Hirdetés
-
Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
ph Nem tudták lenyomni a gyártási költségeket, kevés fogyott belőle, drága maradt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
it Egészen elképesztő mértékben csökkentik a kínai cégek a felhő, az LLM-ek és az AI árait, van, ahol a kedvezmény 99,3 százalékos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"A BMW-nek a legújabb motorja 2008-as tervezés, kiegészitők nélkül is tudja."
Ize, a BMW-nek csak reszecskeszuros dizelei vannak. Vagy lattal valahol valami tesztet, ahol levettek a reszecskeszurot az autorol es anelkul is megmertek a kibocsatasat?... (Egyebkent melyik uj motorokrol van szo? Mert a 18d meg a 20d az, ami EU5, viszont ugy tudom, hogy 2008-ban a 23d volt uj, az meg EU4).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Integra #15435 üzenetére
Ja, a NOx ertekeket eleg magasra hoztak ki - nem feltetlenul azert, mert technikailag ne tudtak volna teljesiteni oket (ott van az AdBlue, pl. a Mercedesnel a Bluetec motoroknal hasznaljak is), hanem valoszinuleg nem akartak ebbe a fejlesztesbe invesztalni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Hat,a hogy elnezem, ez kb ugyanazt mondja, amit en: a BMW modern dizelei reszecskeszurovel teljesitik az EURO5-ot (meg az EURO6 felet, mivel a PM10 limit nem kulonbozik az EURO5 meg 6 kozott), a 30d meg plusz AdBlue-s katalizatorral az EURO6 NOx hatara ala is bekuzdi magat.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz V.Stryker #15459 üzenetére
Namarmost, legfokepp azert nehez osszehasonlitani a dizelt meg a benzint, mert tok mas jon ki beloluk. Ez a tablazat a CO2-t mutatja, ebben vmivel jobb a dizel, ami a globalis felmelegedes-para miatt mostanaban eleg sokat nyom a latban. CO-ban szinten jobb a dizel, de ott sokkal. Hagyomanyosan viszont a korom (emiatt volt most szmogriado, amugy meg rakkelto es altalban is csunya dolog) es NOx (na, ebbol meg a savasesok lesznek) kibocsatasban a dizelek rettenetes eredmenyeket ertek el. Elobbit kb sikerult tobbe-kevesbe helyrepofozni a nagynyomasu common rail rendszerekkel meg a reszecskeszurokkel (bar ez meg mindig nem szeriafelszereltseg egy csomo dizelen ), a NOx rendbetetelen meg most dolgoznak adalekanyagos katalizatorokkal (mas kerdes, hogy mire fog ez megjelenni a dizel Swiftekben meg Corsakban).
DRM is theft
-
dabadab
titán
(Sokat segitene am az irasaidon, ha az irasjeleket nem random hasznalnad )
Biztosan tudod, hogy mirol van szo?... Az elmult napokban Budapesten hatarozottan a szallo por (aminek a korom is a resze) miatt volt szmogriado.
(Egyebkent azert altalaban is megkerdeznem, hogy mennyire tudod, hogy mirol van szo, mondjuk pl. azok utan is, hogy bedobod, hogy a BMW motorjai reszecskeszuro nelkul is hozzak az EURO5-ot, aztan belinkelsz egy cikket, amiben ott van, hogy ezek reszecskeszuros motorok.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Persze hogy a pénzre mennek, ez teljesen egyértelmű mindenki számára."
Ajanlanam mindenkinek a figyelmebe Svajcot. Ok is biztosan csak a gazdasagukat akarjak kihuzni a szarbol, de egy haveromat ott nemreg buntettek meg, mert 50-es hatarnal 51-gyel ment, ez 40 frankjaba (~7500 Ft) kerult, mivel ennyibe kerul a sebesseghataratlepes kilometerperoraja (ha hatvannal ment volna, akkor az 400 CHF). Most szerinted mit kellett volna csinalni? Elvenni a jogositvanyat?... (Es szerinted ezek utan nem fog meg jobban figyelni a sebesseghatarokra?)
(Oke, teljesen nyilvanvalo, hogy idonkent csak kaszalasra hasznaljak a buntetest, ez tenyleg felhaborito es nem jo, de ez nem jelenti azt, hogy a penzbuntetes alapbol teljesen rossz eszkoz lenne.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Itt valami felreertes lesz: a nitro alatt az N2O-t szokas erteni (ami egyebkent nagyon sokoldalu gaz, a tejszinhabot is ezzel csinaljak, amugy meg "kejgaz" neven is ismeretes), amit nem uzemanyag helyett, hanem a levego "dusitasara" hasznalnak (abbul veszi ki a zoxigent, teccikerteni).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Szplöttyy #15595 üzenetére
Na, ez hatalmas baromsag.
1970-ben 100000 fobol 15,8 fo halt meg kozlekedesi balesetben, 2008-ban 9,7.
Tessek izlelgetni a szamokat: 1970-ben, amikor alig volt auto, 50%-kal nagyobb eselye volt az embernek arra, hogy kozlekedesi balesetben haljon meg, mint ma.Na, igy tessek a regi szep idokrol romantikazni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15714 üzenetére
Legjobb tudomasom szerint (marmint a 450 lovas B csoportos verzioban - a homologok "csak" 200 lovasok voltak) T16-ban nem halt meg senki (viszont Ari Vatanen csunyan osszetorte magat).
(Mondjuk az eleg durva, ahogy a nezok ott zizegtek kozvetlenul az ut mellett, mikozben a versenyzok ezerrel csapattak az atombrutal gepeikkel. )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15721 üzenetére
Elolvastad, amit irtam? A B csoportos 450 lovas volt es abbol kellokeppen keves volt (es azok kellokeppen nyilvanosan rohangaltak) ahhoz, hogy lehessen tudni, hogy meghalt-e bennuk vki. Ellenben ott volt a 200 db (ill. a mendemondak szerint ennel kevesebb) utcai T16-os, amit a homologizascios szabalyok miatt gyartottak le, ezek voltak a "csak" 200 lovasok (egyebkent meg ezek is atombrutal, negykerek-hajtasu, kozepmotoros vadallatok voltak), amit barki megvehetett, aztan felcsavarodhatott vele az elso szembejovo villanyoszlopra - anelkul, hogy ennek kulonosebb nyoma maradt volna a tortenelemben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Integra #15795 üzenetére
"asszem amúgy lehet elöl is, de csak abban az esetben, ha a légzsák manuálisan kikapcsolható."
Igen, ez lett volna az a szoveg, amit at kellett volna venni. Ehelyett ez lett:
"48. § (7) A gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gépkocsi elsõ üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhetõ be - a jármû szokásos haladási irányával ellentétes irányban - ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák mûködésbe lépését elõzetesen megakadályozták."
Vagyis elso ulesen csak hatrafele nezo gyerekulest lehet beszerelni (ami talan masfel eves korig jo - a fene se emlekszik mar, hogy mikor notte ki a gyerek ) - ami netto baromsag, az lett volna a lenyeg, hogy hatrafele nezo gyerekulest csak kikapcsolt/nem letezo utasoldali legzsak eseten szabadjon berakni (elorefele nezot meg barhogy).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz aphra2 #15847 üzenetére
Ez igy van nagy altalanossagban, viszont ha tenyleg csuszos az ut, akkor a tapadasi kor olyan kicsi, hogy abban nem fer el egy fekezo meg egy kanyarodo erovektor is. Tukodjegen az ember vagy kanyarodik, vagy fekez, de ha a kettot egyutt akarja csinalni (vagy akar csak az egyiket tulzasba viszi), akkor annak tehetetlen sodrodas lesz az eredmenye, amivel az ABS se nagyon tud mit kezdeni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz dave93 #16496 üzenetére
Az honnan latszik?...
Egyebkent valaki sikeresen leamortizalt egy Lambot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Calogero #16502 üzenetére
Erdekes, ebbol a hirbol inkabb amolyan onkentes igazsagosztonak tunik, aki a tilosban, azon belul is konkretan zoldteruleten parkoltak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fekeandras #16622 üzenetére
"ideje lesz betárazni egy elekteomos sokkolót meg egy viperát a kocsiba..."
Ahogy igy olvasom a hirt, ezekkel kb semmit sem ertel volna.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz AMD Power #16898 üzenetére
Ennel biztos joval nagyobb. Ezek nem fuggetlen esemenyek voltak, hanem az elso kerek leesese ugy inditotta be az egeszet, mint amikor az egyik domino eldonti a masikat: az amugy is alig tarto masik harom kerek a negyedik kiesese miatt kapott egy jo terhelest, nem csoda, hogy azok is kiestek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"az emberek soksok %-a úgy vészfékez, hogy satu."
Egyreszt, a veszfek tenyleg az, amikor az ember satuzik, masreszt viszont a gyakorlatban egy csomoan nem csinaljak ezt, ezert is talaltak ki a veszfekasszisztenst, ugyanis egy csomo ember zuros helyzetben egyszeruen nem nyomja eleg erosen a pedalt (vagy azert, mert nem is akarna (mert leblokkol az agya), vagy akarna ugyan, de rossz a testhelyzete es nem tudja rendesen taposni a pedalt).
Es igen, veszfekezeskor tenyleg jo otlet kinyomni a kuplungot, egyreszt, hogy a fekeknek legalabbal a motorral ne kelljen megkuzdenie (merthogy ilyenkor a motor egyaltalan nem fekez, ahhoz tul lassan eli fel a benne tarolt mozgasi energiat) masreszt meg azert, hogy ne fulladjon le a motor (mert ha valaki allora fekezi az autojat, akkor az le is fullad, ha nem nyomja ki a kuplungot), mert akkor lottek a szervonak meg ha fekezes utan menni kell, akkor ertekes masodperceket rabol el az inditozas.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"a végén, amikor 20 km/h-nál lefullad a motor az már a kutyát sem érdekli."
Kiveve, ha megis szukseg lenne arra, hogy a fekezes vegen meginduljon az auto, pl. azert, hogy a mogotted erkezo ne durranjon beled.
"ha pöcsölsz a kuplunggal is még, akkor tuti lassabb leszel reakcióban."
Ezt azert kifejthetned reszletesebben is, ugyanis nem arrol van szo, hogy "pocsolni" kell a kuplunggal, hanem arrol, hogy egyszeruen tovig kell nyomni, pont, mint a feket.
"egyébként meg közepes és magas fordulaton nem a motort is kell pluszban fékezni, hanem az segít a lassulásban."
Ez akkor igaz, ha setatempoban lassulgatsz a piros lampahoz - veszfekezesnel mar nem, ott, ha nincs kinyomva a kuplung, mar a motort is fekezni kell rendesen.
DRM is theft
-
dabadab
titán
El nem hiszed, de en is veszfekeztem mar parszor - valos veszhelyzetben meg tanpalyan is. Az, hogy van-e kocc, vagy sem, leginkabb a mazlin mulik, a helyesen kivitelezett veszfekezes csak javitja az eselyeket.
A te peldadban meg baromi nagyot fog rantani az auto, az fog tortenni (es ez persze jol lerontja a fektavot), az egyeb hatasok ehhez kepest nem lesznek tul nagyok.
"Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errare perseverare."
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"tehát erősebb lesz a lassulás kuplung kiengedés hatására."
Eppen azt magyarazom, hogy nem, mivel maga a rantas baromi rosszat tesz a kerekek tapadasanak es ez valoszinuleg onmagaban tobbet szamit, mint az, hogy a motor most noveli v csokkenti az auto mozgasi energiajat.
Na, megerkezett mindenki kedvenc autougyi szakertoje is
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Integra #18386 üzenetére
Igy van, ha valaki veszfekez, akkor az nem fog gondolkodni semmin, azt fogja csinalni, ami magatol jon. Ezert jo ugy megtanulni veszfekezni, hogy az ember paros labbal ugrik a pedalokra, mert valoszinu, hogy abban a par masodpercben, ami a megallasig eltelik, a figyelmet lekotik a mindenfele egyeb esemenyek es nem azon fog jarni az agya, hogy "hopp, alacsony a fordulatszam, ideje kinyomni a kuplungot".
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz jerry311 #18640 üzenetére
Nekem erosen ugy tunt, amikor ennek utanakutattam, hogy a legzsak a menetiranyba ultetett (meg rendesen bekotott, de ez alap) gyerekeknel nem veszelyes.
A legzsak a menetiranynak hattal beszerelt ulesek eseten eletveszelyes, ahogy arra minden erintett autoban kulon matrica fel is hivja a figyelmet.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Ariadne #18649 üzenetére
Amit meg en olvastam, aszerint a magyar KRESZ szabalyzas gyakorlatilag elrontott forditas eredmenye, az egesz EU-ban sehol mashol nincs olyan, hogy elorenezo gyerekulesben ulo gyerek nem utazhat az elso ulesen.
Egyebkent ami konkret adatot talaltam, az talan vmi kanadai hivatal jelentese volt az ugyben, ott egyedul a bekotetlenseget hoztak fel, mint komoly rizikofaktort a legzsakok+gyerek kombinacional, de tenyleg erdekelne vmi rendes kutatas a temaban.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz kételkedem #18652 üzenetére
Az a baj, hogy en vmi rendes, tudomanyos alaposaggal megirt cikket szeretnek, rendes hivatkozasokkal, statisztikakkal, meresi eredmenyekkel, ilyenekkel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz SpeedR #18723 üzenetére
Ja, egy remek autos utkozes egyszer azzal vegzodott, hogy a menekulok frontalisan belecsapodtak a szembejovobe (akit tortenetesen ismertem, csak azert maradt eletben, mert vmi bazi nagy Volvoban ult - de igy is honapokig volt a korhazban, ahol eleg rendesen kuzdottek erte).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO IDEAPAD Y700 INTEL CORE i5-6300HQ 2.3 GHz 8 GB 256 GB SSD GTX 960M 3 óra AKKU IDŐ
- Precision 7520 15.6" FHD IPS i7-7700HQ M1200 16GB 512GB + 1TB magyar vbill új akku gar
- Dell Latitude 5400, 14" FHD IPS, I5-8365U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, Számla, Garancia
- IRIX 15mm F/2.4 Firefly EF
- Fotós eszközök: csillagkövető és macrosín
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest