lehet a saját butaságunk miatt büntetni.)The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Raysen623 #49596 üzenetére
Nekem rendszeresen (mondjuk ha nekem olyan kedvem van, én meglehetősen dinamikusan haladok (4l vs. 7l országúton), ami egy kevésbé gyakorlott sofőr számára veszélyesnek is tűnhet). Egyébként az a szomorú és a legnagyobb baj, hogy az ilyen növények nem is vannak tisztában vele, velük van a baj és ők a szabálytalanok (nem segítik az előzést, nem tartanak megfelelő követési távolságot, ok nélkül használják a távolságit és hasonlók).
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen